Rijksvastgoedbedrijf

Projectleider Bonaire

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Alle voorkomende, “groot tot middelgrote” projecten alsmede het “Beheer & Onderhoud” van het RVB-vastgoed. Teamsamenstelling op Bonaire is 8 collega’s en teamsamenstelling op Statia/Saba is 0 collega’s. 

 

Opdrachtomschrijving 

De projectleider is binnen de organisatorische kaders integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding-, aanbesteding en/of realisatiefase van zijn projecten. Een volledige overdracht aan het clusterhoofd hoort daarbij. Deze projecten kunnen variëren van (grootschalige) onderhoudsprojecten tot (kleinere) investeringsprojecten. Je hebt gelijktijdig meerdere projecten in 

variërende disciplines en budget. Allerhande onderhoud- en vervangingsprojecten, b.v. CV-ketel, dakbedekking, vernieuwen entree, GBS, kozijnen, schilderwerk, LBK of andere object gerelateerde zaken. 

Hierin zijn de disciplines en kennis van bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde van essentieel belang. Maar ook een juiste inkoopstrategie of afstemming met Rijkbouwmeester is soms noodzakelijk. De projectleider maakt afspraken over de inzet van deskundigen op deze gebieden en werkt samen met collega’s van andere afdelingen, bijv. Inkoop. Je bestudeert en interpreteert contractstukken en projectinformatie op (bedrijf)risico´s ter voorbereiding van de realisatie. De kwaliteit van de uitvoering, projectvoortgang, de planning, de kosten en de uitwisseling van projectinformatie wordt bewaakt. 

Je fungeert als eerste aanspreekpunt intern voor andere afdelingen of directies, maar ook voor opdrachtgevers, gebruikers, gemeenten, etc. Je verzorgt de projectadministratie en organiseert een juiste en volledige overdracht, ook op administratief gebied. 

Je bent verantwoording schuldig aan het clusterhoofd BES voor wat betreft de technische uitvoering en uitwerking van de projecten. Het clusterhoofd verdeelt de projecten. Je werkzaamheden zijn deels op kantoor tbv de voorbereiding en deels op het werk, tbv de begeleiding en klantcontacten. Het werk zal al meer dan 70% bestaan uit “technische uitvoering” van de projecten. 

 

Competenties: 

De aangeboden kandidaat bezit de competenties: 

Voor het volledige FGR-profiel zie http://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/functiegebouw. 

Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen. Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en het RVB en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid. Je bent pro-actief en organisatie-sensitief. Je hebt aantoonbare ervaring in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen. Je kunt snel, goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je bent in staat de mening van anderen te beïnvloeden. 

Organisatiesensitiviteit 

Plannen en organiseren 

Resultaatgericht 

Motiveren 

Netwerken 

Zelfontwikkeling 

 

Organisatie 

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten. 

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen. 

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van projectmanagement voor een publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten: • Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan geen loods, fabriekshal of woningbouw. • Projectmanagement van projecten uitgevoerd op een locatie welke in gebruik blijft tijdens uitvoering. • Alle projectfasen van initiatieffase tot en met de oplevering van de realisatiefase van projecten in het kader van onderhoud-, vervangingsprojecten en investeringsprojecten. • Kennis hebben van de Aanbestedingswet 2012 of het ARW 2012 en het toepassen daarvan in een aanbesteding. • Toepassen van risicomanagement.
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van Bouwkunde.
  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • De aangeboden kandidaat bezit de competenties benoemd in de opdracht omschrijving.

De Wensen

  • Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.
  • De mate van ervaring als projectleider met het werken cf Prince2-methodiek of vergelijkbaar, in teamverband met verschillende rollen en disciplines in het team; contractmanagement, risicomanagement, financieel management, techniek, architectuur. Aspecten: • Grootte (aantal, omvang, gelijktijdig in uitvoering) en complexiteit van het project of programma • Complexiteit van de externe omgeving • Complexiteit van het samenspel tussen de projectleider en teamleden • Mate van ervaring met inkopen en contractmanagement
  • De mate van ervaring als projectleider bij het uitvoeren van projecten met verschillende logistieke stromen binnen één pand en een diversiteit aan gebruikers. Aspecten: • Ervaring met projecten met verschillende personele logistieke stromen binnen één pand • Invloed op de werkzaamheden van derden, waaronder ingehuurde adviseurs, aannemers en installateurs • Kennis van het primaire proces van de betreffende organisatie en de diversiteit van de functies daarbinnen
  • De mate van ervaring als projectleider met het werken binnen een overheidsorganisatie. Aspecten: • Gevoel voor politiek/bestuurlijke aspecten • Ervaring met het organiseren en inschakelen van de eigen organisatie (van opdrachtgever) voor inhoudelijke ondersteuning • De mate van ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen de project-organisatie • Het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox