Gemeente Raalte

Medewerker uitkeringsadministratie

Gemeente Raalte

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving:

Als Medewerker Uitkeringenadministratie ben je verantwoordelijk voor het nauwkeurig en efficiënt beheren van onze uitkeringenprocessen. Je werkt samen met je collega's van de uitkeringsadministratie om ervoor te zorgen dat uitkeringen op tijd en correct worden verwerkt en dat klantgegevens up-to-date zijn. Jouw aandacht voor detail en nauwkeurigheid zorgt ervoor dat onze klanten de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben.

Verantwoordelijkheden:

  • Verwerken van aanvragen voor uitkeringen, inclusief het verzamelen en controleren van relevante documentatie.
  • Zorgen voor het betaalbaar stellen van uitkeringen.
  • Onderhouden en actualiseren van klantgegevens en dossierinformatie.
  • Communiceren met klanten om ontbrekende informatie op te vragen en vragen te beantwoorden.
  • Uitvoeren van (her)berekeningen voor uitkeringen en het opstellen van overzichten.
  • Samenwerken met je collega's in de clusters Ondersteuning en Inkomen om de klant zo efficiënt mogelijk te ondersteunen. 
  • Bijdragen aan de gezamenlijke taken van de uitkeringsadministratie en het naleven van relevante wet- en regelgeving. 

Functievereisten:

  • Minimaal MBO-diploma in relevante richting.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als medewerker uitkeringsadministratie.
  • Uitstekende kennis van administratieve processen en systemen en bij voorkeur van Civision Samenlevingszaken.
  • Nauwkeurigheid en oog voor detail zijn essentieel.
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
  • In staat om zelfstandig te werken en tegelijkertijd een teamspeler te zijn.
  • Bekendheid met relevante wet- en regelgeving.
  • Probleemoplossend vermogen en stressbestendigheid.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde Mbo-opleiding.
  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar ervaring als medewerker uitkeringsadministratie
  • Op CV aantoonbaar specifieke vakkennis met betrekking tot de Participatiewet en IOAW.
  • Op CV aantoonbare systeemkennis van Civision Samenlevingszaken (C-Sam/Civ-Sam)
  • De gesprekken vinden plaats op 17 mei tussen 10:00 uur en 12:00 uur. Hier graag rekening mee houden
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Nauwkeurigheid en oog voor detail zijn essentieel; Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift; In staat om zelfstandig te werken en tegelijkertijd een teamspeler te zijn; Probleemoplossend vermogen en stressbestendigheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox