Gemeente Hilversum

Medewerker tozo debiteuren

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.

Elke dag willen we dit waarmaken.

En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Achtergrond van de opdracht
Bureau Zelfstandigen Gooi & Vechtstreek (BZGV) is onderdeel van de gemeente Hilversum en voert voor de regiogemeenten in de Gooi- en Vechtstreek de ondernemersregelingen (Bbz, IOAZ en Tozo) uit, inclusief debiteurenbeheer.

Door het vertrek van een medewerker is tijdelijke versterking nodig binnen het bureau. Daarom zoekt de gemeente Hilversum een ervaren Debiteurenbeheerder Tozo. Het doel van de opdracht is het tijdig, volledig en rechtmatig afhandelen van alle openstaande Tozo-vorderingen. De debiteurenbeheerder draagt bij aan een sluitende en transparante financiële administratie, passend bij de regionale verantwoordelijkheid van BZGV.

Werkzaamheden

  • Analyseren en beoordelen van openstaande Tozo-vorderingen.
  • Opstellen van brieven en terugvorderingsbeschikkingen.
  • Actief opvolgen van betalingsachterstanden en beheren van betalingsregelingen.
  • Telefonische en schriftelijke benadering van ondernemers
  • Toelichten van financiële verplichtingen, mogelijkheden en eventuele betalingsregelingen.
  • Klantvriendelijke en zorgvuldige afhandeling met oog voor de verschillen in situaties per ondernemer.
  • Twee maandelijkse rapportage over voortgang van de Tozo debiteurenvoortgang.
  • Correcte verwerking in Suite SD.
  • Documentatie van alle dossieracties volgens de werkprocessen van BZGV.

Competenties

  • Analytisch, nauwkeurig en financieel onderlegd.
  • Klantgericht met uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Zelfstandig, proactief en resultaatgericht.
  • Stressbestendig en goed in het bewaken van overzicht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De Eisen

  • 2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in sociaal juridisch of financiële richting;
  • 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Tozo debiteurenbeheerder in de afgelopen 5 jaar;
  • 4. Aantoonbare werkervaring met Suite voor Sociaal Domein, benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan.

De Wensen

  • 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Tozo debiteurenbeheerder in de afgelopen 5 jaar;
  • 5. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in sociaal juridisch of financiële richting;
  • 7. Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van ingewikkelde Tozo-aanvragen en herzieningen, benoem hiervan duidelijke voorbeelden in het CV;
  • 8. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van zorgvuldige en sociale invorderingsprocessen bij teveel ontvangen Tozo-uitkeringen, benoem hiervan duidelijke voorbeelden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox