Gemeente Waalwijk

Project inwerken -

Gemeente Waalwijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Afdeling WijZ is het sociaal team van de gemeente Waalwijk waar ook de toegang voor alle zorg en ondersteuning op het terrein van welzijn, inkomen, jeugd en zorg is ondergebracht.
Het Veiligheidsteam van Afdeling WijZ voert regie op casuïstiek waar zorgen zijn over veiligheid (Jeugd en Wmo) en/of waar sprake is van complexe en meervoudige (veiligheids-) problematiek. Denk hierbij aan casussen die doorgezet zijn vanuit Veilig Thuis, de Raad voor de Kinderbescherming of Jeugdbescherming; zaken waarin een complexe scheiding speelt en zorgmijdende overlast gevende cliënten. Dit team heeft te maken met start van meerdere nieuwe collega's. Er is geen ruimte om het inwerken, begleeiden en coachen van deze nieuwe medewerkers goed vorm te geven. 

“Project inwerken (Coach en werkbegeleider consulenten Zorg en Veiligheid) is een tijdelijke opdracht waarbij jij zelfstandig verantwoordelijk bent voor het inwerken, coachen en begeleiden van meerdere startende consulenten Zorg en Veiligheid. Je draait hierbij een eigen caseload waarover jij eindverantwoordelijk bent, neemt startende collega's daar in mee en wanneer zij in staat zijn zelfstandig een caseload te draaien, draag jij zaken aan hen over. 

Je bent geen onderdeel van het veiligheidsteam, maar werkt vanuit dit project wel nauw met hen samen. 
Gedurende de 6 maanden van jouw opdracht wordt er verder gebouwd aan het vaste team waarna het coachen en begeleiden van nieuwe medewerkers weer onder verantwoordelijkheid van het team zelf kan vallen. Na deze 6 maanden is het de bedoeling dat je caseload is ondergebracht bij de nieuwe medewerkers. Zolang de betreffende medewerkers nog geen geldige SKJ registratie in hun bezit hebben, draag jij verantwoordelijkheid over de door hen opgepakte casuistiek. 

Om deze opdracht te volbrengen is het van belang dat jij zowel op inhoudelijk vlak als op coachend vlak de juiste competenties en ervaring hebt. Je bent gedurende je opdracht zowel verantwoordelijk voor de casusinhoud (en veiligheid in de huishoudens) als voor het goed begeleiden en inwerken van de nieuwe collega's."

Toelichting op rooster

Je beslist zelf waar en wanneer jij de werkzaamheden uitvoert. Bereikbaar zijn tijdens kantooruren is wel een vereiste.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Bewijs SKJ registratie In bezit van een geldige SKJ registratie
  • Ervaring Minimaal 5 jaar ervaring in zorg en veiligheidscasuïstiek, vanuit een regierol. (Hiervan ten minste 2 jaar binnen een gemeentelijke organisatie.)

De Wensen

  • Kennis lokale werkprocessen en sociale kaart Kennis van de werkprocessen bij afdeling WijZ van gemeente Waalwijk en de sociale kaart binnen deze gemeente.
  • Systeemkennis Kennis van / ervaring met het werken binnen systeem ZorgNed
  • Werkervaring Bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring met het inwerken, coachen en begeleiden van collega's of nieuwe medewerkers'.
  • inzetbaarheid De kandidaat is vanaf de startdatum inzetbaar voor de gevraagde uren per week.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview wordt getoetst op:- Inzetbaarheid per genoemde datum- Communicatieve vaardigheden- Inhoudelijke kennis - Coachende vaardigheden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 oktober 2025 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox