Gemeente Amsterdam

Medewerker vergunningen apv medior

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
In het kort
• Aanvragen voor horeca- en evenementenvergunningen in behandeling nemen en afhandelen.
• Zorgen dat iedereen in Amsterdam zich veilig en vrij kan voelen. Zowel thuis als op straat.
• Werken in een gemotiveerd team waar je samenwerkt met collega’s binnen en buiten het eigen cluster.
 
In de functie van Medewerker vergunningen APV ben jij een allround vergunningverlener op het gebied van horeca en evenementen. Je weet wat er gaande is binnen deze sectoren, onderhoudt goed contact met aanvragers en weet uitstekend binnen welke juridische en beleidsmatige kaders te werken. Je hebt gevoel voor alle relevante belangen. Maakt juiste afwegingen en als geen ander weet je bestuurders goed en tijdig te betrekken en te adviseren. Onze inwoners, ondernemers en organisatorren rekenen erop dat jij met goede en heldere vergunningen eraan bijdraagt dat Amsterdam een aangename, veilige en levendige plek blijft. In de functie van Medewerker Vergunningen APV vervul je een cruciale rol in het afhandelen van aanvragen voor horeca- en evenementenvergunningen. Je bent verantwoordelijk voor het grondig toetsen van deze aanvragen aan de geldende wet- en regelgeving, waarbij een efficiënte afhandeling centraal staat.
 
Als primair aanspreekpunt en verantwoordelijke sta je garant voor een professionele begeleiding van aanvragers en betrokken partijen. Je bent gewend om zelfstandig aanvragen te behandelen en treedt in overleg met interne en externe adviseurs wanneer dit vereist is.
 
Door nauwe samenwerking met alle relevante partijen houd je voortdurend zicht op ontwikkelingen binnen de wetgeving en jurisprudentie, die je vervolgens adequaat weet toe te passen. Je beschikt over de vaardigheid om op diverse niveaus verbindingen te leggen en stuurt gericht op het behalen van resultaten.


Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
• Je bent verantwoordelijk voor de tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling van alle vergunningen, waarbij je zowel reguliere als complexe aanvragen behandelt en hierop regie voert.
• Als dossierhouder fungeer je als aanspreekpunt voor collega’s van Toezicht en Handhaving, interne afdelingen en externe partners, zowel tijdens als na de vergunningsprocedure.
• Je speelt een actieve rol in het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming en neemt deel aan overleggen met interne en externe partners, waarbij je soms zelfs de rol van voorzitter op je neemt.
• Tevens ben je beschikbaar om vragen van zowel interne als externe partners te beantwoorden.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van stadsdeel Zuid is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen, het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij stadsdeel Zuid werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat zich in de gebieden afspeelt.
Het stadsdeel Zuid heeft ruim 137.000 inwoners die in wijken wonen die sterk van elkaar verschillen. Het stadsdeel verbindt grootstedelijke ontwikkelingen en maatschappelijke vraagstukken op buurtniveau. Zuid is een stadsdeel met vele gezichten. Het is het stadsdeel van de Albert Cuypmarkt, de Zuidas, het Rijksmuseum en het Vondelpark. Deze plaatsen zijn in trek bij zowel bewoners als toeristen. We benutten kansen om het internationale karakter op economisch en cultureel gebied verder te ontwikkelen. Informatie over het stadsdeel kan je vinden op www.zuid.amsterdam.nl.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma op juridisch vlak (bv HBO rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening) Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als vergunningverlener APV Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft werkervaring bij een (middel)grote gemeente Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Oordeelsvorming: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Samenwerken: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Besluitvaardig: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Stressbestendig: Gevorderd
  • Wens- Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de APV van Amsterdam Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken in een politiek bestuurlijke omgeving Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met vergunningverlening horeca Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Gevorderd
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met vergunningverlening evenementen Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95 Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
25 maart 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox