Gemeente Haaksbergen

Procesbeschrijver

Gemeente Haaksbergen

De opdracht­omschrijving

Wie zijn wij?
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Missie “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”

Visie “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”

Opdracht 
De gemeente Haaksbergen werkt aan het versterken van haar bedrijfsvoering. Het meerjarig programma ‘Haaksbergen Ster(ker) in Ontwikkeling’ bevat diverse projecten om stap voor stap de basis in de ambtelijke organisatie verder orde te krijgen. In 2021 hebben wij besloten om de IT-infrastructuur in zijn geheel in een bestaande samenwerking onder te brengen met de gemeente Hengelo als regiegemeente. In 2022 is daarnaast tevens een start gemaakt met het verrichten van onderzoek naar het versterken van het informatiemanagement. In het eerste kwartaal van dit jaar is, mede op basis van dit onderzoek, besloten om een verzoek tot samenwerking op het gebied van informatiemanagement bij de gemeente Hengelo neer te leggen. Om uiteindelijk een eventuele samenwerking met de gemeente Hengelo vorm te geven, zullen wij in huis de basis op orde moeten hebben. Wij zien het beschrijven van onze processen als primair onderdeel van de basis op orde. Daarom willen wij een start maken met het beschrijven van onze processen.

Jouw opdracht
Je gaat je bezighouden met het in kaart brengen van de processen. Om dit te realiseren werk je samen met uitvoerende medewerkers en andere ondersteuners. Jouw werkzaamheden bestaan uit het vastleggen van procesbeschrijvingen en informatiestromen via een nader te bepalen methodiek.
Je houdt je bezig met het analyseren en inventariseren van de huidige processen. Wat zijn de processtappen? Deze beschrijf je op een uniforme gestandaardiseerde manier.
Te beginnen bij de hoofdprocessen, organisatiebreed. Per proces geef jij verbetersuggesties aan en stem je met onze samenwerkingspartner (gemeente Hengelo) de methodiek en aanpak op elkaar af.

Het doel van deze opdracht is dat wij inzicht krijgen in de processen en informatiestromen. Je brengt een advies uit aan het MT van onze gemeente over hoe we kunnen groeien in procesmatig werken.

 Benodigd aantal professionals 
1.

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg  
Is hybride werken mogelijk: Nee  

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  

 

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar binnen een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als procesbeschrijver binnen een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde of bestuurskunde;
  • Aantoonbare werkervaring met lean management.
  • Aantoonbare werkervaring met het beschrijven van processen, informatiestromen, procesmatig- en projectmatig werken, binnen een gemeente;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox