Provincie Utrecht

PMO

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Wie zijn wij
BIJ12 is onderdeel van het Interprovinciaal Overleg en werkt voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Goed opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Lees hier meer informatie over BIJ12 of bekijk onze kennismakingsfilm. youtu.be/x8vt8rTZ_s0.

Voor ons team natuurbeheer zoeken we een:
Projectmanagement ondersteuner 24-32 uur per week

Over het team
Zorg voor de natuur en de omgeving waarin wij leven is één van de taken van de provincies. De unit Natuurinformatie en Natuurbeheer (NINB) ondersteunt provincies en hun samenwerkingspartners bij natuurbeheer en de ontwikkeling van natuurbeleid. We leggen een stevige basis voor de financiering van natuurbeheer door provincies: het Subsidiestelsel Natuur en Landschap. We maken natuurinformatie op een toegankelijke manier beschikbaar, onder andere via de Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF). Zo dragen we bij aan het behoud van biodiversiteit in Nederland. We brengen provincies, natuurbeheerders en andere partijen samen. We zorgen voor de methodieken voor monitoring, dataopslag, informatieproducten, analyses en rapportages van ontwikkelingen in biodiversiteit. Voorbeelden hiervan zijn de Voortgangsrapportage Natuur en de veel geraadpleegde informatie over natuurbeheer op onze website. De unit bestaat uit vier teams: Natuurinformatie, Natuurbeheer, Informatievoorzieningen en NDFF. Binnen de unit werken zo’n 30 medewerkers met uiteenlopende achtergrond op het gebied van ecologie en natuurbeheer, data en informatiespecialisten en wet- en regelgeving. De adviseur die wij zoeken werkt vanuit het team Natuurbeheer dat bestaat uit zeven medewerkers.

Wat ga je doen
Ondersteuning Unit:
Je gaat je bezighouden met de projectmanagementondersteuning van de unit NINB met het:
 

  • Actualiseren van financiële overzichten, planningen en prognoses
  • Voorbereiden van werkplan en voortgangsrapportages
  • Organiseren van afstemming binnen de unit en andere unit-brede activiteiten
  • Opstellen van inkoopopdrachten
  • Verbetering van de projectbeheersing
  • Bewaken van planningen
  • Het soepel laten verlopen van processen binnen de organisatie.

Welke kennis er ervaring zoeken we?
Wij zoeken iemand die:

  • HBO werk- en denkniveau heeft;
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring heeft in vergelijkbare functie(s);
  • minimaal 3 jaar ervaring heeft van het werken binnen een overheidsorganisatie (is een pre);
  • kennis en ervaring heeft met projectondersteuning voor een technisch-inhoudelijk en politiek-bestuurlijk dossier;
  • een zeer goede mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid heeft;
  • MS Office (Word, Excel, Outlook, Powerpoint) uitstekend beheerst, dit pakketkent weinig geheimen voor de kandidaat;
  • snel van begrip is, zelfstandig werkt, fl exibel en servicegericht in een zeerdynamisch dossier;
  • efficiënt is en bereid is tot het oppakken van acute ad hoc-werkzaamheden;
  • toegankelijk is en bijdraagt aan de goede sfeer binnen de teams.

Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 3 Minimaal aantoonbaar hbo werk- en denkniveau Dit is een eis en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem de volgende zaken: - wanneer de opleiding is gestart en afgerond (mm-jj). - naam van de opleidingsinstituut - opleidingsrichting
  • Eis 4 Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanagementondersteuner of vergelijkbare rol binnen (semi) overheid
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit Prijs maximaal 200 punten en Kwaliteit maximaal 800 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt de provincie Utrecht zich het recht om niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 200/100/50 - snel van begrip - zelfstandig - flexibel - efficient - bereid tot het oppakken van acute ad hoc-werkzaamheden voor de programmamanager of programmasecretaris B. Vaardigheden 300/200/100 - Projectmatig en nauwgezet werken - Zeer stressbestendig - Goed organiserend vermogen - Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden - Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk C. Kennis 300/200/100 - minimaal afgeronde hbo opleiding - hbo+ werk- en denkniveau - diepgaande kennis van MS Office (Word, Excel, Outlook, Powerpoint - kennis van projectmanagement methodieken Prince2, IPMA, P3O, CAPM, MSP, PMP of vergelijkbaar - Kennis en ervaring met project tools, zoals sharepoint (pre), lira en SAP - kennis van het werkgebied natuurinfomratie en natuurbeheer (is een pre) - Ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie - En werkervaring in een politiek-bestuurlijke context.

De Wensen

  • Shortlistcriterium 1 Aantoonbare ruime ervaring met een diversiteit aan ondersteunende taken voor management in of voor overheden. Denk hierbij zowel aan Rijks- of decentrale overheden, als semi overheid. Denk inhoudelijk aan zowel verslaglegging, complex agendabeheer als taken op het vlak van projectbeheersing. . Dit is een wens en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem de volgende zaken: - in welke overheidsomgeving(en), vanuit welke rol(len) en met welke producten je hieraan invulling hebt gegeven). - een beschrijving van je werkwijze hierbij; - zo mogelijk een voorbeeld meesturen, waar je trots op bent, met inachtneming van de vereisten vanuit AVG.
  • Shortlistcriterium 3 Een ruime kennis en ervaring met projectondersteuning of vergelijkbare rollen binnen een technisch inhoudelijke omgeving. Denk hierbij aan werken in een ICT, data of monitoring omgeving. Beschrijf duidelijk waar je deze hebt opgedaan, hoe deze was vorm gegeven en wat jouw rol daarbij was.
  • Shortlistcriterium 2 In de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar ervaring met één van de projectmanagement methodieken, zoals Prince2, agile IPMA en P3O, alsmede het werken met project tools, zoals Sharepoint (pre) lira of SAP. Benoem deze methodieken en project tools duidelijk in het CV, bij welke opdrachtgever(s) deze ervaring is opgedaan, hoe je het hebt toegepast, in welke periode (dd-mm-jj) en het aantal maanden. Het niet benoemen van één van deze methodieken zal leiden tot puntenaftrek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox