
Gemeente Nijmegen
max €130 per uur
Gelderland
36 uur per week
05 december 2025
05 maart 2026
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Nijmegen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Opdracht
Waarom doen we dit als gemeente:
In Nijmegen willen we een bewoonbare, duurzame, veilige en gezonde fysieke leefomgeving. Om deze leefomgeving te beschermen en benutten, bestaan regels: het omgevingsrecht. Dit zijn regels op het gebied van ruimte, bouwen, wonen, infrastructuur, milieu, natuur en water. Als gemeente hebben wij de taak zorg te dragen voor de uitvoering en handhaving van een groot aantal van deze regels.
Wat houdt het in?
Sinds 2025 voert de gemeente Nijmegen de zogenoemde BRIKS-taken weer in eigen huis uit. Dit betreft de vergunningverlening en het toezicht en handhaving op deze vergunningen. De kwartiermaker van het overnemen van deze taken van de uitvoeringsdienst zal tot het einde van dit jaar ook leidinggeven aan het bureau omgevingsloket. Wij nog op zoek naar een nieuwe manager voor dit bureau die de verdere ontwikkeling van dit team en het werk in lijn met de visie op VTH en dienstverlening vorm gaat geven. Tot die tijd zoeken wij een tijdelijke invulling voor deze rol.
Daarnaast wordt je onderdeel van het afdelings-MT waarin je samen met jouw collega managers sturing geeft aan de ontwikkeling van de afdeling.
Wat ga je doen
Als manager ben je verantwoordelijk voor het aansturen en ontwikkelen van het bureau Omgevingsloket en help je mee aan de ontwikkeling van de afdeling Stadsrealisatie. Het team is nieuw gestart op 1 januari en moet nog doorgroeien tot volledig goed functionerend bureau waar de vergunningverlening op een klantgerichte manier afgehandeld wordt. In deze ontwikkelingen hebben we al belangrijke stappen gezet, maar moet er ook nog veel gebeuren. Elke dag zoek je naar manieren om de dienstverlening te verbeteren en medewerkers hierin te coachen. Je hebt daarbij oog voor de verbinding met onze samenwerkingspartners, creëert ruimte voor innovatie, stuurt op resultaat en borgt een goede uitvoeringskwaliteit.
Jouw belangrijkste taken zijn:
Hoe ziet jouw werkomgeving er uit
Op de afdeling Stadsrealisatie werken we professioneel, daadkrachtig en samen. Dit houdt in dat we ons werk met passie en plezier doen, op een respectvolle en transparante manier communiceren en dat we altijd handelen vanuit de gedachte wat het beste is voor de stad. Dat doen we door knopen door te hakken, verantwoordelijkheid te nemen, elkaar te helpen en met respect en aandacht met elkaar om te gaan.
In het team denken we bij alles wat we doen vanuit de inwoner(s) en bedrijven. Dat betekent niet dat we overal ja op zeggen, want een vriendelijke, weloverwogen en goed uitgelegde nee is ook dienstverlenend. Persoonlijk contact en meedenken vinden we hierbij erg belangrijk. Ook zien we het grotere plaatje en beschouwen ons werk in deze context. Samenwerking met onze interne en externe partners vinden we daarbij belangrijk.
Competenties
Voor deze rol zoeken we iemand die mensgericht, verbindend, dienstverlenend en enthousiast is. Het motiveren en verbinden van mensen is je tweede natuur en je weet hoe je een hecht team creëert. Je bent een zichtbare manager en neemt verantwoordelijkheid voor je beslissingen. Je bent bestuurlijk sensitief en begrijpt de politieke en bestuurlijke context waarin je opereert. Je communiceert duidelijk en effectief, pakt zaken voortvarend op en bent een doorzetter.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox