Gemeente Westerveld

Omgevingsvergunningverlener

Gemeente Westerveld

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westerveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Westerveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Opdracht
Als senior vergunningverlener ben jij de proceseigenaar van (complexe) vergunningsprocessen en ben je verantwoordelijk voor de complete behandeling van de vergunningaanvraag binnen de geldende termijnen. Je herkent dwarsverbanden met andere processen en weet wanneer je (externe) adviseurs moet inschakelen in het proces, je neemt daarin een proactieve rol aan. Voor sommige plannen schuif je aan bij de omgevingstafel, om de beste strategie op het gebied van vergunningverlening te bepalen. Dat kan ook al in de fase van het vooroverleg zijn. Ook bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften lever je indien gewenst een bijdrage.   

Je bent het aanspreekpunt voor inwoners, collega’s, leiding en geeft input omtrent stand van zaken van jouw caseload aan de coördinator. Je bent toegankelijk en reageert vlot op contactverzoeken.   

Als senior vergunningverlener breng je ook je expertise in bij integrale projecten. Dat kan door rechtstreekse deelname in het projectteam of door onderlinge afstemming met collega vergunningverleners. Ook het geven van voorlichting en informatie aan inwoners en ondernemers over regelgeving en procedures behoort tot je takenpakket.  

Als senior vergunningverlener omgevingsvergunningen werk je onder andere samen met collega vergunningverleners, casemanagers, toezichthouders en planjuristen. Binnen het team vindt je veel collegialiteit en wordt nauw samengewerkt.   

Competenties

  • Je bent proactief, resultaatgericht en ziet het belang om processen soepel en projectmatig te doorlopen; 
  • Dat je rapporteert over de voortgang aan de coördinator’; 
  • Je bent een sparring partner voor je directe collega’s; 
  • Je bent communicatief sterk, je hebt overtuigingskracht; 
  • Jouw bestuurlijke antenne staat aan.  

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Maximale tarief €90,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Minimaal 50% aanwezig op kantoor, Hybride en werkdagen in overleg

 

De Eisen

  • 2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in een juridische richting
  • 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Casemanager Omgevingsvergunningen bij een gemeente
  • 4. Aantoonbaar afgeronde opleiding ABW1

De Wensen

  • 5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vergunningen bij een gemeente
  • 6. Aantoonbare werkervaring met Inproces, Powerbrowser of Djuma
  • 7. Aantoonbare werkervaring met trajecten waar ontwikkelaars, burgers en bedrijven bij betrokken zijn
  • 8. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van legesbezwaren

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
05 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox