Gemeente Weert

Procesregisseur Citymarketing

Gemeente Weert

De opdracht­omschrijving

Aanleiding:

De strategische visie van Weert wordt in maart 2021 vastgesteld. Deze visie geeft de richting aan wat Weert wil zijn in de toekomst voor haar bewoners, bedrijven en bezoekers. In het programma ‘Weert koerst op verbinding’ is uitgesproken dat de gemeente Weert de randvoorwaarden wil scheppen om in samenwerking met partners aan citymarketing voor Weert te doen.

Citymarketing Weert: Strategie en organisatie is de marketingvertaling van de strategische visie.  Door een toekomstbestendige citymarketingstrategie en het eenduidig en aantrekkelijk positioneren van Weert kiezen meer bezoekers, bewoners en bedrijven bewust voor Weert. De afgelopen maanden is gewerkt aan een Citymarketing plan. Het nog vast te stellen plan geeft invulling hoe de strategie uitgevoerd en geborgd moet worden voor de toekomst. De strategie wordt naar verwachting in april vastgesteld.

Na vaststelling in de gemeenteraad in april start de transitiefase om te bouwen aan de nieuwe Citymarketingorganisatie die in 2022 operationeel moet zijn.

Opdracht

De opdracht behelst de algehele procescoördinatie rondom het begeleiden en implementeren van de transitie van de huidige situatie naar een nieuwe citymarketingorganisatie per 1-1-2022. Dit binnen een complex speelveld van zowel externe partners als de gemeentelijke organisatie .

Vanuit de gemeentelijke organisatie zal een interne projectgroep opereren die met de procesregisseur citymarketing optrekt.

Organisatiemodel:

Concreet betekent dit het inrichten van de organisatie, afhankelijk van de keuze die in april 2021 wordt gemaakt. Tevens het begeleiden van de eventuele veranderende rollen van alle betrokkenpartners met diverse belangen. De organisatorische, juridische (incl. personele) en financiële aspecten van het nieuwe organisatiemodel invoeren en opzetten  waar relevant voor de gemeente. Daarnaast verantwoordelijk voor de organisatie van de financiën vanuit alle betrokken partijen. Onderdeel van de opdracht, is het in kaart brengen en waar mogelijk al realiseren van andere verdienmodellen

Aan het eind van 2021 moet er een voorstel liggen met het uitgewerkte organisatiemodel dat zowel organisatorisch, juridisch als financieel toekomstbestendig is. .

Draagvlak:

Naast de organisatorische, juridische en financiële aspecten, inzetten op het behouden en borgen van het draagvlak bij alle relevante partners. Met deze partners samen komen tot een definitief voorstel voor citymarketing in Weert voor de lange termijn.

Marketing:

Hoewel de nieuwe Citymarketing in 2022 pas volledig operationeel is, is onderdeel van de opdracht ook om al in 2021 te werken aan de zichtbaarheid van Citymarketing. Concreet behelst dit het laten ontwikkelen van een huisstijlhandboek, een introductiecampagne, aankleding van de binnenstad (citydressing) en een toolkit voor partners.

De gemeente Weert zet in op opdrachtverlening in april. De exacte aard van de opdracht is afhankelijk van de besluitvorming in de raad.

Kandidaatomschrijving

De gewenste kandidaat: 

  • Heeft aantoonbare ervaring met het volledig opzetten en uitwerken van een organisatiemodel inclusief de financiering en eventuele juridische contractvorming; 
  • Heeft affiniteit op het gebied van citymarketing en/of stadspromotie; 
  • Is per direct beschikbaar tot 1 januari 2022 voor ca. 12 uur per week (maximale kosten € 45.000). 
  • Heeft ervaring met het volledig opzetten en uitwerken van een organisatiemodel inclusief de financiering en eventuele juridische contractvorming; 
  • Beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden; 
  • Heeft politieke sensitiviteit; 
  • Is een verbinder. 

Interviewplanning

Gemeente Weert nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op 29 maart en/of 01 april 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring op het gebied van citymarketing en/of stadspromotie, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving/ competenties 10%</p>
  • Op CV aantoonbaar per direct, uiterlijk 06 april 2021 beschikbaar voor tenminste 10 uur per week.
  • Op CV aantoonbaar ervaring met het volledig opzetten en uitwerken van een organisatiemodel inclusief de financiering en eventuele juridische contractvorming.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van citymarketing en/of stadspromotie binnen een qua omvang vergelijkbare gemeente (± 50.000)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox