Gemeente Overbetuwe

Medewerker AO/IB

Gemeente Overbetuwe

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Gemeente Overbetuwe

Gemeente Overbetuwe telt ruim 47.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen en ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve organisatie met ruim 400 medewerkers. Dienstverlening en resultaatgerichtheid staan centraal. Dit blijkt ook uit de goede scores van de gemeente in klantonderzoeken en benchmarks. Vanuit een krachtige, zelfstandige positie gaat zij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven.

 

Omschrijving team Financiën waarbinnen de medewerker te werk wordt gesteld:

Het team bestaat uit 37 medewerkers werkzaam binnen de clusters: financiën, belastingen, AO/IB en verzekeringen. De teamontwikkeling is gericht op het vormgeven aan een optimale verbinding/verweving met de lijnorganisatie en het door ontwikkelen van het zelf organiserend vermogen van de verschillende clusters binnen het team. Doel van het team is het op integrale wijze verzorgen van interne adviezen, beleidsvorming en ondersteuning van de teams op het brede gebied van bedrijfsvoering.


Verantwoordelijkheden

De opdracht betreft:

  • Het (mede)opstellen en uitvoeren van het Intern Controleplan;
  • Het verrichten van de verbijzonderde interne controles (VIC);
  • De inrichting en toetsing van de administratieve organisatie en interne beheersing van bedrijfsprocessen;
  • Het verrichten van voorbereidende werkzaamheden voor de accountantscontrole;
  • Het uitvoeren van onderzoeken naar doelmatigheid en doeltreffendheid van de gemeentelijke bedrijfsvoering en beleid (artikel 213a Gemeentewet onderzoeken, Eigen beleidsevaluaties opstellen buiten de beleidsteams om);

Je verricht vanuit een onafhankelijke positie interne controles op processen die plaatsvinden binnen de gemeentelijke bedrijfsvoering. Het accent ligt daarbij op de belangrijkste financiële processen. Je formuleert voorstellen tot verbetering van de interne beheersing van bedrijfsprocessen door gericht onderzoek te verrichten. Daarnaast zorg je, in samenspraak met de medewerker AO/IB en de concerncontroller, voor periodieke afstemming met de accountant over de te verrichten controlewerkzaamheden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een referentie (maximaal 1 A4) in PDF formaat toe. Uit de referentie (niet ouder dan 3 jaar) blijkt dat de kandidaat beschikt over: - Het uitvoeren van interne controles; - het in kaart brengen en toetsen van (de risico’s in) processen; - Het begeleiden van de accountantscontrole. Uit uw referentie moet duidelijk de vermelding type opdracht en contactdetails, waarin bovenstaande eisen duidelijk te herleiden zijn.
  • Werkervaring: • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van interne controles, audits en/of onderzoeken. • Aantoonbare ervaring met de inrichting en toetsing van de administratieve organisatie en interne beheersing van bedrijfsprocessen; • Een onafhankelijke, kritische grondhouding met oog voor klantcontacten en relaties. • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en bredere organisatie-doel-stellingen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de bedrijfseconomie/accountancy. (u dient op verzoek van de gemeente dit aan te kunnen tonen met een diploma ).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2021 tot en met 31 december 2021 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Voeg jou visie of plan van aanpak (maximaal 1 a4 in PDF) toe over de wijze waarop je een succesvolle invulling geeft aan deze opdracht. 
 
 - De beschrijving van kandidaat sluit uitstekend aan (50%)
 - De beschrijving van kandidaat sluit goed aan (25%)
 - De beschrijving van kandidaat sluit voldoende aan (0%)
 - De beschrijving van kandidaat is onvolledig en sluit niet aan bij onze uitvraag (knock-out)
  • Het beoordelingsteam oordeelt de mate waarop de CV van kandidaat aansluit bij de beschrijving van het functieprofiel. 
 - De CV sluit uitstekend aan bij onze uitvraag (50%)
 - De CV sluit goed aan bij onze uitvraag (25%)
 - De CV sluit voldoende aan bij onze uitvraag (0%)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox