Gemeente Rotterdam
max €83 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
10 januari 2024
31 juli 2024
Waar ben jij van?
Jij bent van overzicht behouden. Als management assistent weet jij als geen ander meerdere ballen in de lucht te houden, want er zullen meerdere dingen tegelijk lopen. Jij schrikt hier niet van en in de soms hectische omgeving waar jij in terecht zal komen, creëer jij overzicht en stabiliteit.
Jouw functie
Als ervaren directiesecretaresse sta je sterk in je schoenen. Je levert ondersteuning aan het directieteam. Je bent het vaste aanspraakpunt voor de teamleider, je bereid het directie overleg voor en je bent de vliegende keep van je directe collega’s. Het team bestaat naast jou uit nog 7 andere managementassistenten/ directiesecretaresses. Samen met de strategisch adviseur van de directie bereid je de wekelijkse Directieteam vergaderingen voor. Je zorgt voor de uitvraag van agendapunten, verzorgt een eerste kwaliteitscheck; je redigeert de ingebrachte stukken en controleert op de volledigheid van alle adviezen die nodig zijn van de betrokken afdelingen. Je plant voorbesprekingen en zorgt ervoor dat alle stukken tbv de vergadering op de juiste wijze zijn gedocumenteerd en genummerd. Je beheert de mailbox waarbij je ook proactief bent op de beantwoording van vragen, planning van vergaderingen en agendapunten. Je stelt de agenda op in samenspraak met de strategisch adviseur en zorgt voor de verzending van stukken en verwerking in het onlinedocumentensysteem iBabs en DIVA. Je ontwerpt de jaarplanner en maakt een jaaroverzicht. Je organiseert de locaties waarbij je ook de logistiek eromheen in het oog houdt en hierop adviseert.
Tevens ondersteun je de teamleider in het dagelijkse agendabeheer.
Naast deze vaste werkzaamheden vervul je de rol van ‘vliegende keep’; mocht een collega voor een langere periode afwezig zijn vanwege verlof of door ziekte vervang je haar in de ondersteuning. De ondersteuning kan bestaan uit het overnemen van simpele taken bij drukte, het (mede) organiseren van evenementen (denk aan een afscheid, sportdag, nieuwjaarsbijeenkomst bijvoorbeeld). Via het afdelingshoofd worden hulpvragen geïnventariseerd en in overleg doorgezet naar jou. Kortom, een afwisselend takenpakket waarbij ruimte is om jezelf taken eigen te maken en de functie uit te bouwen.
We verwachten van jou dat jij je communicatiestijl weet af te stemmen op de doelgroep en hierbij de belangen van het managementteam en de zakelijke relatie weet te behartigen.
Jouw profiel
Als management assistent blink je uit in zowel samen- als zelfstandig werken. Je staat in ieder geval aan de lat om een directeur en diens team volledig te ontzorgen. Dit doe je door voorbereid aan tafel te zitten, vragen te stellen en je acties en werkstijl aan te passen naar gelang de behoefte. Proactief zijn is voor jou een vanzelfsprekendheid, ook in je samenwerking met de andere collega’s uit je team. Je hebt uitstekende planningsvaardigheden, die jou helpen bij het verzorgen van een strakke planning, logistiek en de bijbehorende vergaderstukken. Je weet je heel natuurlijk aan te passen naar wat dat van jou vraagt. Je hebt een hoge betrouwbaarheidsfactor; je zegt wat je doet en doet wat je zegt. Verder besef jij je dat jouw rol meer is dan het bedienen van een directeur en dat jij een belangrijke schakel bent in het goed functioneren van een cluster als Stadsontwikkeling. Je vindt het daarom leuk om ook afspraken en bijeenkomsten te organiseren die afstralen op de directie in den brede. Dit doe je soms alleen, soms samen, maar altijd transparant. Je hebt ervaring in een soortgelijke rol, maar bovenal bruis je van enthousiasme om in het ruimtelijk domein bij een dynamische afdeling in een open en goede sfeer gezamenlijk hard te werken. Je denkt graag mee en maakt zaken snel eigen. Je bent accuraat in stukken, de nummering, huisstijl en in de verzending van ook vertrouwelijke stukken. Verder kun je goed overweg met verschillende ICT-programma’s zoals Microsoft Office (incl Planner), Microsoft Teams, iBabs, Oracle, Planon, DIVA. Je houdt ervan om zowel zelfstandig als in teamverband te werken en je kunt tegen stress en drukte om je heen.
Eisen
Je hebt een afgeronde HBO-diploma, in een secretariële studierichting;
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met werken in een politiek/bestuurlijke omgeving, opgedaan in de afgelopen 8 jaar;
Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
Je bent fulltime beschikbaar en in ieder geval op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
Je hebt aantoonbare werkervaring als managementassistent bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners;
Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met iBabs: het vergadersysteem binnen de organisatie;
Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met Planon en/of SARA.
Wensen
Je hebt kennis van en ervaring met Oracle EBS, Module Inkoop;
Je hebt kennis van en ervaring met DIVA.
Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie opgedaan in de afgelopen 15 jaar;
Je hebt een afgeronde cursus Bestuurlijke Besluitvorming bij Gemeenten.
De afdeling
De afdeling Directie- en Bestuursondersteuning (DBO) van het cluster Stadsontwikkeling (SO) ondersteunt de directie en het college van Burgemeester en Wethouders. DBO coördineert en adviseert op de bestuurlijke besluitvorming rondom werkzaamheden van SO en is de adviseur op het gebied van bestuurlijke dienstverlening, bedrijfsvoering en informatievoorziening. Het secretariaat en dagelijkse ondersteuning van de directieleden van SO is ook een verantwoordelijkheid van DBO. DBO functioneert binnen SO als stafafdeling rechtstreeks onder de Concerndirecteur Stadsontwikkeling (evenals de afdeling Strategie). In alles is de afdeling –als spin in het web- vanuit regie verbonden met de organisatie, directie en het bestuur. De afdeling kent een formatie van circa 33 fte, verdeeld over drie teams: het team Advies & Regie, het team Directie & Managementondersteuning en het team Data & Analyse. De sfeer binnen de afdeling is informeel, gezellig, hardwerkend, accuraat, resultaat- en oplossingsgericht en in verbinding met de andere clusters en partners in en buiten de stad.
De organisatie
Samen maken we de stad, veerkrachtig en duurzaam
Bij Stadsontwikkeling werken we elke dag met trots en passie voor Rotterdam. We zijn trots op Rotterdammers, met hun roots in alle delen van de wereld. Op onze wereldhaven, op onze skyline, op onze moderne architectuur en op ons internationale netwerk. Op onze Rotterdamse ondernemerskracht, ambitie en daadkracht, waar het draait om kansen creëren en kansen nemen. Kortom, op onze stad die altijd in verandering en nooit af is, met al zijn creativiteit, contrast en eigenzinnigheid.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox