Gemeente Amsterdam

Kwartiermaker Dataloket (herhaalde oproep)

Gemeente Amsterdam

De opdrachtĀ­omschrijving

Functieomschrijving
Het dataloket en portaal is een functie waarbij de bewoner, ondernemer, onderzoeker, medewerker en bestuurder laagdrempelig vragen over data kan stellen, specifiek voor de basis- en kernregistraties. Momenteel is de vraag hoe het dataloket precies ingericht moet worden, wat de dienstcatalogus is, hoe het loket zich verhoudt tot andere partijen zoals het Servicepunt. De vraag aan deze kwartiermaker is als volgt:

  • Inrichten van het dataloket en aanverwante werkprocessen:
    • Opstellen dienstenportfolio.
    • Aansluiting uitwerken en organiseren van de werkzaamheden van het huidige OIS dataloket en AGM-loketwerkzaamheden.
    • Uitwerken relatie dataloket en vraagregie/portfoliomanagement
    • Toegankelijkheid dataloket vaststellen en inrichten (welke ingang)
    • Operatie inrichten (werkvoorraad, planning, metrics, rollen en verantwoordelijkheden, bezetting)
    • HR aansturing van de teamleden.
  • Extra activiteiten uit de Data Office overnemen, in overleg. Denk aan professionaliseren van de way of working tav stelselregie.


Op basis van de huidige organisatie en additionele functies vanuit de bestuursopdrachtmiddelen, is de startsituatie van de i-afdeling ~5 medewerkers inclusief externen, aangestuurd door een i-afdelingsmanager, die tevens ook de i-afdelingsmanager is van de i-afdeling Data Office. Het opbouwen van het loket doen we volgens agile werkwijze.

De kwartiermaker levert een operationeel dataloket op met beschreven en werkende processen die leiden tot het centraal afhandelen van data en informatie vraagstukken bij het data loket, Daarnaast voert de kandidaat verbeteringen door in de huidige manier van werken naar een meer datagedreven en agile manier van werken. Dit om het voor de organisatie evident te maken waar men moet zijn indien er data of informatie nodig is bij effectievere besluitvorming of optimaliseren van de dienstverlening.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan in de wereld van Data Management & verander management. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring in het doorvertalen van conceptuele plannen naar acties in de operatien. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met bestuurlijke/ambtelijke procedures en besluitvorming. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende WO diploma. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beĆ«indigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom u als kandidaat de meest geschikte bent voor deze opdracht. Hieruit dient duidelijk te blijken dat je over uitstekende Nederlandse vaardigheden beschikt. Let op, er wordt hier gevraagd naar een motivatie geschreven door de kandidaat. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring op het gebied van het stelsel van basis en kernregistraties. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft relevante werkervaring opgedaan bij de overheid. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox