Ministerie van Defensie

Programmeur

Ministerie van Defensie

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
De Programmeur verricht werkzaamheden in het kader van de doorontwikkeling van simulaties ten behoeve van de Koninklijke Marechaussee (KMar). Op dit moment heeft bureau Media/Simulatiecentrum

  • 1 programmeur in dienst. Dit betreft een expertise functie wat betekent dat bij uitval van deze persoon de volledige expertise en daaraan verwante producten niet meer geboden kunnen worden binnen bureau Media/Simulatiecentrum. De werkzaamheden houden in dat de programmeur samen met de andere programmeur en designers gaat werken aan het project MindSet
  • Een zelf ontwikkelde game/VR omgeving gebaseerd op Unity. Doel is om samen het product in de gevraagde periode zo stabiel mogelijk te ontwerpen en door te ontwikkelen.

Achtergrond opdracht

Achtergrond en eisen voor het uit te voeren project:

  • Het ontwikkelen van een VR applicatie die militairen kan trainen in het controleren van hun HRV (heart rate variability), die gespeeld kan worden samen met een instructeur of helemaal standalone. De hartslag data zal voorzien worden via een hartslagmeter, die via bluetooth verbonden is met de headset. Feedback word gegeven door het beïnvloedden van de speler zijn zichtveld, de threshold moet door de instructeur aan te passen zijn.
  • De applicatie moet plaatsvinden in een actie omgeving waarin de speler shoot/dont shoot beslissingen moet nemen, allemaal terwijl de HRV gegevens gemeten worden. De doelwitten moeten non-human zijn, zoals bijvoorbeeld aliens. Deze moeten vervolgens minimaal 2 identifiers bevatten (bijv. oog/huidskleur, vorm, aantal ledematen). De omgeving moet gelijk herkenbaar zijn als een bos, militair compound etc.
  • De ervaring moet (van te voren) in te stellen zijn door de gebruiker en door de instructeur tijdens het spelen.
  • De ervaring moet een duur hebben van 5 tot 7 minuten, met de mogelijkheid voor de instructeur om deze te verlengen.
  • De ervaring moet een stress response geven (de gebruikers hun hartslag moet rond de 10 bpm verhogen).
  • De applicatie moet een samenvatting kunnen geven van hoe de speler gespeeld heeft, hoeveel vijanden/onschuldigen zijn er geraakt/gezien, wat was de HRV score etc.
  • Opslaan van data is niet nodig maar de optie om data op te slaan moet rekening mee gehouden worden voor toekomstige ontwikkelingen.

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met C# Unity (3D) GIT of 3D-assets (2 jaar)
  • Kandidaat bezit de volgende creatief, initiatief, verantwoordelijk, nauwkeurig.
  • Kanidaat is in het bezit van tenmiste een afgeronde (diploma) MBO-opleiding Programmeren of soortgelijk.

De Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van game-applicaties.
  • Kandidaat voelt zich bij voorkeur goed thuis bij het werken in teamverband.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met Azure.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 september 2025 om 05:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox