De ABG organisatie is bezig met het project ‘Centrale huisvesting’, waarin wordt voorzien in één centrale huisvesting voor de ambtenaren van de ABG organisatie, die voor de drie gemeenten werkzaamheden verrichten. Binnen dit project is behoefte aan een projectbeheerser, die ervaring heeft met dit soort projecten én die politiek sensitief is. Inhoudelijk bestaan de taken uit onder andere het volgende:
- Het maken van een realistische financiële planning rekening houdend met het bestuurlijk traject;
- Het maken van een liquiditeitsplanning en het vervullen van de treasuryfunctie;
- Kostenmanagement: het bewaken, beheren en rapporteren van uitgaven en prestaties, het bewaken van budgetuitgaven en het ondernemen van actie om binnen de gestelde (budget)kaders te blijven;
- Kostenprognoses: op basis van de gegevens die vrijkomen bij het analyseren van de kosten worden er prognoses gedaan over de toekomst van het project. Het draait hier vooral om het voorspellen van de kosten en prijzen van benodigde middelen;
- Risicomanagement: middels een risicoanalyse op kosten en financiële planning, de risico’s in beeld brengen en maatregelen aandragen om deze risico’s beheersbaar te houden danwel te elimineren;
- Dit alles rekening houdend met de bestuurlijke sensitiviteit bij de drie gemeenten en het ABG bestuur.