De opdracht zal plaatsvinden binnen de Staf en de Dienst bedrijfsvoering van de Politie eenheid Amsterdam, meer specifiek binnen het Innovatieteam en Team Vitaal. Beide teams hebben als opgave om een sterke identiteit te ontwikkelen waarmee zij zich goed positioneren in de organisatie. Tempo en draagvlak zijn belangrijk waarbij de eenheid kritisch meekijkt naar de resultaten. Dit vraagt veel van de marketing en branding van deze relatief nieuwe teams.
Als ervaren strategisch specialist breng je kennis en ervaring mee om de missie van het Innovatieteam en Team Vitaal door te vertalen naar de identiteit en aansluitend daarop een passende merkpositionering te formuleren. Deze identiteit en positionering vertaal je door naar de juiste aanpak, interventies en middelen.
Je zorgt er daarbij voor dat de identiteit via interne brandingscampagnes uitgedragen wordt met als doel de interne betrokkenheid te versterken en te zorgen dat medewerkers de teams weten te vinden.
Je adviseert en ondersteunt leidinggevenden bij het communiceren in lijn met de gewenste identiteit en positionering.
Verantwoordelijkheden
- De kandidaat is verantwoordelijk voor de strategie rondom identiteit en merkpositionering.
- De kandidaat is verantwoordelijk voor de executie van branding campagnes.
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Voor het uitvoeren van deze opdracht is een geldige VOG vereist. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.
Let op: Deze heeft uitvraag een spoedkarakter. Publicatie zal daarom tot 25 september 09.00 uur open staan.
Op te leveren resultaat:
- Het opstellen en uitvoeren van een strategisch marketingplan m.b.t. identiteit en positionering van het Innovatieteam en Team Vitaal.
- Het ontwikkelen en uitvoeren van branding campagnes rondom identiteit en merkpositionering zowel van de teams als inhoudelijke innovaties.
- (Het implementeren van de merkstrategie binnen de organisatie rondom identiteit en merkpositionering).
- Het ontwikkelen van een strategie rond de vorming van een identiteit en positionering van beide teams.
- Het realiseren van branding campagnes rondom de identiteit.
- Strategisch adviseren, uitvoeren en begeleiden van marketing en branding binnen de teams. Bij team Innovatie ook op de lopende innovaties.
- Leidinggevenden van het Innovatieteam en Team Vitaal.
- Specialisten vanuit het innovatieteam en Team Vitaal
- Andere interne stakeholders die betrokken zijn. Dit zowel op operationeel als strategisch niveau.
De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, en volledig afgerond diploma op HBO-niveau.
Eisen:
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een strategische communicatie- en/of marketingfunctie.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring met het zelf ontwikkelen en uitvoeren van strategische marketingplannen op het gebied van positionering en identiteit.
- De kandidaat heeft ervaring met het opnemen van podcasts.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van branding en
merkpositionering van een nieuw gevormd organisatie(onderdeel) of bedrijf. - De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in een innovatieve omgeving.
Wensen:
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het begeleiden van (interne) positioneringstrajecten.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring met het zelf ontwikkelen en uitvoeren van strategische marketingplannen op het gebied van positionering en identiteit.
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen grote politiek-bestuurlijke overheidsorganisaties met minimaal 2500+ medewerkers.
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het veiligheidsdomein.
- Organisatiesensitiviteit:
Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. - Visie:
Vormt zich een beeld van de toekomstige ontwikkelingen. Concentreert zich op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijn doelstellingen en de strategische planning om in te spelen op de ontwikkelingen. - Initiatief:
Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. - Creativiteit:
Bekijkt vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken. Komt tot originele, oorspronkelijke en vernieuwende ideeën of oplossingen voor problemen die met de functie verband houden. - Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid:
Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.