Gemeente Breda

Medewerker Zorgadministratie Maatschappelijke Ondersteuning

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Jij zorgt ervoor dat het Berichtenverkeer MO en CAK goed uitgevoerd wordt!

‘Medewerker Zorgadministratie Maatschappelijke Ondersteuning’Om klanten op een passende wijze te ondersteunen, is juiste verwerking, opslag van informatie in registratiesysteem Suite, het landelijk berichtenverkeer, CAK en contact met leveranciers/aanbieders van groot belang. De zorgadministratie MO heeft in dat proces de belangrijke rol om informatie te verwerken en te verstrekken aan betrokken partijen (intern/extern). Jij levert je bijdrage door samen met het team te zorgen voor een tijdige en juiste verwerking van de brede administratieve taken/processen. Voor jou in het bijzonder is het aandachtspunt het landelijke berichtenverkeer en CAK.
 De Gemeente Breda is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
 
Binnen het Sociaal Domein van de Gemeente Breda ondersteunen we burgers tijdig, nabij, integraal en op maat bij het vinden van een oplossing.
Hiervoor gaan klantmanagers het gesprek aan met klanten voor passende ondersteuning, waarbij onderling nauw samengewerkt wordt met andere collega’s uit het Sociaal Domein en het Zorg voor Elkaar Breda Netwerk.

Bij dit proces horen ook ondersteunende administratieve werkzaamheden om de ondersteuning goed voor de klant te regelen, dit gebeurt via de Zorgadministratie van onze keten MO. Ondertussen worden de kansen tot verdere samenwerking, van onder andere administratieve werkzaamheden, binnen het Sociaal Domein onderzocht.

Er is recentelijk veel veranderd in de taken van de zorgadministratie, onder andere als gevolg van de invoering van nieuwe wettelijke besluiten.

Dit zorgt ervoor dat we op dit moment onvoldoende toegerust zijn om als team inhoudelijk alles kwalitatief goed te beleggen. In basis doen we dezelfde werkzaamheden waarbij ieder zijn eigen aandachtsgebied/expertise.
 Het team Zorgadministratie MO zorgt voor een diversiteit aan administratieve ondersteuning. Alles is erop gericht om de levering van diensten/producten aan de burger zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Als ‘Medewerker Zorgadministratie MO’ sta je voor een goede kwaliteit van de administratie, je hebt daarmee duidelijke affiniteit en zoekt telkens naar mogelijkheden voor verdere verbetering. Je werkt daarbij zowel zelfstandig als samen met de collega’s.
Je vindt het daarnaast leuk om binnen het team en collega’s te ondersteunen.

Als medewerker Zorgadministratie:

  • Toets en beoordeel je de ontvangen informatie en zorg je voor de verdere verwerking ervan. 
  • Signaleer je eventuele afwijkingen en knelpunten en onderneemt hierop de vervolgacties. 
  • Zorg je voor de juiste verwerking van eventuele fouten en uitval. 
  • Onderhoud je de contacten met de interne en externe klanten, zoals zorgaanbieders en leveranciers. 
  • Geef je input voor op te stellen rapportages. 
  • Signaleer je mogelijkheden tot verdere verbeteringen in de werkwijze 
  • Speel je proactief in op ontwikkelingen die van invloed zijn op het werk. 
  • Werk je nauw samen met de collega’s binnen het team. 

De functie draagt bij aan doelmatige bedrijfsvoering.

De medewerker werkt samen in een team zorgadministratie MO om alle administratieve processen te bemensen. Het betreft zowel het invoeren als ophalen van gegevens uit diverse administratieve systemen, waaronder GWS / Suite en het doen van bestandsvergelijkingen van CAK en SVB. Daarnaast wordt in deze functie een actieve rol en verantwoordelijkheid gevraagd om vanuit eigen expertise mee te kijken naar het verbeteren van processen

Binnen het team wordt, in onderlinge afstemming, afspraken gemaakt over ieders inzet binnen het team en elkaars vervanging.

Je wordt met het team ondersteund door een coördinator, administratief specialist, kwaliteitsmedewerker en een teamleider.
 We zoeken een positief ingestelde, enthousiaste collega met administratieve kennis/skills en potentie heeft om onze zorgadministratie verder mee te bouwen.
Je bent bij voorkeur bekend met de Suite en berichtenverkeer, maar bezit zeker de kwaliteit om een diversiteit aan administratieve taken snel eigen te maken, waaronder verschillende nieuwe systemen. Daarnaast heb je affiniteit met de publieke taak van het Sociaal Domein.
iemand die graag samenwerkt, humor heeft en de verbinding zoekt met collega’s,
Kortom we zijn op zoek naar een collega met:

  • Een opleiding op minimaal MBO-niveau
  • Kennis van en affiniteit met administratieve processen en procedures, bij voorkeur in relatie tot de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning
  • Discipline om steeds op zoek te gaan naar verdere verbeteringen
  • Ervaring met klantcontact
  • Beheersing van de Nederlandse taal
  • Kennis en vaardigheid in toepassing van applicaties zoals Word en Excel en andere relevante automatiseringsprocessen
  • Kennis van Office
  • Ervaring met Suite en het landelijk berichtenverkeer, GGK.


Verder ben jij:

  • Een administratieve kei, die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken
  • Klantgericht
  • Accuraat en vaardig in het nauwkeurig invoeren en muteren van gegevens
  • Analytisch
  • Resultaat- en kwaliteitsgericht.
  • Leergierig om je kennis van de relevante regelgeving en de wettelijke en interne regels snel eigen te maken

De Eisen

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Voor alle inhuur geldt dat de tarieven niet boven de Balkenende norm uit mogen komen. Wij vragen daarom aan inschrijvers dit bij aanmelding van de aanvraag te bevestigen. Indien het tarief toch de Balkenende norm overschrijd, dan wordt het cv uitgesloten van verdere beoordeling. Als gedurende de looptijd van een opdracht blijkt dat de Balkenende norm wordt overschreden, is dat reden om tot ontbinding van het contract over te gaan. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u bij uw inschrijving hanteert de Balkenende norm niet overschreden wordt? Toelichting: Elk jaar worden bij ministeriële regeling de bedragen van de WNT aangepast aan de ontwikkelingen van de contractuele loonkosten voor de overheid. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2022 is vastgesteld op € 216.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. Voor 2022 geldt: • Dat voor de eerste zes maanden wordt gerekend met een maximum van € 28.600,- per gewerkte kalendermaand; • Dat voor de tweede zes maanden wordt gerekend met een maximum van € 21.700,- per gewerkte kalendermaand; • Voor de eerste twaalf gewerkte maanden geldt een maximum uurtarief van € 206,- In 2022 bedraagt de bezoldigingsnorm voor de topfunctionaris zonder dienstbetrekking in de eerste twaalf gewerkte kalendermaanden dus in totaal maximaal € 301.800,-. Na twaalf maanden geldt hetzelfde maximum dat geldt voor functionarissen in loondienst.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als administratief medewerker binnen de Wmo. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring met berichtenverkeer en Vecozo en Suite.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als medewerker zorgadministratie Wmo, waar de hulpmiddelen en voorzieningen een onderdeel van is. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 6 maanden ervaring bij een grote gemeente (150.000+) als medewerker zorgadministratie Wmo. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het verwerkingssysteem Suite en het berichtenverkeer. Dit blijkt uit CV

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox