Gemeente Steenbergen

Privacy officer

Gemeente Steenbergen

De opdracht­omschrijving

Taken/Verantwoordelijkheden die een Privacy Officer heeft zijn:
- Beheer van het register van verwerkingen
- Beheer gegevensuitwisselingsovereenkomsten zoals bijvoorbeeld verwerkersovereenkomsten
- Registreren en eventueel melden van datalekken. Daarnaast periodieke rapportage aan MT van de organisatie tbv bewustwording , bespreken van trends en het komen tot structurele maatregelen
- Begeleiden van DPIA's en ondersteuning bij de verslaglegging. Verantwoordelijkheid voor de DPIA ligt bij de proceseigenaar en de procesbeheerder(s)
- Initiatief nemen tot structurele bewustwordingen activiteiten
- Informatieve bijdrage aan de onboarding van nieuwe medewerkers
- Privacy advies op operationeel / tactisch niveau
- Aanspreekpunt voor het beoordelen van verwerkersovereenkomsten of andere gegevens uitwisselingovereenkomsten
- Op basis van het binnen de organisatie gebruikte AVG framework acties uitzetten en bewaken om noodzakelijke AVG maatregelen binnen de organisatie te implementeren en te onderhouden (PDCA cyclus).

Positionering 
Jij gaat werken in het team Control en Kwaliteit. De concerncontroller coördineert de werkzaamheden van het team. verder heeft de Privacy Officer een belangrijke relatie met de Functionaris Gegevensbescherming (FG). De FG geeft richtinggevend advies aan de Privacy Officer. De PO informeert en betrekt de FG bij het uitvoeren van de taken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding aangevuld met een specifieke opleiding tot Privacy Officer. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van de AVG. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als Privacy Officer. Dit moet blijken uit het cv.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum (1 april 2025) te starten met de opdracht?
  • Uw kandidaat is beschikbaar voor 12 uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Proactief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch - Netwerker - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox