Gemeente Amsterdam

Omgevingsmanager August Allebéplein en omgeving

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De opdracht van de omgevingsmanager is om de verbetering en vernieuwing van het Allebéplein naar een levendig en aantrekkelijk winkelgebied samen met betrokken partijen te faciliteren.
De omgevingsmanager zal daarvoor met de verschillende partijen (vastgoedeigenaren, , winkeliers en ondernemers, bewoners en VVE's en marktpartijen) en maatschappelijke organisaties aan het AA-plein in gesprek te gaan om vertrouwen op te bouwen om vervolgens concreet aan de slag te gaan met de reeds geïnventariseerde werkzaamheden die voor deze verbetering nodig zijn. Accent ligt daarbij op de uitbouw en vernieuwing door van de winkelplint aan de noordzijde van het plein. .

Werkzaamheden

  • Lokale stakeholders (vastgoedeigenaren, winkeliers en ondernemers, bewoners en VVE's,  marktpartijen en maatschappelijke organisaties) verbinden, mobiliseren en meenemen in de verbetering en vernieuwing van het Allebéplein naar een levendig en aantrekkelijk winkelgebied .
  • Inzetten stimuleringsregeling uitbouw en vernieuwing door van de winkelplint (blok 5) aan de noordzijde van het August Allebéplein:
    • Huidige regeling inzetten;
    • Tot planvorming en uitvoering laten komen geveluitbouw en vernieuwing;
    • Draagvlak en eigenaarschap creëren bij winkeliers/ondernemers en vastgoedeigenaren;
    • Draagvlak en medewerking organiseren bij betrokken gemeentelijke afdelingen
    • Organiseren meerdere bijeenkomsten voor betrokken partijen

 

  • Tegengaan overlast bouwwerkzaamheden:
    • Afstemming (en fasering) verschillende bouw- en inrichtingsactiviteiten zodat overlast voor bewoners en  ondernemers zoveel mogelijk beperkt wordt;
    • Adequate signalering en oplossing van ad-hoc/urgente klachten/problemen;
    • Aanspreekpunt zijn voor bewoners, winkeliers/ondernemers en bezoekers (bijv. leerlingen van de scholen).
  • Verbeteren en vernieuwen van het Allebéplein naar een levendig en aantrekkelijk winkelgebied
    • Zorgen dat gebiedsgebruikers gehoord en gezien worden (proactief en interactief), geven van voorlichting, zichtbaar maken wat er gebeurd.
    • Meedenken met winkeliers/ondernemers en bewoners over de inrichting van hun gebied en het bevorderen van inbreng en draagvlak, meedenksessies (bepalen participatie niveau). Organiseren meet & greet ondernemers AA-plein.
    • Flankerende maatregelen opzetten (vanuit tijdelijk beheer openbare ruimte) om leefbaarheid en economisch winkel- en verblijfsklimaat op niveau te houden.
    • Behoud en verbeteren van de economische waarde van het winkelgebied .
  • Organisatie
    • Zorgen voor afstemming en samenwerking met collega's van gebiedsontwikkeling (woningbouw, openbare ruimte), gebiedsmanagement (coördinator, makelaar), interim-beheer, communicatie en bouwers/aannemers zelf.
    • Deelnemen aan Projectgroep Overtoomse Veld en overleg Communicatie en Bouwactiviteiten.
    • Informeert,  stemt af met en legt verantwoording af aan de Projectmanager Overtoomse Veld.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/




 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat is bekend met de recente ontwikkelingen op en rondom het August Allebéplein, ook in relatie tot Slotervaart/ stadsdeel Nieuw West.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar gerichte en recente werkervaring als omgevingsmanager binnen een 4G gemeente; aantoonbare politiek-bestuurlijke ervaring.
  • De aangeboden kandidaat heeft goede kennis van het gebied August Allebéplein en omgeving, de bewoners en de lokale stakeholders.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de leefomgeving van bewoners en ondernemers in dit gebied.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met zowel grootstedelijke ontwikkeling als ook van het gebiedsgericht werken: je begrijpt de verschillende belangen en kan goed schakelen tussen beiden.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom u  de meest geschikte kandidaat bent voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een Hbo / Wo werk- en denkniveau.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft een netwerk opgebouwd binnen Amsterdam.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen een stadsdeel.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring opgedaan binnen de gemeente Amsterdam.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox