Gemeente Rotterdam

Medewerker belastingen/ondernemersheffingen

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij wilt deel uitmaken van een deskundige, dienstverlenende lokale overheid die met oog voor de belangen van het Rotterdamse bedrijfsleven de lokale Belastingen & Heffingen foutloos weet op te leggen.

Jouw functie

Als Rotterdam zijn wij van betrouwbare, toegankelijke en gebruiksvriendelijke dienstverlening. Dit is waar jij van wordt als medewerker Ondernemersheffingen:

Het Team verzorgt de foutloze aanslagoplegging van een vijftal Lokale Belastingen & Heffingen aan in Rotterdam gevestigde ondernemingen.

Logies Belasting & BIZ (Bedrijfsinvesteringszone)

Bedrijfsreinigingsrecht

Precario & Reclame belasting

Het Team is dan ook ingericht rondom deze clustering van lokale belastingen & heffingen.

Wij zoeken collega’s voor het onderdeel Logies Belasting & Biz en voor het onderdeel Precario en Reclame Belasting.

Na een gedegen inwerk traject ga je deels in teamverband en deels zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de aanslagoplegging, bezwaren en tussentijdse mutaties en vragen oppakken.

Deze vacature richt zich op de heffing Bedrijfsreinigingsrecht

Je denkt actief mee en doet voorstellen over de aanpassing van de gebruikte procedures. De ontwikkelingen op het vakgebied volg je natuurlijk op de voet en je blijft op de hoogte van wijzigingen in wet- en regelgeving. Je signaleert afwijkende situaties in je werk en adviseert hierover richting de consulenten, vakspecialisten en/of je leidinggevende. Binnen deze functie heb je met meerdere heffingen te maken waarbij de mogelijkheid bestaat dat je naast de Kern-Heffing ook in de flexibele schil wordt geplaatst om op piekmomenten met andere collega`s alle voorkomende werkzaamheden te verrichten.

 

Het team, wat zichzelf het leukste en nieuwste team team van Rotterdam noemt, heeft een mooie mix van professionele collega’s. Wat het team kenmerkt is de professionele, op het Rotterdamse bedrijfsleven gerichte grondhouding van de collega’s en het vermogen om stevig aan te pakken, maar ook de lol die we als team onderling hebben.

Jouw profiel

Jij houdt er als teamspeler van om samen succesvol te zijn. Vanuit kennis en ervaring denk je continu mee met klantvragen. Je denkt vooruit en denkt mee. Ook over het slimmer en beter maken van onze dienstverlening draag je graag ideeën aan. Je bent leergierig, assertief, verantwoordelijk, zelfstandig en innovatief. Als collega ben je bereid om door te pakken en bewust van je eigen handelen. Je bent collegiaal en met je stevige persoonlijkheid ben je in staat om collega’s aan te spreken en te adviseren. Je bent je bewust van de keten waarin je werkt en de bijbehorende taken en verantwoordelijkheden. Je gaat dan ook integer met vertrouwelijke en gevoelige informatie binnen het werkveld om. Daarnaast schrik je niet als de telefoon gaat, sterker nog je pakt de telefoon met een goed gevoel en klantgerichte houding op.

Eisen

Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding niveau 4;

Minimaal 2 jaar werkervaring met lokale belastingen en heffingen op het gebied van BRR, opgedaan in de afgelopen 4 jaar;

Aantoonbare werkervaring met belastingapplicaties opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Wensen

Je hebt ervaring op het gebied van lokale belastingen en heffingen;

Je hebt aanvullende cursussen op het gebied van belastingwetgeving;

Je hebt ervaring in het werken met MS Excel en Access;

Kandidaat heeft ervaring met het werken binnen een gemeente met meer dan 250.000 inwoners;

Je hebt ervaring met Oracle.

De afdeling

Binnen de afdeling Heffen wordt gewerkt aan de verschillende producten en diensten die deze

directie biedt. De medewerkers leveren alle standaardproducten van Burgerzaken & Belastingen. Goede en slimme massa dataverwerking staat daarbij centraal.

Onze organisatie

Het cluster Dienstverlening staat voor betrouwbare, toegankelijke en gebruikersvriendelijke dienstverlening, informatievoorziening en belastingheffing aan burgers, bedrijven, bezoekers en collega’s. Dienstverlening voert de regie op de ontwikkeling en implementatie van meerdere dienstverleningskanalen. De vragen aan de gemeente Rotterdam worden verzorgd door dé frontoffice. Met Rotterdam.nl, 14 010 en stadswinkels maken we het onze klanten zo makkelijk mogelijk.

De Eisen

  • Schrijft u als Inschrijver zelfstandig in? (zijnde; niet in combinatie)
  • Geschiktheid Kandidaat Inschrijver verklaart dat de kandidaat geschikt is voor inzet op de opdracht. Hiertoe heeft Inschrijver ten minste: De inhoud van deze uitvraag gelezen en begrepen. Onder de inhoud van deze uitvraag verstaan wij het volgende: het functieprofiel of opdrachtomschrijving behorend bij deze uitvraag; de van toepassing zijnde voorwaarden; Middels passende en realistische selectie- en screeningsinstrumenten de volgende zaken vastgesteld: dat de kandidaat volledig voldoet aan alle in deze uitvraag gestelde eisen; dat inzet van de kandidaat tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie leidt; dat uit het (arbeids)verleden van de kandidaat geen bezwaren ten aanzien van inzet op de opdracht blijken: Kandidaat is afgelopen 2 jaar niet in dienst geweest van de gemeente Rotterdam. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • Curriculum Vitae U dient hier het CV van de kandidaat te uploaden. Het CV dient ter verificatie van het gestelde in de Inschrijving. Vermeld in de Bestandsnaam van het CV de naam van de kandidaat en de naam van u als Inschrijver. Vormvereisten CV: Volledige naam + voorletters kandidaat; Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum; Opleiding; Werkervaring; Specifieke kennis; Systeem kennis; Relevante nevenactiviteiten; Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald; De CV dient opgesteld te zijn in het Nederlands; maximaal 5 A4 enkelzijdig groot. U bevestigt het Curriculum Vitae van de kandidaat te hebben geüpload. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de Inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • Vanaf heden is het niet meer nodig om deze documenten te uploaden in Mercell. In plaats daarvan vragen wij u deze documenten wel op te vragen bij de kandidaat en in eigen beheer te houden tot tenminste 12 maanden na afloop van de opdracht inclusief eventuele verlengingen en daarbij vragen wij u akkoord te gaan met onderstaande. Opdrachtnemer gaat akkoord met onderstaande voorwaarden: 1. Opdrachtnemer garandeert dat hij voorafgaand aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund beschikt over:  een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring informatiegebruik en geheimhouding; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Integriteits- en geheimhoudingsverklaring; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring arbeidsverleden; een Verklaring omtrent het gedrag op punten 11, 12 en 13 van de kandidaat, tenzij dit anders is aangegeven in het functieprofiel,  die niet ouder is dan 5 jaar ten opzichte van de datum waarop de opdracht definitief wordt gegund en waaruit geen bezwaren blijken ten aanzien van het inzetten van de kandidaat op de opdracht (VOG). Opdrachtnemer garandeert dat hij ook tijdens de gehele looptijd van de opdracht beschikt over een geldige VOG van de kandidaat; 2. Opdrachtnemer is van rechtswege in verzuim op het moment dat hij de verplichting in het eerste lid niet uiterlijk voorafgaande aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund is nagekomen.  3. De gemeente Rotterdam is gerechtigd om van Opdrachtnemer te verlangen dat hij op eerste verzoek met (de hierboven genoemde) relevante stukken aantoont dat hij de verplichting uit lid 1 (tijdig) is nagekomen. 4. Indien bij Opdrachtnemer het vermoeden bestaat of redelijkerwijs zou moeten bestaan dat hij de verplichting uit het eerste lid niet (tijdig) zal kunnen nakomen, dient hij de gemeente Rotterdam hiervan onverwijld schriftelijk op de hoogte te brengen via de algemene mailbox [servicepuntexterneinhuur@rotterdam.nl] met vermelding van de naam van de kandidaat en het specifieke tendernummer. 5. Opdrachtnemer kan zich jegens de gemeente Rotterdam niet op overmacht beroepen terzake de niet nakoming van de verplichtingen uit deze bepaling. 6. Indien Opdrachtnemer één of meerdere van zijn verplichtingen uit deze bepaling niet of niet tijdig nakomt, is hij aansprakelijk voor alle schade die de gemeente Rotterdam daardoor lijdt of nog zal lijden. Onverminderd de rechten die de gemeente Rotterdam heeft op grond van de wet, is hij in dat geval gerechtigd om:   zijn verplichtingen uit de opdracht tot plaatsing van de kandidaat op te schorten en/of de geleden of nog te lijden schade als gevolg van de tekortkoming te verrekenen met (toekomstige) vorderingen die de Opdrachtnemer heeft op de gemeente Rotterdam en/of de kandidaat per direct op non-actief te stellen en/of de Opdracht tot plaatsing van de kandidaat (definitief) te beëindigen.   7. Voorafgaande aan een eventuele plaatsing informeert Opdrachtnemer de kandidaat over de noodzaak om de documenten genoemd in het eerste lid op tijd bij Opdrachtnemer aan te leveren en over de gevolgen (non-actiefstelling en/of beëindiging opdracht tot plaatsing) die de gemeente Rotterdam kan verbinden aan de niet nakoming van deze verplichting.
  • WAADI Indien u tegen vergoeding arbeidskrachten ter beschikking stelt aan de gemeente Rotterdam om onder onze leiding en toezicht arbeid te verrichten, dient uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te blijken dat u dit wettelijk mag doen conform de Wet Allocatie Arbeidskrachten Door Intermediairs (Waadi).  De gemeente checkt dit bij opdrachten onder leiding en toezicht via deze Link naar de KvK Waadi check website. U verklaart dat u bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel WAADI geregistreerd bent.

De Wensen

  • Bent u als u de Opdracht gegund krijgt ook de facturerende partij?
  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding niveau 4; Minimaal 2 jaar werkervaring met lokale belastingen en heffingen op het gebied van BRR, opgedaan in de afgelopen 4 jaar; Aantoonbare werkervaring met belastingapplicaties opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Uploaden van prijsbijlages is niet mogelijk voor aanbieders Toelichting: Onderstaande tariefrange betreft een super-all-in tarief waarbij de inschrijver rekening dient te houden met eventuele bijzonderheden (denk aan o.a. onkostenvergoeding, onregelmatigheidsdiensten, thuiswerkvergoeding etc.) Uurtarief (excl. BTW) Min. 49,- Euro/uur - Max.  54,- Euro/uur Indien u een tarief indient buiten deze bandbreedte betreft dit een knock-out en wordt uw Inschrijving niet verder meegenomen in de beoordeling.
  • Ervaring in de gevraagde functie Kandidaat heeft ervaring op het gebied van lokale belastingen en heffingen; Kandidaat heeft aanvullende cursussen op het gebied van belastingwetgeving;  Kandidaat heeft ervaring in het werken met MS Excel en Access; Kandidaat heeft ervaring met het werken binnen een gemeente met meer dan 250.000 inwoners; Kandidaatheeft ervaring met Oracle. Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde ervaring beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde ervaring te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie. - Kandidaat heeft ervaring op het gebied van lokale belastingen en heffingen. - Kandidaat heeft aanvullende cursussen op het gebied van belastingwetgeving - Kandidaat heeft ervaring in het werken met MS Excel en Access - Kandidaat heeft ervaring met het werken binnen een gemeente met meer dan 250.000 inwoners - Kandidaat heeft ervaring met Oracle - Geen van bovenstaande antwoordopties

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox