Gemeente Ede
geen max tarief
Gelderland
18 uur per week
29 augustus 2025
01 maart 2026
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Opdracht
De gemeente Ede werkt al enkele jaren aan de implementatie van de Wet open overheid (Woo). Een belangrijk onderdeel hiervan is actieve openbaarmaking: het proactief publiceren van overheidsinformatie, zonder dat hier eerst een verzoek voor nodig is. Dit draagt bij aan transparantie, vertrouwen en democratische controle. De Woo schrijft voor dat overheden elf soorten informatie actief beschikbaar stellen, de zogeheten informatiecategorieën. Denk aan bestuursstukken, onderzoeksrapporten, subsidiebesluiten, beleidsregels en Woo-verzoeken. Iedere categorie kent eigen inhoud, bronsystemen en werkprocessen. De eerste categorieën worden inmiddels door de gemeente Ede gepubliceerd. Voor de verdere uitrol is ondersteuning nodig. Per informatiecategorie moet de impact binnen de organisatie worden geanalyseerd en een implementatieplan worden opgesteld en uitgevoerd. Dit vraagt om samenwerking met de betrokken afdelingen en het aanpassen of inrichten van werkprocessen.
Doel van de opdracht
Het ontwikkelen en uitvoeren van implementatieplannen voor de verschillende informatiecategorieën van actieve openbaarmaking, inclusief advisering van betrokken afdelingen en het inrichten van nieuwe werkprocessen.
Werkzaamheden
- Opstellen van implementatieplannen per informatiecategorie
- Uitvoeren en ondersteunen van deze implementatieplannen
- Adviseren van afdelingen en projectteam over de actieve openbaarmaking
- Samenwerken met de procesadviseur om nieuwe werkprocessen in te richten
- Monitoren van relevante wet- en regelgeving en vertalen naar praktische toepassing binnen de organisatie
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Organisatiesensitiviteit;
- Samenwerkingsgerichtheid;
- Resultaatgerichtheid;
- Communicatieve vaardigheid (schriftelijk en mondeling).
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox