De opdracht is om een prijsprikkel op restafval (diftar) in te voeren waarin nauw wordt samengewerkt met de beleidsmedewerker en beheerder afval.
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor en geef je samen met het projectteam van de gemeente invulling aan onderdelen als; implementeren van de invoeringsstrategie (projectplan), kostendekkende tariefstelling, communicatieplan/campagne inwoners en ontwikkelen flankerend beleid.
Verantwoordelijkheden
- Het in detail uitwerken op in ieder geval de volgende onderdelen
- Tariefstelling en wijze van verrekening van de afvalstoffenheffing na invoering;
- De benodigde aanpassingen in de inzamelstructuur en -middelen, met name bij hoogbouw;
- Doelgroepenbeleid (minima, medisch afval, luiers, zwerfafval, voedselafval in de hoogbouw, adressen waar geregistreerd restafvalaanbod niet mogelijk is);
- de ongewenste neveneffecten (dumping en bijplaatsingen, vervuiling gescheiden afval) en de wijze waarop deze ondervangen worden;
- Kostenraming van het project;
- Planning;
- Zorgdragen voor goed functionerende registratie van het restafvalaanbod (C-ware opgeschoond; koppelingen met BAG, inzamelaar, en BSGR en opstellen protocol gegevensbeheer;
- Zorgdragen voor het voldoen aan de AVG;
- Met de BSGR de wijze van inning van de afvalstoffenheffing regelen;
- Afvalstoffenverordening, -besluit en belastingverordening aanpassen;
- Aanpassingen op milieu straat en afvalbakken realiseren;
- De benodigde communicatie organiseren;
- De flankerende maatregelen organiseren: inzet afvalcoach, handhaving, reiniging openbare ruimte;
- Passende organisatiestructuur binnen team Afval opzetten om professioneel de registratie van legingen, controle op de bestek uitvoering van de inzameling, de samenwerking met de BghU en de begeleiding van inwoners te verzorgen;
- Monitoring opzetten;
- Projectbudget beheren;
- Gedurende minimaal 3 maanden na invoering de uitvoering monitoren en eventuele aanpassingen doen.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 juni 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 24-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.