Ministerie van Justitie en Veiligheid

Pmo leveranciersmanagement - contractbeheer

Ministerie van Justitie en Veiligheid

De opdrachtĀ­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Als PMO leveranciersmanagement/contractbeheer binnen de CIO-Office heb je een breed takenpakket. Je houdt zicht op alle lopende contracten en bent verantwoordelijk voor het aangaan van nieuwe contracten. Daarnaast onderhoud je de contacten met de leveranciers van de producten en diensten die wij afnemen bij hen. Als PMO (ICT) leveranciermanagement/contractbeheer zorg je ervoor dat er een goed inzicht en overzicht is in de contracten die er zijn aangegaan. Voor deze functie is het van belang om het overzicht te kunnen bewaren over een divers speelveld. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels. Je bent in staat proactief zaken te signaleren, gepaste acties af te stemmen en oplossingsgerichte initiatieven te nemen. Je bent resultaatgericht, weet hoofd- en bijzaken te scheiden en prioriteiten te stellen. Je werkt nauw samen met de PMO’s binnen de unit en stemt regelmatig af met de PMO’s binnen de andere units van NCSC. De PMO ondersteunt ook in internationale en/of Europese projecten waaronder de inkoop van diensten en ondersteuning van de project- en programmamanager.

Beschrijving werkzaamheden:
- Inhoudelijk en beheersmatig ondersteunen van de taken van de CIO-office;
- Stakeholdermanagement
- Opstellen van behoeftestellingen en begeleiden en monitoren van inkoopprocessen;
- Het overzicht bewaken in wervings- en inhuur processen.
- Informatiemanagement en archivering;
- MinimumPrijsUitvoeren van onderzoek naar specifieke onderwerpen of problemen.
- Contact met leveranciers over nieuwe contracten en verlengen huidige contracten
- Ervaring met het opzetten, structureren, bijhouden en bewaken van financiële overzichten en budgetten.
- Ondersteunen bij Europese aanbestedingen
- Ondersteunen Europese Projecten
- Ondersteuning en opzetten van een Contract Management Systeem.

Achtergrond opdracht 

Binnen NCSC worden diverse nieuwe IV producten en diensten gerealiseerd. Dit heeft impact op werkprocessen binnen het NCSC, het IV landschap, de informatiehuishouding en gegevensmanagement. Met de uitbreiding van de werkzaamheden en daarmee samenhangende groei van de teams binnen de unit IV&T is er behoefte aan intensieve organisatie, afstemming en ondersteuning. Het NCSC zoekt daarom een PMO (ICT) leveranciersmanagement en contractbeheer die hier vanuit de CIO-Office een bijdrage wil leveren.

Beschrijving directie/dienst/afdeling: 

Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) is dé centrale kennisautoriteit, responsorganisatie en het samenwerkingsplatform voor cybersecurity in Nederland. Het NCSC werkt samen met organisaties binnen de Rijksoverheid en vitale sectoren aan een versterking van de digitale weerbaarheid van Nederland. Door de samenwerking met deze organisaties aan te gaan en onze krachten te bundelen, werken wij samen aan een veiliger digitaal Nederland. Het Nationaal NCSC heeft een missie: de Nederlandse samenleving weerbaar maken tegen digitale dreigingen. Door het snelgroeiende en veranderende cyber securitydomein ontwikkelt het NCSC zich in hoog tempo. Zie www.ncsc.nl voor meer informatie. De unit Informatievoorziening & Techniek (IV&T) ondersteunt het NCSC bij het realiseren van de strategische doelstellingen door het leveren van het daarvoor benodigde IV-dienstverleningspakket. Binnen de unit IV&T worden alle diensten geleverd ter ondersteuning van de IT en informatie verwerkingsprocessen binnen het NCSC. Dit zijn o.a. het leveren van kantoorautomatiseringsvoorzieningen, het leveren van datamanagement diensten en het technisch ondersteunen van verschillende informatiesystemen, netwerken en andere oplossingen in een complex en gevarieerd IT landschap.

Competenties

  • analyseren
  • creativiteit
  • netwerken
  • omgevingsbewustzijn
  • organisatiesensitiviteit
  • overtuigingskracht
  • plannen en organiseren

De Eisen

  • Kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau aantoonbaar door werkervaring
  • Kandidaat heeft tenminste 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol
  • Kandidaat heeft ervaring met PMO werkzaamheden voor een IV/ICT programma of meerdere projecten tegelijkertijd inkoop- en contractprocessen en contacten met commerciĆ«le partijen

De Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met agile werken/scrum.
  • De kandidaat heeft ervaring met het opzetten, structureren, bijhouden en bewaken van financiĆ«le overzichten.
  • Kandidaat is in het bezit van een recente Verklaring van Geen Bezwaar op niveau AIVD A of B (maximaal 5 jaar oud), voor een vergelijkbare functie.
  • De kandidaat heeft ervaring met soortgelijke werkzaamheden waaronder Europese Aanbestedingen en Europese Projecten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox