Gemeente Deventer

Medewerker Minimaregelingen

Gemeente Deventer

De opdracht­omschrijving

Medewerker minimaregelingen
De gemeente Deventer zoekt een medewerker minimaregelingen die ervaring heeft met het verwerken van aanvragen bijzondere bijstand en individuele inkomenstoeslag.  De vakgroep Zorg van het team Publiekscontacten verzorgt, onder andere, de minimaregelingen voor inwoners uit de gemeente zonder een uitkering.
Zet jij jouw talent graag in bij het beoordelen en behandelen van aanvragen voor minimaregelingen? Draag jij op deze manier graag bij aan de ondersteuning van mensen met een laag inkomen?
In deze functie houd je je primair bezig met het behandelen van aanvragen van minimaregelingen, zoals regelingen voor bijzondere bijstand en individuele inkomenstoeslag.

Omschrijving van de werkzaamheden
  • Je verwerkt en controleert aanvragen bijzondere bijstand en individuele inkomenstoeslag op volledigheid en correctheid;
  • Je verwerkt en behandelt de aanvragen en bijbehorende documenten in het geautomatiseerde systeem (Suite voor Sociaal Domein);
  • Je schakelt goed tussen de vraag van de burger en het toepassen van wet- en regelgeving;
  • Je beantwoordt vragen van inwoners, betrokken organisaties en/of collega’s over de aanvragen.
Omschrijving van de kandidaat
  • Je hebt een relevante HBO opleiding (bijvoorbeeld SJD)
  • Je hebt aantoonbare kennis van de Participatiewet;
  • Je kunt je de lokale gemeentelijke beleidskaders en mogelijkheden snel en goed toepassen;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met beoordelen en behandelen van minimaregelingen in een gemeentelijke organisatie;
  • Kennis van het systeem Suite voor Sociaal Domein is een pré
Je werkt secuur, nauwkeurig en gestructureerd. Je bent integer, resultaatgericht en stressbestendig. Je werkt zelfstandig, past je goed aan en kan goed samenwerken. 

 

De Eisen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbare kennis van de Participatiewet
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring in het beoordelen en behandelen van minimaregelingen en de bijzondere bijstand in een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 10 jaar

De Wensen

  • Er dient een korte zelfgeschreven motivatiebrief door de kandidaat meegenomen te worden op het CV.
  • Er dient minimaal 1 recente referentie met contactgegevens in het CV te staan.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbare ervaring met het schakelen tussen de vraag van de inwoner en het toepassen van de (lokale gemeentelijke) beleidskaders
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: secuur en nauwkeurig, integer, resultaatgericht, stressbestendig, kunnen samenwerken, aanpassen en zelfstandig werken.
  • De kandidaat heeft op CV aantoonbare ervaring met het gemeentelijke clientsysteem, Suite voor Sociaal Domein
  • De kandidaat heeft een relevante HBO opleiding (bv SJD)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox