
Gemeente Roosendaal
geen max tarief
Noord-Brabant
18 uur per week
05 januari 2026
03 juli 2026
Gemeente Roosendaal is op zoek naar een ONDERSTEUNEND MEDEWERKER BEZWAAR EN BEROEP
die van structuur, overzicht en juridisch administratieve taken houdt!
18 UUR PER WEEK
Door een toename in het aantal bezwaarschriften zijn de ondersteunende werkzaamheden toegenomen.
Jouw nieuwe baan
Je bent als ondersteunend medewerker bezwaar & beroep verantwoordelijk voor het in behandeling nemen van de bezwaar- en beroepschriften. Binnen dit administratieve proces wordt volledig digitaal gewerkt in Zaaksysteem. Hierbij draag jij zorg voor de registratie van bezwaar- en beroepschriften en de digitale dossiervorming. Je zorgt voor een compleet dossier zodat de jurist bezwaar & beroep met het dossier aan de slag kan. Daarnaast zorg je ervoor dat alle betrokken partijen tijdig worden geïnformeerd en worden uitgenodigd voor hoorzittingen. Ook ben je verantwoordelijk voor de correspondentie en administratie binnen het secretariaat van de Geschillencommissie en zorg je voor de financiële administratie voor de verschillende commissieleden.
Je werkt hierbij nauw samen met 3 juristen van bezwaar en beroep en betrokken vakcollega’s. Als ondersteunend medewerker bezwaar en beroep heb je een afwisselende en uitdagende functie waarin jij de basis bent van de bezwaar- en beroepsprocedure- en jij houdt, samen met 2 andere ondersteunend medewerkers, het overzicht van alle zaken en ontzorgt de juristen van bezwaar & beroep.
Jouw kracht
Je bent als ondersteunend medewerker bezwaar en beroep een kei in het bewaren van overzicht en het organiseren van processen voor verschillende dossiers. Uiteraard ben je hierbij stressbestendig om het overzicht te behouden. Je weet prioriteiten te stellen om te zorgen dat de deadlines ook echt behaald worden. Termijnbewaking is hier van essentieel belang.
Je beschikt over een afgeronde, juridische mbo-opleiding waar bestuursrecht een onderdeel in is geweest. Administratieve ervaring en kennis over gemeentelijke processen en het liefst ook het bezwarenproces is van belang voor deze functie. Daarnaast heb je goede digitale vaardigheden. Je zult veel gaan werken met Excel, Teams , MS Office 365, Zaaksysteem en Ibabs. Kennis van deze programma’s is een pré.
De werktijden zijn in overleg. Na een inwerkperiode bestaat er een mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken.
indicatie functiewaardering: 7
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox