Over de gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!
Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!
Opdrachtomschrijving
Eemsdelta Digitaal II is een opdracht die gericht is op het realiseren van concrete projectresultaten. Ten eerste wordt er invulling gegeven aan de wettelijke verplichting van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV). Daarnaast is het doel om een subsidieregister op te stellen conform de aanbevelingen van de managementletter 2024. Uiteindelijk is fase II een belangrijke randvoorwaarde om integraal werken te stimuleren.
Verder worden een aantal standalone applicaties op het ONEGOV-platform ondergebracht waarmee structurele beheer- en licentiekosten worden verlaagd.
Om Eemsdelta Digitaal II succesvol te laten worden, gaat de ontwikkeling hand in hand met het verbeteren van de gemeentelijke dienstverlening en het versterken van integraal samenwerken. Daarnaast zal de projectleider de beheerorganisatie (informatievoorziening) stimuleren om zich door te ontwikkelen, zodat zij de organisatie en medewerkers optimaal kan ondersteunen in het werken binnen de nieuwe digitale omgeving.
Met Eemsdelta Digitaal II wordt de techniek die in deel 1 is geïmplementeerd toegepast om de (digitale) dienstverlening te verbeteren en verder uit te breiden tot één integraal informatieplatform.
De opdracht omvat onder meer de volgende resultaatgebieden:
- Het digitaal registreren en procesmatig afhandelen van gemeentelijke producten en diensten (verplichting WMEBV).
- Het indienen en verwerken van subsidieaanvragen en het ontwikkelen van een subsidieregister (verplichting WOO).
- Het uniform en digitaal inrichten van interne processen.
- Het koppelen van gegevens uit vakapplicaties (Sociaal Domein en VTH) voor een integraal inwonerbeeld.
- Het onderbrengen van kleine applicaties in ONEGOV.
De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd. Hoewel de werkzaamheden grotendeels zelfstandig worden uitgevoerd gebeurt dit binnen de afspraken en aanwijzingen van de opdrachtgever.
De opdrachtnemer stemt de voortgang en planning af met de opdrachtgever op hoofdlijnen. Opdrachtuitbreiding of verlenging is afhankelijk van projectvoortgang en beschikbare middelen.
Kandidaatomschrijving
- Aantoonbare ervaring met het implementeren van applicaties en digitale werkwijzen binnen gemeentelijke organisaties.
- Ervaring met verandertrajecten waarbij organisatorische en informatiekundige vraagstukken samenkomen.
- Ervaring met het begeleiden van aanbestedingen en implementaties van zaak- en documentoplossingen.
- Ervaring met PMC en het betrekken van stakeholders bij visievorming en uitvoering.
Toelichting op rooster
De opdracht wordt uitgezet voor gemiddeld 8 – 16 uur per week.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.