Gemeente Rotterdam
max €51 per uur
Zuid-Holland
32 uur per week
22 december 2023
30 september 2024
Waar ben jij van?
Jij wilt deel uitmaken van een deskundige, dienstverlenende lokale overheid die met oog voor de belangen van het Rotterdamse bedrijfsleven de lokale Belastingen & Heffingen foutloos weet op te leggen.
Jouw functie
Als Rotterdam zijn wij van betrouwbare, toegankelijke en gebruiksvriendelijke dienstverlening. Dit is waar jij van wordt als medewerker Ondernemersheffingen:
Het Team verzorgt de foutloze aanslagoplegging van een vijftal Lokale Belastingen & Heffingen aan in Rotterdam gevestigde ondernemingen.
Logies Belasting & BIZ (Bedrijfsinvesteringszone)
Bedrijfsreinigingsrecht
Precario & Reclame belasting
Het Team is dan ook ingericht rondom deze clustering van lokale belastingen & heffingen.
Wij zoeken collega’s voor het onderdeel Logies Belasting & Biz en voor het onderdeel Precario en Reclame Belasting.
Na een gedegen inwerk traject ga je deels in teamverband en deels zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de aanslagoplegging, bezwaren en tussentijdse mutaties en vragen oppakken.
Deze vacature richt zich op de heffing Bedrijfsreinigingsrecht
Je denkt actief mee en doet voorstellen over de aanpassing van de gebruikte procedures. De ontwikkelingen op het vakgebied volg je natuurlijk op de voet en je blijft op de hoogte van wijzigingen in wet- en regelgeving. Je signaleert afwijkende situaties in je werk en adviseert hierover richting de consulenten, vakspecialisten en/of je leidinggevende. Binnen deze functie heb je met meerdere heffingen te maken waarbij de mogelijkheid bestaat dat je naast de Kern-Heffing ook in de flexibele schil wordt geplaatst om op piekmomenten met andere collega`s alle voorkomende werkzaamheden te verrichten.
Het team, wat zichzelf het leukste en nieuwste team team van Rotterdam noemt, heeft een mooie mix van professionele collega’s. Wat het team kenmerkt is de professionele, op het Rotterdamse bedrijfsleven gerichte grondhouding van de collega’s en het vermogen om stevig aan te pakken, maar ook de lol die we als team onderling hebben.
Jouw profiel
Jij houdt er als teamspeler van om samen succesvol te zijn. Vanuit kennis en ervaring denk je continu mee met klantvragen. Je denkt vooruit en denkt mee. Ook over het slimmer en beter maken van onze dienstverlening draag je graag ideeën aan. Je bent leergierig, assertief, verantwoordelijk, zelfstandig en innovatief. Als collega ben je bereid om door te pakken en bewust van je eigen handelen. Je bent collegiaal en met je stevige persoonlijkheid ben je in staat om collega’s aan te spreken en te adviseren. Je bent je bewust van de keten waarin je werkt en de bijbehorende taken en verantwoordelijkheden. Je gaat dan ook integer met vertrouwelijke en gevoelige informatie binnen het werkveld om. Daarnaast schrik je niet als de telefoon gaat, sterker nog je pakt de telefoon met een goed gevoel en klantgerichte houding op.
Eisen
Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding niveau 4;
Minimaal 2 jaar werkervaring met lokale belastingen en heffingen op het gebied van BRR, opgedaan in de afgelopen 4 jaar;
Aantoonbare werkervaring met belastingapplicaties opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Wensen
Je hebt ervaring op het gebied van lokale belastingen en heffingen;
Je hebt aanvullende cursussen op het gebied van belastingwetgeving;
Je hebt ervaring in het werken met MS Excel en Access;
Kandidaat heeft ervaring met het werken binnen een gemeente met meer dan 250.000 inwoners;
• Je hebt ervaring met Oracle.
De afdeling
Binnen de afdeling Heffen wordt gewerkt aan de verschillende producten en diensten die deze
directie biedt. De medewerkers leveren alle standaardproducten van Burgerzaken & Belastingen. Goede en slimme massa dataverwerking staat daarbij centraal.
Onze organisatie
Het cluster Dienstverlening staat voor betrouwbare, toegankelijke en gebruikersvriendelijke dienstverlening, informatievoorziening en belastingheffing aan burgers, bedrijven, bezoekers en collega’s. Dienstverlening voert de regie op de ontwikkeling en implementatie van meerdere dienstverleningskanalen. De vragen aan de gemeente Rotterdam worden verzorgd door dé frontoffice. Met Rotterdam.nl, 14 010 en stadswinkels maken we het onze klanten zo makkelijk mogelijk.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox