Gemeente Bergen op Zoom

Organisatieadviseur

Gemeente Bergen op Zoom

De opdracht­omschrijving

“Hands On” Organisatieadviseur . 32-36 uur per week .

Over de gemeente Bergen op Zoom.
Met bijna 70.000 inwoners en 700 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende  maatschappelijke en organisatorische  vraagstukken. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we  meer voor elkaar


Rol en positionering
De organisatie wordt onder de eindverantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris/algemeen directeur aangestuurd door het directieteam.

De organisatie heeft drie directies:
Sociaal & Veilig, Ruimte & Economie en Bedrijfsvoering.

Als organisatieadviseur werk je vanuit de afdeling HR, Communicatie en Juridische Zaken samen met collega’s. Het Directieteam is je opdrachtgever. Afhankelijk van de vraag van de opdrachtgever vervul je de rol van adviseur, expert, onderzoeker, procesbegeleider of sparringpartner. Je voert zelfstandig of met interne collega’s de opdrachten uit.


Jij maakt het verschil!
We zoeken op korte termijn vanaf april  een hands-on’ organisatie adviseur die door zijn kennis en ervaring snel  is ingewerkt  en die gewend is om een organisatiebrede spilfunctie te vervullen van de verdere implementatie van het  lopende, organisatie brede proces van doorontwikkeling van de organisatie. Met de verdere implementatie  van het Organisatie ontwikkelplan waarmee  breed is ingezet op kwaliteitsverbetering, innovatie en flexibiliteit. Dit moet leiden tot een sterke en wendbare organisatie.

 
Als organisatieadviseur zal je op de volgende onderdelen worden ingezet:

  • Bewaken van het totaal  van de organisatieontwikkeling, de voortgang en realisatie hiervan. Zorgen dat de lopende hoofdopdrachten goed op elkaar blijven afgestemd. Hierover adviseren aan het Directieteam en hier uitvoering aan geven
  • Als projectleider een aantal opdrachten c.q. ontwikkelopgaven realiseren.
  • Een bijdrage leveren aan de verdere uitwerking van de hoofdopdrachten, waaronder: het evalueren van de per 1 mei jl. vastgestelde nieuwe organisatie-inrichting die past bij onze strategie (structure follows strategy) . Het project uitwerken en implementeren van de vastgestelde kernwaarden van de organisatie

 .
Wat breng je mee?

  • Je hebt bij een afgeronde academische opleiding of aantoonbaar academisch werk- en denkniveau bij voorkeur kennis op het gebied van Bedrijfskunde, Verandermanagement en/of Organisatie wetenschappen.
  • Je hebt 'state-of-the-art' kennis en ruime aantoonbare ervaring op het gebied van organisatie- advies en met name de veranderkundige begeleiding van transities bij de lokale overheid.
  • Je hebt kennis en affiniteit met vraagstukken op het gebied van organisatie inrichting en specialisaties op het gebied van flexibel/opgavegericht/procesmatig organiseren, reorganisatietrajecten.
  • Je beschikt over sterk ontwikkelde aantoonbare adviesvaardigheden, ook op bestuurlijk/ strategisch niveau. Een verbinder. Je bent in staat om onafhankelijk mee te denken in oplossingsrichtingen en overzicht te behouden op het totaal. 
  • Je bent politiek-bestuurlijk- en organisatiesensitief
  • Kunnen plannen, organiseren, prioriteren en structureren
  • Je weet in de praktijk slagen te maken en te bouwen

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uurtarief maximaal 140 euro per uur
  • De aangeboden kandidaat heeft een referentielijst met minimaal 3 opdrachten die naar aard en omvang in verhouding staan met de gevraagde dienstverlening (Graag toevoegen aan CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft een aantoonbaar afgeronde academische opleiding (Bedrijfskunde, Verandermanagement of Organisatiewetenschappen) (Graag bewijs toevoegen aan CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare ervaring als projectleider op het gebied van ontwikkeltrajecten (Middels voorbeelden beschrijven in het CV)
  • Startdatum uiterlijk 1 mei a.s. voor minimaal 32 uur per week (Graag duidelijk aangeven in je CV)

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare en recente 'state of art' kennis en ruime ervaring op het gebied van organisatie- en veranderkunde bij de (lokale) overheid (Middels voorbeelden beschrijven in het CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare kennis en ervaring met projectmatig werken (Middels voorbeelden beschrijven in het CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare kennis en affiniteit met vraagstukken op het gebied van organisatie inrichting en specialisaties op het gebied van flexibel/opgavegericht/procesmatig organiseren, reorganisatietrajecten. (Middels voorbeelden beschrijven in het CV)
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties en functie eisen aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox