gemeente Voorschoten

Planoloog/planregisseur

gemeente Voorschoten

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Voorschoten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Voorschoten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet 
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers

Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Opdracht
Als planoloog/planregisseur  ben je verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden en begeleiden van de planologische procedures om ontwikkelingen te kunnen faciliteren. Daarbij begeleid je initiatieven van inwoners/ondernemers vanaf het begin tot mogelijk bij de Raad van State. Je behandelt en begeleidt de planologische procedures van verzoeken om wijziging of ontheffing van de omgevingsplannen. 

Je onderhoudt goede contacten met het bestuur en zorgt voor een goede informatievoorziening. Je houdt ook rekening met de belangen van de inwoners en ondernemers in de gemeente. Daarnaast help je participatieprocessen die ontwikkelingen mogelijk maken en ben je creatief in het bedenken van oplossingen. Ook denk je integraal en ben je adviseur op het gebied van RO voor collega’s, initiatiefnemers, college en raad. 

Je bent als planoloog/planbegeleider onder andere verantwoordelijk voor:

  • Het begeleiden van ruimtelijke initiatieven vanuit de maatschappij;
  • Het behandelen van verzoeken om wijziging of afwijking van de omgevingsplannen;
  • Het planologisch adviseren van de projectleider bij een gebiedsontwikkeling;
  • Het adviseren en ondersteunen van het bestuur van de gemeente en het onderhouden van contacten met belanghebbenden.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals 
1. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

 

De Eisen

  • 4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • 5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • 2. Uurtarief maximaal € 105,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender
  • 3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor op het gebied ruimte / planologie

De Wensen

  • 6. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week
  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planoloog/planbegeleider bij een gemeentelijke instelling
  • 8. Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting)
  • 9. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv
  • 10. Aantoonbare werkervaring met adviseren bij een stedelijke gebiedsontwikkeling (benoem waar duidelijk waar deze ervaring is opgedaan)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox