Gemeente Breda

Medewerker debiteurenbeheer

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Medewerker Debiteurenbeheer
Ben je flexibel, vriendelijk en respectvol, open en makkelijk benaderbaar. Maar je blijft ook duidelijk, assertief en kritisch en haal je voldoeding uit het beheren van openstaande vorderingen?
Dan zijn wij opzoek naar jou!

Introductie
Afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken is op zoek naar een enthousiaste medewerker Debiteurenbeheer binnen het Team Financiële Administratie, met ervaring in het beheren van openstaande vorderingen. Jouw rol omvat het monitoren en opvolgen van deze openstaande vorderingen, het identificeren van betalingsproblemen en het onderhouden van contact met klanten om betalingsregelingen te treffen. Daarnaast schakel je veel met interne medewerkers van de vak afdelingen en met de deurwaarder om ervoor te zorgen dat vorderingen alsnog betaald worden. Daarnaast bewaak je het overzicht van de vak afdelingen die onder jou beheer vallen,

Wat ga je doen
Als medewerker Debiteurenbeheer sta je samen met je collega’s voor het actief en preventief invorderen van de diverse openstaande vorderingen van de gemeente Breda. Daarnaast zorg je ervoor dat de openstaande vorderingen een juist beeld geven van de werkelijkheid en voer je de bijbehorende administratieve werkzaamheden uit.
Continu verbeteren is voor ons vanzelfsprekend, want we zijn nooit klaar! We innoveren en digitaliseren zo veel mogelijk, zodat er ruimte ontstaat voor persoonlijk contact met burgers en bedrijven. We werken intensief samen met de vak afdelingen en met de deurwaarder.

  • Je beheert de openstaande vorderingen conform de vastgestelde interne en externe wet- en regelgeving en bewaakt de voortgang van de gemaakte afspraken proactief;
  • Je legt gemaakte afspraken zorgvuldig vast en je draagt zorg voor volledige dossiervorming;
  • Je verstrekt managementinformatie, en voert hierover het gesprek, met de vak afdelingen en binnen het eigen team. Dit zodat zij een goed beeld hebben bij de nog openstaande vorderingen en de bijbehorende acties;
  • Je voert de diverse bijbehorende administratieve werkzaamheden uit;
  • Je voert controlewerkzaamheden uit aan de hand van het controle plan en kwaliteitsplan van de Financiële Administratie;
  • Je zorgt dat je op de hoogte bent van de wet- en regelgeving en andere ontwikkelingen binnen het vakgebied;
  • Je levert een actieve bijdrage aan de teamontwikkeling en de gestelde doelen. 



Wat vragen wij?
Je bent flexibel, vriendelijk en respectvol, open en makkelijk benaderbaar. Maar je blijft ook duidelijk, assertief en kritisch.
Je bent oprecht op zoek naar de beste oplossing waardoor openstaande vorderingen zo snel mogelijk betaald worden.
Je legt makkelijk contact en gaat in gesprek met de vak afdeling over de nog openstaande vorderingen en bespreek wie welke actie onderneemt en/of adviseert wat er moet gebeuren om de vorderingen als nog te kunnen innen.
Daarnaast weet je wat er moet gebeuren om vorderingen administratief af te handelen binnen het financieel systeem.
Je bent binnen jouw werkzaamheden en processen altijd op zoek naar eventueel verbeteringen die je kunt doorvoeren. Je deinst er niet voor terug dit daadwerkelijk op te pakken.
Samenwerken is vanzelfsprekend voor je, je neemt initiatief en je bent een echte aanpakker. Je hebt een positieve werkhouding en toont eigenaarschap.
Met jouw interesse draag je bij in nieuwe vormen van digitalisering en aan de doorontwikkeling van ons gehele team Financiële Administratie.

Daarnaast heb je:
 

  • Je beschikt over een afgeronde mbo –opleiding in economisch-/ juridische richting;
  • Je beschikt over ruime relevante werkervaring bij voorkeur bij een gemeente en/ of bij een gerechtsdeurwaarder;
  • Je draait je hand er niet voor om telefonisch te incasseren;
  • Je hebt eerder samengewerkt met een deurwaarder;
  • Je bent hebt werkervaring met het invorderen van zowel privaatrechtelijke als publiekrechtelijke vorderingen;
  • Je hebt werkervaring met het werken met creditmanagement software;
  • Je hebt werkervaring met financieel-administratieve werkzaamheden en processen.
  • Je bent bereid om minstens één dag in de week op ons stadskantoor in Breda te werken;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlandse in woord en geschrift.

Wie zijn wij?
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst.
In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Het aantal maatschappelijke vraagstukken groeit. Denk aan duurzaamheid en Energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg. Deze projecten en vraagstukken hebben gemeen dat ze vragen om financiële expertise om bij te dragen aan een succesvol resultaat.
Dit vertaalt zich allemaal naar de financiële administratie. Als financieel medewerker kun je echt het verschil maken! Dit doe je natuurlijk niet alleen maar samen met zo’n 50-tal vakspecialisten en daarnaast werk je integraal samen met collega’s uit de andere werkvelden van de gemeente. Zo creëer jij samen met hen een volledige, tijdige en juiste financiële administratie van de gemeente Breda.
Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat heeft werkervaring met financieel administratieve werkzaamheden in relatie tot debiteuren. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het samenwerken met gerechtsdeurwaarders. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde mbo 4 –opleiding in economisch-/ juridische richting. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 relevante werkervaring in de rol en de werkzaamheden zoals gevraagd ook in de wervingstekst. Bij een gemeente en/ of bij een gerechtsdeurwaarder moet deze werkzaamheden hebben plaats gevonden. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis en ervaring van het invorderen van zowel privaatrechtelijke als publiekrechtelijke vorderingen en het telefonisch incasseren Dit moet blijken uit het cv.
  • Je bent minimaal 1 keer per week een hele werkdag op stadskantoor in Breda in ieder geval elke donderdag. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het werken met creditmanagement software. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands in woord en geschrift - Flexibel - Assertief - klantvriendelijk - oplossingsgericht - Proactief - Eigenaarschap tonen De data maandag 16 en dinsdag 17 december zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring in de rol en de werkzaamheden zoals gevraagd ook in de wervingstekst. Dit moet blijken uit het cv
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur de module invordering van Key2financiën. Dit moet blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox