gemeente Eindhoven

Kwaliteitsmedewerker-burgerzaken

gemeente Eindhoven

De opdracht­omschrijving

Voor de Gemeente Eindhoven zijn we op zoek naar een kwaliteitsmedewerker (afdeling burgerlijke stand).

Ben jij expert op het gebied van wet- en regelgeving rondom geboorte, huwelijk, overlijden en nationaliteit inclusief IPR? En weet jij jouw kennis en ervaring zo in te zetten om de kwaliteit van de afdeling naar een hoger level te brengen? Dan is deze functie van als Kwaliteitsmedewerker Burgerlijke Stand jou op het lijf geschreven!

Het doel van het project is om inzichtelijk te krijgen wat momenteel de kwaliteit is van de afdeling burgerlijke stand (nulmeting) en deze structureel te verbeteren door o.a. de medewerkers op te leiden feedback te geven; aan de hand van rapportages / groepsgewijs en individueel. Maar ook door verbeterplannen op processen en het gebruik van applicaties. Het doel van de opdracht is om de kwaliteit van de Burgerlijke Stand met 15% te verhogen na 6 maanden en na 1 jaar is de kwaliteit verhoogd met 25%.

Wat ga je doen?
• Controleren van alle fysieke en digitale aktes op juistheid en volledigheid volgens wettelijke voorschriften;
• Uitvoeren van steekproeven en continuïteitscontroles op output van de Burgerlijke Stand; Verwerkt deze controles in rapportages die wekelijks worden besproken met de Teamleider waardoor bijsturing plaats kan vinden;
• Toepassen van het vier-ogenprincipe en corrigeren van onvolkomenheden;
• Signaleren van knelpunten in uitvoering en juridisch onderbouwen van verbeteradviezen;
• Rapporteren van bevindingen aan de senior medewerker en teamleider;

Extra informatie:
• De functie is voor minimaal 16 uur, maximaal 24 uur per week, ingaande per direct, voor minimaal een half jaar tot een jaar.

Aanvullende informatie:
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 9 - eind van de Gemeenten cao;
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl;
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt een afgeronde opleiding, bij voorkeur met specialisatie Burgerlijke stad en BRP waardoor je inhoudsdeskundige bent;
  • Je hebt minimaal 15 jaar ervaring/ kennis m.b.t. werkzaamheden op het gebied van de Burgerlijke Stand;
  • Je hebt een groot netwerk binnen de wereld van Burgerzaken;
  • Je hebt actuele kennis van relevante wet- en regelgeving, ook van IPR;
  • Je hebt vergelijkbare projecten op CV staan.
  • Je werkervaring laat zien dat je volledig zelfstandig kan werken en initiatieven neemt tot implementatie van kwaliteitsslagen.
  • Je hebt kennis van de software Key2Burgerzaken, Portaal, Edocs, JOIN.
  • Je hebt bewezen in vorige werkervaringen een betrouwbare kennisbron te zijn en daarmee de kwaliteit volgens de processen en wetten naar een hoger level heeft weten te brengen;
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

De Wensen

  • De functie is voor minimaal 16 uur, maximaal 24 uur per week, ingaande per direct, voor minimaal een half jaar tot een jaar.
  • Graag het cv in het NL aanleveren
  • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao.
  • Bied dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan;
  • Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 oktober 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox