Gemeente Breda

Meldkamer centralist/cameraobservant (boa)

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Meldkamer centralist/cameraobservant (boa)

Ben jij een centralist / cameraobservant met een scherp oog en goede communicatieve vaardigheden?

Vind je het een uitdaging om van tevoren niet te weten wat de dag gaat brengen? Sta jij stevig in je schoenen en ben je stressbestendig? Ben jij benaderbaar en leg je makkelijk contact? Wil jij als Buitengewoon opsporingsambtenaar een bijdrage leveren aan de veiligheid en leefbaarheid in Breda, de 9e stad van Nederland? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als meldkamercentralist en cameraobservant is geen dag hetzelfde. Op basis van meldingen vanuit burgers, ketenpartners en eigen waarnemingen wordt jouw dag bepaald. Hectiek en rust wisselen elkaar af. Jij bent de spin in het web en zorgt dat de meldingen bij de juiste personen uitkomen. Terwijl je de rapportage bijhoudt en ook telefonische meldingen aanneemt, dien je je hoofd koel te houden. Tijdens de horecanachten ben jij de ogen van de binnenstad en samen met de collega’s van handhaving, het SOS-team en de politie zorg je voor de veiligheid en leefbaarheid in Breda. Hierin heb jij een zeer belangrijke rol waarin wederom flexibiliteit verwacht wordt.

Tijdens je dienst houd je je bezig met onder anderen:

  • Rapporteren
  • Etherdiscipline
  • Aanname telefonische / digitale meldingen
  • Uitzetten van meldingen naar de juiste personen
  • Klaarmaken van de dagelijkse briefing
  • Uitgifte van spullen aan de collega’s op straat
  • Het uitkijken en het veilig stellen van camerabeelden
  • Taakaccenten 

Introductie

Vind je het een uitdaging om van tevoren niet te weten wat de dag gaat brengen? Sta jij stevig in je schoenen en ben je stressbestendig? Ben jij benaderbaar en leg je makkelijk contact? Wil jij als Buitengewoon opsporingsambtenaar een bijdrage leveren aan de veiligheid en leefbaarheid in Breda, de 9e stad van Nederland? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als meldkamercentralist en cameraobservant is geen dag hetzelfde. Op basis van meldingen vanuit burgers, ketenpartners en eigen waarnemingen wordt jouw dag bepaald. Hectiek en rust wisselen elkaar af. Jij bent de spin in het web en zorgt dat de meldingen bij de juiste personen uitkomen. Terwijl je de rapportage bijhoudt en ook telefonische meldingen aanneemt, dien je je hoofd koel te houden. Tijdens de horecanachten ben jij de ogen van de binnenstad en samen met de collega’s van handhaving, het SOS-team en de politie zorg je voor de veiligheid en leefbaarheid in Breda. Hierin heb jij een zeer belangrijke rol waarin wederom flexibiliteit verwacht wordt.

Tijdens je dienst houd je je bezig met onder anderen:

  • Rapporteren
  • Etherdiscipline
  • Aanname telefonische / digitale meldingen
  • Uitzetten van meldingen naar de juiste personen
  • Klaarmaken van de dagelijkse briefing
  • Uitgifte van spullen aan de collega’s op straat
  • Het uitkijken en het veilig stellen van camerabeelden
  • Taakaccenten 

In principe werk je alleen in de meldkamer. Echter is samenwerken van belang om de meldingen op de juiste wijze af te handelen. De afhandeling van de meldingen doe je samen met de collega’s op straat, waarbij iedereen, afhankelijk van ervaring, verschillende taakaccenten heeft.

Tijdens je werkzaamheden zoek je op de rustige momenten in verschillende systemen naar de nieuwe binnengekomen meldingen waarna je deze inboekt en wederom gaat uitgeven.   

We werken met een standaard rooster met dagelijkse diensttijden van 06:45 uur tot 23:00 uur en op vrijdag en zaterdagnacht gaan we door tot 5:30 in de ochtend. Echter kan de situatie zo zijn dat we afwijken van dit rooster en je dus ook andere tijden wordt ingezet.

Hoe ziet je dag eruit?

Je begint je dag met een kop koffie en legt de spullen klaar voor de eenheden op straat. Denk hierbij aan de portofoon, bodycam en pda. Vervolgens sluit je aan bij de briefing welke gegeven word door de dagaanstuurder. Tijdens de briefing word je bijgepraat over de bijzonderheden van de dienst, denk daar bij aan een aandachtsvestiging op persoon. Tijdens de briefing wordt ook het inzetschema bekend gemaakt waarop je de meldingen per eenheid kan uitgeven. Na de briefing start je de camera’s en de PC op met alle nodige programma’s om in te kunnen werken en meld je je in bij de meldkamer van de politie (OC). Nadat je bent aangemeld, voer je het inzetschema in de dagrapportage en open je de systemen om de meldingen uit te geven. Ondertussen werk je de e-mail bij en maak je de briefing klaar voor de volgende dienst.  

Gedurende je dienst kan je meldingen binnen krijgen via het klantencontactcentrum, burgers en ketenpartners waaronder de politie. Je zorgt ervoor dat je de meldingen prioriteert en op een logische manier uitgeeft. Denk hierbij aan de locatie en de categorie van de melding. Zo kan je binnengekomen meldingen verwachten van parkeeroverlast tot aan aanrijdingen waarbij we politie collega’s moeten ondersteunen en geëmotioneerde mensen moeten opvangen. Jij maakt de inschatting hoeveel eenheden er naar meldingen ter plaatse moeten. Jij zorgt ervoor dat de collega’s veilig hun werk kunnen doen met voldoende capaciteit wanneer een situatie omslaat.

Je dag kan rustig beginnen met enkele meldingen, maar als snel kan het hectisch worden met meerdere meldingen tegelijk, de telefoon die gaat voor nieuwe meldingen en collega’s op straat die je nodig hebben. Jij zorgt dat je kalm blijft en prioriteert zodat alles weer op zijn pootjes terecht komt. Je draagt de dienst over aan de centralist van de late dienst en praat deze bij met de bijzonderheden van jouw dienst.

Tijdens de horecadienst begin je met de briefing van de handhaving. Gezamenlijk sluiten we ook aan bij de politiebriefing. Hierna gaat de nacht pas echt beginnen. Na de verbindingencheck ben jij de ogen van de binnenstad en bekijk je de camera’s proactief uit. Jij heb contact met de handhaving op straat, de beveiliging van de binnenstad (het SOS) en de politie. Zodra er ongeregeldheden zijn ga jij hierop handelen. Je stuurt het SOS-team ter plaatse en beschrijft zo kort en duidelijk mogelijk via de portofoon wat je waargenomen hebt. Het loopt uit op een vechtpartij dus je besluit om op te schalen met de politie. Ook zij komen ter plaatse. De beelden stel je veilig zodat ze op een later moment teruggekeken kunnen worden. Ondertussen is er een persoon gewond en is hiervoor een ambulance nodig. Je stuurt de handhaving aan om deze op te vangen en het SOS over te laten nemen in de afscherming zodat zij zich weer bezig kunnen houden met hun werkzaamheden. Je blijft de situatie goed in de gaten houden zodat iedereen veilig zijn of haar werk kan blijven doen. Hierna krijg je een melding van geluidsoverlast van een studentenfeest. Hier stuur je de handhaving naar toe en lijkt het weer wat rustiger in de binnenstad. Wanneer de stad gaat sluiten wordt het weer druk op straat en wordt een opstootje niet uitgesloten waarbij je weer actief gaat handelen. Tegen het einde van de dienst ga je naar de debriefing van de politie om hier de nacht na te bespreken zodat iedereen met een goed en voldaan gevoel naar huis gaat in de wetenschap dat je vannacht weer iets hebt kunnen betekenen voor de veiligheid en leefbaarheid van het mooie Breda.

 

 

Wie zijn wij?

THOR Breda is een leuk en dynamisch team. THOR Breda bestaat uit ca. 100 medewerkers in verschillende functies zoals Boa’s, Cameraobservanten, Fietshandhavers, Fiscaal controleurs, meerdere coaches en Handhavingsjuristen. We streven naar een werkomgeving waarin iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn. Een diversiteit aan ervaringen, achtergronden en talenten in ons team voegt waarde toe aan onze organisatie en de stad.

THOR Breda is een vooruitstrevend team. We beschikken over een uitgebreid wagenpark (15 voertuigen, 2 motoren, 1 boot en 16 bikes), hebben onze eigen fysiotherapeut, beschikken over diverse coaches, hebben onze eigen digitale boa, sporten gezamenlijk onder begeleiding van onze sportcoach en indien je wilt kan dit ook op individuele basis onder begeleiding in onze eigen fitnessruimte. Alle boa’s beschikken over de volledige bevoegdheid en we doen mee aan diverse pilots waaronder domein overstijgend werken op het gebied van water- en taxi handhaving en de pilot verkeershandhaving. Jaarlijks verwerken we ruim 15.000 meldingen en we werken intensief samen met onze ketenpartners o.a. op het gebied van evenementen, horeca, jeugd en personen met verward gedrag.

 

 

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO 3. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is in het bezit van een geldig Boa getuigschrift. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het certificaat kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft kennis van Wet en regelgeving op zoals opgenomen in Boa domeinlijst 1. Dit moet blijken uit het cv en is aan te tonen met een geldig Boa getuigschrift.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG-P (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 25 De kosten voor de VOG kunnen eenmalig bij de gemeente gedeclareerd worden.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde MBO 4 of HBO opleiding in de richting van veiligheid of communicatie. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als centralist / cameraobservant. Dit moet blijken uit het cv.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande certificaten / opleidingen. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek en aan de hand van certificaten. • predictive profiling (of vergelijkbare opleiding in herkennen afwijkend gedrag • Opleiding gebruik C2000 netwerk
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • De kandidaat beschikt over een goede conditie, zowel fysiek als mentaal; • De kandidaat is daadkrachtig, sociaal en legt makkelijk contact waarbij hij mensen serieus neemt en actief luistert. • De kandidaat Je laat zich niet zomaar van je stuk brengen; • Een goede hand / oog coordinatie • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift • De kandidaat is collegiaal en zorgt dat collega’s blind op hem kunnen vertrouwen • De kandidaat is in de basis 36 uur per week beschikbaar, flexibel in werktijden en bereid om ook in de avonduren, nachturen en weekenden te werken. De datum 21 en 22 februari is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande certificaten / opleidingen. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek en aan de hand van certificaten. • Een SVPB of gelijkwaardig certificaat waaruit blijkt dat je bekwaam bent om cameratoezicht te verrichten • Afgeronde meldkamer opleiding

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox