
VNG
max €80 per uur
Zuid-Holland
24 uur per week
10 december 2025
30 november 2026
Binnen basisteam Collectieve diensten wordt uitvoering gegeven aan diverse gemeentelijke
dienstverlening, waaronder GGI (Gemeenschappelijke Gemeentelijke Infrastructuur), GT
contracten, SDG en ENSIA. Voor het beheren van deze landelijke diensten is een
serviceorganisatie ‘Servicecentrum gemeenten’ (SCG) gerealiseerd. De Medior Beheerder maakt
onderdeel uit van SCG.
Als Medior Beheerder ondersteun je het team van SCG bij het regie voeren op onze diensten en
ben je mede het visite kaartje naar gemeenten als klantondersteuner. Primair word je
verantwoordelijk voor het contact en beheer van de beheerde diensten. Samen met je collega’s
word je verantwoordelijk voor het hele portfolio aan diensten dat SCG beheert. Je ondersteunt
gemeenten bij vragen, aanvragen en afhandeling van klachten over de diensten die het SCG
levert.
De Medior Beheerder schakelt namens onze klanten met leveranciers over meldingen en service
verzoeken. Daarnaast schakel je met de interne experts en contractmanagers bij het SCG.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
• Verantwoordelijk voor het beheer van diverse producten en diensten;
• Eerste aanspreekpunt voor de deelnemers van de diverse producten en diensten;
• Telefonische en elektronische meldingen van deelnemers in behandeling nemen;
• Oplossen van incidenten en wijzigingsverzoeken;
• Beantwoorden van vragen en service verzoeken;
• Tijdig inschakelen en aansturen leveranciers bij vragen, service verzoeken, incidenten en wijzigingen;
• Het overdragen van meldingen naar contractbeheerders en interne specialisten;
• Het bewaken van het support proces;
• Het aanmaken van standaard oplossingen en kennis items op onze self service portal;
• Rapporteren van de aangemelde incidenten en oplossingen met oog op service verbetering;
• Het ondersteunen via werkwijzen en instructies van de externe eerste lijn partij;
• Het onderhouden van een prettig contact met onze deelnemers en leveranciers als visitekaartje van SCG;
• Van 9 tot 17 uur beman je onze telefoon, support tooling en mailboxen;
• Samen met je collega’s werk je nauw samen met de extern belegde 24/7 support dienst;
• Verrichten van zo nodig overige werkzaamheden op gelijkwaardig niveau indien dit voor de bedrijfsvoering gewenst of noodzakelijk is.
Resultaat van de opdracht
Samen met je collega’s is er een eerste aanspreekpunt gerealiseerd bij SCG. We zijn Single Point Of Contact (SPOC) voor onze deelnemers waar ze 24/7 terecht kunnen. Je maakt onderdeel uit van een lopend proces voor alle incidenten, wijzigingen, vragen en overige verzoeken die doorgezet worden naar leveranciers, interne medewerkers van SCG en VNG-Realisatie. Nieuwe kennis, standaardoplossingen en zelfhulp wordt procesmatig geborgd en up to date gehouden binnen onze service tooling en voor onze klanten op de Self Service Portal. Je zorgt samen met het klantondersteuningsteam voor een uitstekende dienst ondersteuning die iedere dag beter wordt.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox