Gemeente 's-Hertogenbosch

Medewerker kwaliteitszorg

Gemeente 's-Hertogenbosch

  • max €80 per uur

  • Noord-Brabant

  • 27 uur per week

  • Directie
  • 01 december 2022

  • 28 februari 2023

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving


Specifieke gegevens – kandidaatsprofiel en kwalificaties
De organisatie
Weener XL is het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Wij zijn er voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Weener XL biedt een totaalpakket, waarbij passend werk en participatie voorop staan. We voorzien in (aanvullend) inkomen voor mensen die daarvoor een beroep op ons doen en toetsen of zij daar recht op hebben.
Bij Weener XL is de cultuur open en informeel. We werken hard om de beste dienstverlening voor onze klanten te kunnen leveren. We verwachten flexibiliteit en zelfstandigheid van onze medewerkers. Als het nodig is, zetten we net een stapje extra voor onze klant.
Het team
De functie van medewerker kwaliteitszorg is gepositioneerd binnen het team Backoffice Inkomen.
De kerntaak van het team is om ervoor te zorgen dat inwoners die recht hebben op een uitkering deze tijdig en juist uitgekeerd krijgen. Binnen het team van de Backoffice werkt 3,5 FTE medewerker kwaliteitszorg.
Bij dit team werken in totaal ca 20 medewerkers onder aansturing van een teamleider en een coördinator.
Dit team maakt onderdeel uit van de Afdeling Werk & Dienstverlening, waaronder ook de teams Inkomen Backoffice, Werk & Poort en Ondernemerschap & Handhaving gepositioneerd zijn. De afdeling Werk en Dienstverlening is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur.
Kerntaken zijn:
het toeleiden van werkzoekenden naar werk;
het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;
het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap
De functie
De medewerker kwaliteitszorg verricht uitvoerende werkzaamheden op het gebied van kwaliteitszorg waaronder het toetsen van het te voeren en gevoerde beleid. Hij/zij rapporteert gevraagd en ongevraagd over de kwaliteit van de dienstverlening. Hij/zij initieert verbeteringen in het uitvoeringsbeleid, in procedures en werkprocessen. De medewerker kwaliteitszorg is verantwoordelijk voor de deskundigheidsbevordering van de medewerkers van de teams door middel van o.a. inwerk- en bijscholingsprogramma's, casuïstiekbesprekingen, intervisie en individuele begeleiding. De medewerker kwaliteitszorg neemt deel aan verbetertrajecten op het terrein van kwaliteitszorg binnen de reguliere werkzaamheden dan wel in projectvorm. De medewerker kwaliteitszorg heeft een belangrijke rol in de ondersteuning van de teammanager.
Jouw uitdagingen zijn:
Kwaliteitsverbetering en deskundigheidsbevordering
Je bent eerste aanspreekpunt voor medewerkers van de teams Inkomen, maar indien nodig ook van andere teams binnen Weener XL. Je initieert casuïstiekbesprekingen op basis van de dagelijkse uitvoeringspraktijk alsmede op basis van besluiten in het kader van bezwaar en beroep. Dit doe je op een coachende manier.
Controles/ Steekproeven
Je voert reguliere steekproeven uit op basis van interne en externe kwaliteitsnormen en/of vastgestelde werkprocessen en werkinstructies. Bij medewerkers in opleiding voer je, waar nodig, extra steekproeven uit.
Uitvoeringsbeleid
Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van het uitvoeringsbeleid. Dit doe je op basis van de dagelijkse praktijk dan wel in het kader van nieuwe wet- en regelgeving. Bij de implementatie van nieuw uitvoeringsbeleid neem je een actieve rol. Daarnaast signaleer je knelpunten in de uitvoering van het beleid en je komt met mogelijke oplossingen.
Je levert gevraagd en ongevraagd input aan teamleiders met betrekking tot de kwaliteit van het geleverde werk van (nieuwe) medewerkers.
Samen met de afdeling opleidingen initieer of ondersteun je opleidingen ter verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening.

Jouw uitdagingen zijn:
Kwaliteitsverbetering en deskundigheidsbevordering
Je bent eerste aanspreekpunt voor medewerkers van de teams Inkomen, maar indien nodig ook van andere teams binnen Weener XL. Je initieert casuïstiekbesprekingen op basis van de dagelijkse uitvoeringspraktijk alsmede op basis van besluiten in het kader van bezwaar en beroep. Dit doe je op een coachende manier.
Controles/ Steekproeven
Je voert reguliere steekproeven uit op basis van interne en externe kwaliteitsnormen en/of vastgestelde werkprocessen en werkinstructies. Bij medewerkers in opleiding voer je, waar nodig, extra steekproeven uit.
Uitvoeringsbeleid
Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van het uitvoeringsbeleid. Dit doe je op basis van de dagelijkse praktijk dan wel in het kader van nieuwe wet- en regelgeving. Bij de implementatie van nieuw uitvoeringsbeleid neem je een actieve rol. Daarnaast signaleer je knelpunten in de uitvoering van het beleid en je komt met mogelijke oplossingen.
Je levert gevraagd en ongevraagd input aan teamleiders met betrekking tot de kwaliteit van het geleverde werk van (nieuwe) medewerkers.
Samen met de afdeling opleidingen initieer of ondersteun je opleidingen ter verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening.

Kandidaatomschrijving

Je bent benaderbaar en betrokken en hebt affiniteit met onze doelgroep. Je bent je bewust van de effecten van jouw keuzes op de gehele organisatie en onderdelen daarvan.
Je hebt analytisch en methodisch inzicht, werkt planmatig en zelfstandig, bent communicatief vaardig en je kunt goed samenwerken. Daarnaast ben je oplossings- en resultaat- en veranderingsgericht.
Tevens doorzie je de verhouding tussen de gemeentelijke organisatie en de omgeving waarin de gemeente opereert. Enerzijds moeten de medewerkers snel en efficiënt handelen, maar tegelijkertijd moet er een zorgvuldige belangenafweging gemaakt worden.
Jij krijgt energie van het ondersteunen van de medewerkers in dit spanningsveld. Daarbij behoud je overzicht, ook als er tijdsdruk ontstaat. Je kan prioriteiten stellen en je overziet de situatie, ook als er complexe situaties zijn. Daarbij laat je zaken niet op zijn beloop.
Uiteraard herken je jezelf in onze 6 kernwaarden: afspraak is afspraak, resultaat gericht ondernemerschap, teamwork, respect, integriteit en openheid.

Interviewplanning

De gesprekken worden gevoerd op vrijdag 11 november 2022.

Toelichting op rooster

Werkdagen en tijden in overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Ervaring met Djuma Ervaring met Djuma. Dit moet blijken uit het CV.
  • Werkervaring als medewerker kwaliteitszorg Aantoonbare werkervaring als medewerker kwaliteitszorg. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met Civision Samenlevingszaken Ervaring met Civision Samenlevingszaken. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kennis en ervaring met lokaal beleid Aantoonbare kennis en ervaring met lokaal beleid van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Dit moet blijken uit het CV
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox