Nationale Politie
max €120 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 december 2025
30 november 2027
De Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) is continu bezig met het vernieuwen en verbeteren van de voorzieningen op de meldkamer. Voor het realiseren van een nieuw landelijk meldkamercommunicatiesysteem (MKCS) ter vervanging van de bestaande systemen is door de LMS een projectteam ingericht. Binnen dit projectteam wordt samen met het MKCS ook een generieke recording voorziening (GRV) gerealiseerd.
De projectleider gebruikersparticipatie is binnen dit projectteam verantwoordelijk is voor het organiseren, begeleiden en borgen van de betrokkenheid van gebruikers in de realisatiefase.
Het betreft een afgebakende opdracht voor het betrekken van de gebruikers bij het ontwerpen, realiseren en inrichten van alle gevraagde functionaliteiten. Het te vormen team bestaat uit beheerders en operationele gebruikers van het te realiseren systeem. De gebruikers hebben specifieke kennis over het gebruik van de meldkamersystemen in de dagelijkse operatie en van de projectleider wordt verwacht diepgaande kennis te hebben van meldkamerprocessen in het algemeen en meldkamertelefonie en voicelogging in het bijzonder. Er zal nauw samengewerkt worden met meerdere leveranciers.
De projectleider gebruikersparticipatie is verantwoordelijk voor het opstellen, coördineren en uitvoeren van een aanpak voor de inzet van gebruikers tijdens de realisatie en het adviseren van betrokken gebruikers- en beheerorganisaties over de benodigde inrichting van de nieuwe voorzieningen. Daarnaast zorgt de projectleider voor afstemming met de andere expertises in het team en levert rapportages over de voortgang van de werkzaamheden.
We zoeken iemand die gedegen en aantoonbare kennis en ervaring heeft van de benodigde functionele voorzieningen in het meldkamerdomein in het algemeen en meldkamertelefonie en voicelogging in het bijzonder. Hij/zij moet in staat zijn om de consequenties van de functionele eisen en wensen te vertalen naar specificaties voor de beoogde externe en interne leveranciers van systemen en infrastructuur. Er is behoefte aan een sterke persoonlijkheid die mensen weet te overtuigen en te enthousiasmeren. Verder is nodig: het vermogen om boven de uiteenlopende materie uit te stijgen, verbanden kunnen leggen tussen verschillende (sub)domeinen, een objectief oordeel te vormen en een goede gesprekspartner te zijn voor de gebruikers in de meldkamers, beoogde leverancier, het management en de beheerders van de voorzieningen binnen de LMS.
De opdracht is afgerond op het moment dat het MKCS en GRV succesvol zijn gerealiseerd, operationeel in gebruik genomen en specialistische kennis aan de organisatie is overgedragen.
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.
De kandidaat is verantwoordelijk voor de coördinatie van de inzet van gebruikers op de functionele werkzaamheden die nodig zijn voor de succesvolle realisatie van een landelijke telefonievoorziening voor het meldkamerdomein. Als projectleider gebruikers participatie ben je de schakel tussen de gebruikers, leveranciers en andere belanghebbenden.
De opdrachtgever voorziet een hoog-over tijdspad vanuit de projectplanning waarbinnen de werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd. De kandidaat is verantwoordelijk voor de invulling van de detailplanning van de werkzaamheden.
Eisen:
Wens:
Eisen:
Wensen:
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox