Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

Planner

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

  • max €90 per uur

  • Gelderland

  • 32 uur per week

  • Beheer Onderhoud
  • 01 november 2025

  • 01 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht 
Ben jij iemand die goed kan puzzelen en regelen, snel overzicht heeft en ziet wat er nodig is om  gaten in het rooster elke dag weer gevuld te krijgen? Kun je snel schakelen en inspelen op steeds wisselende omstandigheden? Heb je overtuigingskracht om medewerkers te benaderen om een dienst te draaien en kun je medewerkers goed uitleggen hoe ze moeten roosteren en hoe het planningssysteem werkt? Ben je een collega met hart voor het werk die zich in wil zetten om de patiënten die een ambulance nodig hebben optimaal te ondersteunen door een adequate roosterplanning? Dan zijn wij op zoek naar jou!  

Onze ambulanceteams werken in een 24-uurs rooster, 7 dagen per week en veelal op straat. Als interim planner plan je de roosters van onze ambulanceprofessionals en ook draag je zorg voor de planning en bijbehorende mutaties van management- en stafmedewerkers. Er is een nauwe samenwerking met de roosterplanner van de meldkamercentralisten en roosterplanner van leren & opleiden.

Wat ga je voor ons doen? 
Als planner zorg je voor een optimale invulling van dienstroosters voor de rijdende dienst (ambulanceverpleegkundigen en ambulancechauffeurs). Dit alles in lijn met de CAO en wet- en regelgeving. Medewerkers kunnen zelf hun diensten in roosteren maar als planner zorg je dat alle diensten optimaal ingevuld worden. 

  • Je plant de dienstroosters van de medewerkers van de rijdende dienst rekening houdend met de CAO, arbeidstijdenwet, protocollen en afspraken;
  • Je beantwoordt vragen over de planning van dienstroosters van medewerkers en teammanagers bijv. over opengevallen diensten en wisselingen;
  • Je onderhoudt contacten met uitzendbureaus en plant de inzet van flex medewerkers, waarbij je rekening houdt met urgentie en budgettaire afspraken;
  • Je signaleert knelpunten in de planning, overlegt met medewerkers en managers en zorgt waar mogelijk voor oplossingen;
  • Je stelt in samenwerking met de teammanagers specifieke planningen op zoals de opleidingen van het personeel, bij- en nascholing, stages en specifieke verlofvormen;
  • Je verricht alle voorkomende administratieve werkzaamheden zoals het invoeren van gegevens en het controleren van verlof- en urenregistratie;
  • Je levert gegevens aan bij de salarisadministratie en stemt zo nodig met hen af;
  • Je signaleert structurele knelpunten en denkt mee over oplossingen. 

Wat vragen we verder van je
Dagelijks werk je samen met je collega roosterplanner, capaciteitsplanner en coördinator planbureau. Je bent verantwoordelijk voor de korte en middellange termijn planning. Verder heb je ervaring met het roosteren van grote groepen medewerkers in wisselende diensten. Je bent zichtbaar, makkelijk benaderbaar en kunt goed omgaan met acute problemen of verandering en behoudt daarbij het overzicht. Je beschikt verder over de volgende competenties; stressbestendig, flexibel en assertief. Je werkt gestructureerd, doelgericht en snel. Communicatieve vaardigheid en analytisch inzicht is een vanzelfsprekendheid. 

Naast je werk als planner ben je in staat net dat stapje meer te zetten en denk je vanuit je expertise en ervaring mee in optimaliseren en meer efficiënt maken van de afdeling planning. Ook geef je coaching on the job in jouw team en stimuleert daarbij taakvolwassenheid en professionele autonomie van je collega’s. Je legt verantwoording af aan de teammanager Bedrijfsvoering.

Benodigd aantal professionals 
1.

Gunning
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Indien een kandidaat zich niet kan vinden in de gunningbeslissing van VGGM, wordt hij gedurende vijf (5) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid gesteld daartegen bezwaar te maken door een kort geding aanhangig te maken bij de rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt iedere belanghebbende verzocht om VGGM per e-mail via inkoop@vggm.nl tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke kandidaat ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van vijf (5) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de inschrijver, en verval van iedere aanspraak. Eventuele verzoeken om nadere toelichting op de gunningsbeslissing en een daarop eventueel door de VGGM verstrekte toelichting laten deze vervaltermijn onverlet.

Klachtenprocedure
Indien u een klacht heeft, kunt u het klachtenformulier en de procedure klachtenafhandeling bij Aanbestedingen Veiligheidsregio’s per e-mail opvragen via inkoop@vggm.nl. Klachten hebben betrekking op aspecten van de DAS procedure. Klachten kunnen niet gaan over het aanbestedingsbeleid van VGGM. Het indienen van een klacht zet deze procedure niet stil.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: In afstemming

 

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van personeelsplanning;
  • Aantoonbare werkervaring op gebied van coaching en/of persoonlijke ontwikkeling;
  • Beschikbaar per 1 november 2025 voor 32 uur gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als planner in de (acute) zorgsector in de afgelopen 10 jaar (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar in het bezit van een geldig rijbewijs en een eigen auto (Benoem dit duidelijk in het cv);

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van veranderopgaven en tot stand brengen van samenwerking in en tussen teams (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als planner in de (acute) zorgsector in de afgelopen 10 jaar;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox