Gemeente Uden
max €100 per uur
Noord-Holland
16 uur per week
01 augustus 2021
01 november 2021
Waar kom je te werken?
De gemeente Uden is een actieve organisatie die haar werknemers voorbereidt op veranderingen in de toekomst. De organisatie heeft 4 afdelingen en ongeveer 380 werknemers. Uden werkt nauw samen in de regio met andere (overheids)organisaties.
De gemeenten Landerd en Uden hebben op 16 april 2020 het herindelingsadvies vastgesteld tot het vormen van een nieuwe gemeente Maashorst per 1 januari 2022.
Het team Beheer Basisvoorzieningen / ICT zorgt voor het beheer van de ICT op kantoor en voor de ICT ondersteuning op flexibele en decentrale werkplekken. Binnen het team vindt ook het gegevensbeheer plaats, zoals de basisregistraties en de informatievoorziening vanuit DMS.
Wat ga je doen?
De Privacy officer (PO) vormt met de FG en de CISO de driehoek die ervoor zorgt dat de informatieveiligheid en privacy in de gemeente Uden en Landerd is geborgd. We zoeken iemand voor 16-20 uur per week.
Taken:
· Het opstellen, actualiseren en ter vaststelling aanbieden van beleid, visie en jaarplannen op het gebied van privacy en medeverantwoordelijk voor het toezicht houden op de implementatie en naleving van dit beleid;
· Bijhouden van een openbaar register gegevensverwerkingen en afhandelen van klachten over het gebruik van persoonsgegevens;
· Het afhandelen van datalekmeldingen, het melden hiervan bij de Autoriteit Persoonsgegevens en het coördineren en afhandelen van verzoeken rechten van betrokkenen;
· Adviseren en voorlichten van medewerkers als deskundig aanspreekpunt over verwerking van persoonsgegevens en adviseren van medewerkers en (keten)partners over de te nemen maatregelen op het gebied van privacy;
· Stimuleert het van het bewustzijn op het gebied van privacy binnen de organisatie en volgt nieuwe ontwikkelingen en wetgeving op het gebied van privacy;
· Is in staat ontwikkelingen samen met vakafdeling te beoordelen op toepassingsnoodzaak
· Ondersteunen van projecten gericht op borging van de AVG.
Welke kennis en ervaring heb je?
· Opleiding op HBO-niveau met voorkeur in de richting van privacyrecht, informatierecth of IT-recht;
· Kennis van relevate wet- en regelgeving, waaronder de AVG, de Wet meldplicht datalekken en sectorale wetgeving zoals de Jeugdwet, de WMO, de Wet Brp etc.;
· Ervaring met inrichten, optimaliseren en uitvoeren van een managementproces voor informatiebeveiliging en risicoanalyses binnen de overheid;
· Ervaring met de Baseline Informatiebeveiliging Gemeenten (BIG) en kenis over de opvolger daarvan, de basline Informatiebeveiliging Overheid (BIO);
· Netwerker en goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
Pas je bij ons?
We zoeken iemand die goed kan samenwerken, verantwoordelijkheid neemt, vertrouwelijk werkt en anderen kan enthousiasmeren.
Aanvullende voorwaarden
Wij vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal kandidaten gesprekken gevoerd. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
De gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 8 juli 2021.
Afhankelijk van de situatie m.b.t. het coronavirus en het advies van het RIVM, wordt t.z.t. beoordeeld of het interview fysiek in het gemeentehuis kan plaatsvinden of via videoconferencing " Zoom” wordt gehouden. Wij gaan ervan uit dat belangstellenden op deze datum/dit tijdstip beschikbaar zijn voor een gesprek.
Het gaat om 16-20 uur per week.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox