gemeente Leidschendam-Voorburg

Medewerker uitkeringsadministratie

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Opdracht

  • Het verwerken van aanvragen, besluiten tot uitbetaling, wijzigingen, betalingsopdrachten, opschorting en beëindiging van een uitkering aan de hand van rapportages;
  • Het verwerken van Maandelijkse Inkomsten Formulieren van klanten en het verrekenen van inkomsten met uitkeringen;
  • Het maken van herberekeningen en het opstellen van vorderingen voor de regelingen PW, BBZ, IOAW, IOAZ, ROOO en energietoeslag;
  • Het verwerken van bronheffingen door middel van het uitvoeren van bestuursrechtelijke premieheffingen en het inhouden van zorgpremies op de verstrekte uitkering en het doorbetalen aan de zorgverzekeraar of het CAK, indien er sprake is van een achterstand in de betalingsverplichting van een inwoner;
  • Het ondersteunen van inwoners bij vragen over hun uitkering en alles wat daarmee te maken heeft.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Nauwkeurigheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Klantgerichtheid

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg  

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als uitkeringsadministrateur;
  • Aantoonbare kennis of werkervaring op het gebied van de Participatiewet (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar bij een uitkeringsadministratie van een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite voor Sociaal Domein, Suwinet, én MS office;
  • Aantoonbare ervaring als vraagbaak/opleider voor medewerkers Uitkeringsadministratie (ligt dit toe in het cv);
  • Beschikbaar om op dinsdag op locatie in Leidschendam te werken;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox