Gemeente Uden

Medewerker Uitkeringenadministratie

Gemeente Uden

De opdracht­omschrijving

 

Waar kom je te werken?

De gemeente Uden is een actieve organisatie die haar werknemers voorbereidt op veranderingen in de toekomst. De organisatie heeft 4 afdelingen en ongeveer 350 werknemers. Uden werkt nauw samen in de regio met andere (overheids)organisaties.

De gemeenten Landerd en Uden hebben op 16 april 2020 het herindelingsadvies vastgesteld tot het  vormen van een nieuwe gemeente Maashorst per 1 januari 2022.

De afdeling Maatschappelijke dienstverlening is een dynamische afdeling die verantwoordelijk is voor het gehele sociale domein. De afdeling omvat verschillende beleidsgebieden, waaronder : Wmo, Jeugd, participatie, onderwijs, sport, jeugd, cultuur en gezondheid. Binnen de afdeling Maatschappelijke Dienstverlening is het beleid en de uitvoering van het Sociaal Domein ondergebracht. De afdeling Maatschappelijke Dienstverlening bestaat uit de teams: Beleid en Projecten, Participatie en Activering, Inkomen en Ondersteuning en Kwaliteit en Juridische Zaken.

Binnen het team Inkomen en Ondersteuning zijn wij op zoek naar een medewerker voor het cluster uitkeringenadministratie. 

Waar ben jij verantwoordelijk voor?

Als medewerker uitkeringenadministratie zorg je voor de financiële afhandeling van voorzieningen die wij voor onze burgers in zetten. Dit kan zowel uitkeringen-, debiteuren- als crediteurenadministratie betreffen.

Je verstrekt informatie aan interne en externe klanten. Je adviseert consulenten, je onderhoud contacten met leveranciers en je verwerkt informatie uit onderzoeken. Je hebt een uitvoerende en ondersteunende rol. Je hebt ook een bewakende rol als het gaat over de financiële rechtmatigheidsvereisten die er zijn rondom betalingen. De werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • Het verwerken van rapporten/adviezen en loonstroken met betrekking tot uitkeringen Participatiewet, IOAW, IOAZ, Bbz, minimaregelingen;
  • Het verzorgen van inhoudingen en vastleggen van wijzigingen in hoogte van de uitkering die zonder rapportage verwerkt kunnen worden;
  • Ondersteunen van inkomensconsulenten bij complexe (her)berekeningen en het maken van bruteringen;
  • Het verwerken van rapporten/adviezen met betrekking tot voorzieningen voor klanten in het kader van WMO, Participatiewet, Jeugdwet;
  • Het verwerken van facturen in het kader van WMO, Participatiewet, Jeugdwet;
  • Het verwerken van verzoeken voor beslagleggingen op uitkeringen;
  • Het mede zorgdragen voor financieel juiste cliëntendossiers.

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten wij van jou?

  • In het bezit van een relevante afgeronde opleiding, minimaal MBO 4 niveau, op financieel-administratief vakgebied;
  • Kennis van administratieve methodieken en financiële vereisten vanuit wet- en regelgeving;
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie, de geautomatiseerde systemen (Suite4All, Corsa, Key2Finance) en van regelingen zoals de WMO, Participatiewet, Jeugd;
  • Ruime aanvullende kennis en relevante werkervaring op het vakgebied  van uitkeringenadministratie binnen het sociaal domein is een pré;
  • Je toont initiatief, bent flexibel en accuraat;
  • Je werkt graag in teamverband maar bent ook in staat zelf een goed product af te leveren.
  • Stressbestendig en accuraat;

Interviewplanning

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal kandidaten gesprekken gevoerd. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. 

De gesprekken vinden plaats op vrijdag 23 juli 2021.  

Afhankelijk van de situatie m.b.t. het coronavirus en het advies van het RIVM, wordt t.z.t. beoordeeld of het interview fysiek in het gemeentehuis kan plaatsvinden of via videoconferencing " Zoom” wordt gehouden. Wij gaan ervan uit dat belangstellenden op deze datum/dit tijdstip beschikbaar zijn voor een gesprek.

Toelichting op rooster

32-36 uren per week

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • - Kennis van de gemeentelijke organisatie, de geautomatiseerde systemen (Suite4All, Corsa, Key2Finance) - Kennis van regelingen zoals de WMO, Participatiewet, Jeugd
  • Kandidaat heeft minimaal MBO niveau 4 werk en denkniveau en beschikt over een afgeronde relevante MBO opleiding financiële administratie.
  • Uit het CV blijkt dat de kandidaat gedurende de afgelopen 3 jaar heeft gewerkt als medewerker uitkeringenadministratie binnen het Sociaal Domein, bij een gemeentelijke organisatie.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"> <p>- MBO niveau 4 werk- en denkniveau met zeer ruime aanvullende kennis en ervaring op het desbetreffende vakgebied;</p> <p>- Kennis van de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels, procedures en wetgeving.<br>- Aantoonbaar ruime aanvullende kennis en relevante werkervaring op het vakgebied  van uitkeringenadministratie binnen het sociaal domein</p><p>- Ervaring met werkzaamheden gericht op regelingen zoals de WMO, Participatiewet, Jeugd.</p>
  • - De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker uitkeringenadministratie sociaal domein binnen een gemeentelijke organisatie. - De kandidaat heeft kennis van regelingen zoals de WMO, Participatiewet, Jeugd.
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>1. De kandidaat motiveert waarom hij/zij de geschikte kandidaat is voor deze opdracht.<br> 2. De kandidaat motiveert waarom hij/zij deze opdracht bij gemeente Uden wil doen.</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox