Gemeente Roosendaal

Ondersteunend medewerker bezwaar & beroep

Gemeente Roosendaal

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 18 uur per week

  • Juridisch
  • 05 januari 2026

  • 03 juli 2026

De opdracht­omschrijving

Gemeente Roosendaal is op zoek naar een ONDERSTEUNEND MEDEWERKER BEZWAAR EN BEROEP 
die van structuur, overzicht en juridisch administratieve taken houdt!

18 UUR PER WEEK


Door een toename in het aantal bezwaarschriften zijn de ondersteunende werkzaamheden toegenomen.

Jouw nieuwe baan  
Je bent als ondersteunend medewerker bezwaar & beroep verantwoordelijk voor het in behandeling nemen van de bezwaar- en beroepschriften. Binnen dit administratieve proces wordt volledig digitaal gewerkt in Zaaksysteem. Hierbij draag jij zorg voor de registratie van bezwaar- en beroepschriften en de digitale dossiervorming. Je zorgt voor een compleet dossier zodat de jurist bezwaar & beroep met het dossier aan de slag kan. Daarnaast zorg je ervoor dat alle betrokken partijen tijdig worden geïnformeerd en worden uitgenodigd voor hoorzittingen. Ook ben je verantwoordelijk voor de correspondentie en administratie binnen het secretariaat van de Geschillencommissie en zorg je voor de financiële administratie voor de verschillende commissieleden. 
Je werkt hierbij nauw samen met 3 juristen van bezwaar en beroep en betrokken vakcollega’s. Als ondersteunend medewerker bezwaar en beroep heb je een afwisselende en uitdagende functie waarin jij de basis bent van de bezwaar- en beroepsprocedure- en jij houdt, samen met 2 andere ondersteunend medewerkers, het overzicht van alle zaken en ontzorgt de juristen van bezwaar & beroep.   

Jouw kracht  
Je bent als ondersteunend medewerker bezwaar en beroep een kei in het bewaren van overzicht en het organiseren van processen voor verschillende dossiers. Uiteraard ben je hierbij stressbestendig om het overzicht te behouden. Je weet prioriteiten te stellen om te zorgen dat de deadlines ook echt behaald worden. Termijnbewaking is hier van essentieel belang.
Je beschikt over een afgeronde, juridische mbo-opleiding waar bestuursrecht een onderdeel in is geweest.  Administratieve ervaring en kennis over gemeentelijke processen en het liefst ook het bezwarenproces is van belang voor deze functie. Daarnaast heb je goede digitale vaardigheden. Je zult veel gaan werken met Excel, Teams , MS Office 365, Zaaksysteem en Ibabs. Kennis van deze programma’s is een pré.

De werktijden zijn in overleg. Na een inwerkperiode bestaat er een mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken.

indicatie functiewaardering: 7


De Eisen

  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek) Communicatief vaardig Stressbestendig Resultaatgericht Samenwerken Zelfstandig
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht voor het gevraagde aantal uren ?
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding, minimaal MBO+ niveau, bij voorkeur in de richting van juridisch administratief waarbij bestuursrecht een onderdeel is (blijkt uit CV)
  • De kandidaat heeft minimaal 3-4 jaar of meer relevante aantoonbare werkervaring (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft aantoonbare administratieve ervaring en kennis over het bezwarenproces binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit CV)
  • De kandidaat heeft goede digitale vaardigheden en ervaring met het werken met Teams, Excel, Office 365 , Zaaksysteem en Ibabs (blijkt uit CV)

De Wensen

  • Kandidaat heeft affiniteit met het vakgebied bezwaar en beroep (blijkt uit CV)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 november 2025 om 10:37
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox