Gemeente Hattem
geen max tarief
Gelderland
32 uur per week
01 april 2024
31 maart 2025
Projectleider aanbesteding BOR / optimalisatie beheerprocessen (28-32 uur voor de duur van een jaar)
De opdracht
De gemeente Hattem beschikt over een eigen buitendienst waar we trots op zijn. De buitendienst kan echter niet alle beheer- en onderhoudstaken in de openbare ruimte zelf oppakken. Daarom maken we aanvullend gebruik van diverse aannemers en dat willen we in de toekomst anders organiseren.
De gemeente wil de kwaliteitsniveaus van de openbare ruimte verhogen en het integraal beheer (IBOR) versterken en tegelijk de uitvoering op een efficiënte en effectieve wijze vormgeven. Daarvoor wil de gemeente onderzoeken of een langdurige samenwerking met een verbonden overheidsbedrijf, dat gespecialiseerd is in het beheer van de buitenruimte, het gewenste resultaat op kan leveren. We streven ernaar alle beheer- en onderhoudstaken evenwichtig te verdelen tussen de buitendienst en het overheidsbedrijf met bijbehorende duidelijke afspraken over de kwaliteit en kosten. Bijkomend voordeel van de samenwerking is dat gebruik kan worden gemaakt van innovatie en kennis van die partij en dat er belangrijke stappen kunnen worden gezet in het verbeteren van datagedreven werken. Tegelijkertijd willen we de onderliggende processen optimaliseren van het beheer en onderhoud openbare ruimte.
Het uiteindelijke resultaat is een schone, hele, leefbare openbare ruimte welke overeenkomstig de daarvoor vastgestelde normen duurzaam wordt onderhouden met tevreden gebruikers van die openbare ruimte.
Wat je gaat doen Als projectleider is het jouw taak om de gewenste samenwerking te onderzoeken en bij een positieve uitkomst dit verder vorm te geven en in te richten. Hierbij trekken we samen op met de beoogde samenwerkingspartner.
Het is dus belangrijk dat je specifieke kennis en kunde hebt als het gaat om het inrichten en vormgeven van processen beheer en onderhoud openbare ruimte. Ervaring met inbesteding is een pré.
Verkennende gesprekken zijn al gevoerd en je neemt de regie in het vervolg van het proces. Het vormgeven en inrichten van een projectteam is een belangrijke eerste stap nadat je het projectplan hebt opgesteld.
Parallel aan het vormgeven van de samenwerking ben je ook verantwoordelijk voor het optimaliseren van de (deels nieuwe) processen beheer en onderhoud openbare ruimte. Om dit te realiseren is het belangrijk dat je je bewust bent van de gevolgen van jouw beslissingen in de organisatie, communicatief vaardig en oplossingsgericht bent en de taal van de werkvloer spreekt. En daarnaast nodigen wij jou graag uit om te komen met creatieve oplossingen om dit traject soepel te laten verlopen, want het onderhoud in de openbare ruimte gaat onverminderd door. Ervaring met lean procesoptimalisatie is een belangrijke pre.
Het is van belang dat jij zorgvuldig werkt, hoge eisen stelt aan het werk en dat je actief bezig bent met het behalen van de doelstellingen.
Je werkzaamheden bestaan o.a. uit het:
- opstellen van een plan van aanpak/projectplan en bepalen scope, fasering en aanpak (in aanvulling op vastgestelde bestuursopdracht)
- samenstellen van een projectteam
- samenwerken met inkopers, stakeholders binnen de organisatie en het vertegenwoordigen van het belang van Hattem en de buitendienst
- Uitvoeren van het plan van aanpak/projectplan en sturen op het resultaat en deadlines
- afstemmen met de opdrachtgever door voortgang terug te koppelen en knelpunten te tijdig te adresseren
Wie je bent
Hattem, Hanzestad op de Veluwe
De gemeente Hattem is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Hattem is één van de Hanzesteden op de Veluwe, met haar eigen charme en identiteit. Hattem is omringd door prachtige natuurgebieden: de uitgestrekte uiterwaarden langs de IJssel en de bosrijke Noord-Veluwe. In de binnenstad bevinden zich veel authentieke winkeltjes en heerlijke terrassen. De stad is daarnaast drie musea rijk. Toeristen weten ons dagelijks te vinden. Samen maken wij de stad nog mooier. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wie zijn wij? De gemeente Hattem is een compacte organisatie, volop in ontwikkeling. De organisatie is verdeeld in 4 ketens, met daarin samensturende teams. De verschillende teams werken samen aan diverse opgaves en thema’s. Hierdoor ligt de verantwoordelijkheid laag binnen de organisatie en zijn de lijnen kort. De directie bestaat uit een organisatieontwikkelaar en de gemeentesecretaris. In een team werk je samen met talentvolle collega’s, ieder met een eigen achtergrond en ambitie. Diversiteit en inclusiviteit vinden we heel belangrijk. Bij ons is er ruimte voor iedereen.
We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je wordt gestimuleerd je kwaliteiten en talenten te ontwikkelen zoals jij voor ogen hebt. Zo bouw je niet alleen mee aan onze mooie stad, maar ook aan je eigen toekomst. Daarnaast vinden we een goede balans tussen je werk en je privéleven belangrijk. De organisatie kent een informele organisatiecultuur. Samenwerken, verbeteren, duidelijkheid en vertrouwen zijn onze kernwaarden.
De opdracht wordt uitgevoerd binnen het domein van de keten Ruimte. Deze keten bestaat uit de volgende vijf Teams: Handhaving, Leefomgeving, Ontwikkeling, Realisatie & Beheer en de Buitendienst. Je werkt nauw samen met het Team Realisatie & Beheer en de Buitendienst. Je legt verantwoording af aan de keteneigenaar Ruimte.
Werken bij de gemeente Hattem - YouTube
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox