gemeente Eindhoven

Kwaliteitsmedewerker-burgerzaken

gemeente Eindhoven

De opdracht­omschrijving

Voor de Gemeente Eindhoven zijn we op zoek naar een kwaliteitsmedewerker (afdeling burgerlijke stand).

Ben jij expert op het gebied van wet- en regelgeving rondom geboorte, huwelijk, overlijden en nationaliteit inclusief IPR? En weet jij jouw kennis en ervaring zo in te zetten om de kwaliteit van de afdeling naar een hoger level te brengen? Dan is deze functie van als Kwaliteitsmedewerker Burgerlijke Stand jou op het lijf geschreven!

Het doel van het project is om inzichtelijk te krijgen wat momenteel de kwaliteit is van de afdeling burgerlijke stand (nulmeting) en deze structureel te verbeteren door o.a. de medewerkers op te leiden feedback te geven; aan de hand van rapportages / groepsgewijs en individueel. Maar ook door verbeterplannen op processen en het gebruik van applicaties. Het doel van de opdracht is om de kwaliteit van de Burgerlijke Stand met 15% te verhogen na 6 maanden en na 1 jaar is de kwaliteit verhoogd met 25%.

Wat ga je doen?
• Controleren van alle fysieke en digitale aktes op juistheid en volledigheid volgens wettelijke voorschriften;
• Uitvoeren van steekproeven en continuïteitscontroles op output van de Burgerlijke Stand; Verwerkt deze controles in rapportages die wekelijks worden besproken met de Teamleider waardoor bijsturing plaats kan vinden;
• Toepassen van het vier-ogenprincipe en corrigeren van onvolkomenheden;
• Signaleren van knelpunten in uitvoering en juridisch onderbouwen van verbeteradviezen;
• Rapporteren van bevindingen aan de senior medewerker en teamleider;

Wat breng je mee?
• Je hebt minimaal 15 jaar ervaring/ kennis m.b.t. werkzaamheden op het gebied van de Burgerlijke Stand;
• Je hebt een afgeronde opleiding, bij voorkeur met specialisatie Burgerlijke stad en BRP waardoor je inhoudsdeskundige bent;
• Je hebt een groot netwerk binnen de wereld van Burgerzaken;
• Je hebt actuele kennis van relevante wet- en regelgeving, ook van IPR;
• Je hebt bewezen in vorige werkervaringen een betrouwbare kennisbron te zijn en daarmee de kwaliteit volgens de processen en wetten naar een hoger level heeft weten te brengen;
• Je hebt vergelijkbare projecten op CV staan.
• Je werkervaring laat zien dat je volledig zelfstandig kan werken en initiatieven neemt tot implementatie van kwaliteitsslagen.
• Je hebt kennis van de software Key2Burgerzaken, Portaal, Edocs, JOIN.

Extra informatie:
• De functie is voor minimaal 16 uur, maximaal 24 uur per week, ingaande per direct, voor minimaal een half jaar tot een jaar.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt vergelijkbare projecten op CV staan.
  • Je werkervaring laat zien dat je volledig zelfstandig kan werken en initiatieven neemt tot implementatie van kwaliteitsslagen.
  • Je hebt kennis van de software Key2Burgerzaken, Portaal, Edocs, JOIN.
  • Je hebt minimaal 15 jaar ervaring/ kennis m.b.t. werkzaamheden op het gebied van de Burgerlijke Stand;
  • Je hebt een afgeronde opleiding, bij voorkeur met specialisatie Burgerlijke stad en BRP waardoor je inhoudsdeskundige bent;
  • Je hebt een groot netwerk binnen de wereld van Burgerzaken;
  • Je hebt actuele kennis van relevante wet- en regelgeving, ook van IPR;
  • Je hebt bewezen in vorige werkervaringen een betrouwbare kennisbron te zijn en daarmee de kwaliteit volgens de processen en wetten naar een hoger level heeft weten te brengen;

De Wensen

  • Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox