Nationale Politie
max €85 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
01 juli 2025
31 december 2025
De aangescherpte DRIO-strategie 2025-2027 is vastgesteld. De visie, de missie en de belofte zijn opnieuw verwoord. Het resultaat is een organisatie die echt impact maakt op de veiligheidsaanpak. Nu moeten we die strategische kaders vertalen naar de praktijk. Daarvoor hebben we eerst een consistente identiteit te ontwikkelen van waaruit we ons verhaal gaan vertellen, Om zo echt de emotionele relatie tussen de organisatie, medewerkers, partners en afnemers te creëren.
Het gaat daarbij over het slim aangaan van relaties met onze medewerkers en onze externe doelgroepen.
Daarvoor is een communicatiestrategie opgezet met zowel een extern als een intern plan.
Verantwoordelijkheden
Gewenste resultaten
Nog in uitvoering:
Reeds behaald:
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.
Het doel van de communicatiestrategie is het vergroten van het zelfvertrouwen waarmee zij hun werk vervullen. Vanuit zelfvertrouwen kunnen ze nieuwe samenwerkingen aangaan. En met zelfvertrouwen worden de producten en diensten voor en de relatie met onze partners, stakeholders en afnemers beter.
Concreet betekent dit dat:
Projectscope
Deze opdracht richt zich op het ontwikkelen van een programmatische communicatiestrategie voor de DRIO Eenheid Den Haag. Tegelijkertijd kunnen we de ontwikkelde strategie ook toepassen op het Project Lokale Intelligence en op het bestendigen van de relatie tussen de DRIO en de partners.
Communicatiestrategie
De communicatiestrategie wordt conform het Factor C model opgesteld. Dit is een methode voor strategische communicatie binnen de overheid en andere organisaties. Het helpt bij het systematisch en effectief meenemen van communicatie in beleids- en besluitvorming.
De kern van Factor C gaat over het perspectief bij het uitwerken van je communicatiestrategie en communicatieaanpak. En dat is het perspectief van de mensen die door het onderwerp geraakt (kunnen) worden, voor wie er iets verandert of van wie we als overheid iets wensen of verwachten.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox