Gemeente Schouwen-Duiveland

Klantmanager inkomen

Gemeente Schouwen-Duiveland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Met zo’n 400 collega’s zetten we ons bij de gemeente Schouwen-Duiveland dagelijks in voor ons mooie eiland. We juichen initiatieven vanuit onze samenleving van harte toe en helpen waar mogelijk. Hierbij denken we niet vanuit wat ‘moet’; we denken juist vanuit wat kan. We stellen hierbij de mensen – onze inwoners, ondernemers, en gasten – centraal. Dit geldt ook voor iedereen die bij de gemeente Schouwen-Duiveland werkt. Omdat ‘de mens centraal stellen’ voor iedere functie wat anders betekent, krijg je bij ons de ruimte om hier je eigen aanvulling aan te geven. Een bewezen sleutel tot succes!

Team
Het cluster LSZ (Loket Samenleving en Zorg) is gesplitst in een Participatie (Team Werk en Inkomen) en Team Jeugd en WMO. Jij gaat werken binnen het Team Participatie (Werk en Inkomen). Het team Werk en Inkomen bestaat uit klantmanagers Participatie (Inkomen, Werk en Inburgering), consulenten minimabeleid, consulenten terugvordering & verhaal, een sociaal rechercheur, een procesregisseur, kwaliteitsmedewerker en medewerkers van de uitkeringsadministratie.

Het cluster Loket Samenleving en Zorg (LSZ) vormt binnen de afdeling Werken, Wonen, Leven (WWL; ruim 70 fte’s) de integrale toegang naar het sociaal domein. Vraagverheldering en inzet van ondersteuning vindt hier op een zo vroeg mogelijk moment en zo dicht mogelijk bij de inwoner plaats. Wat kunnen wij betekenen voor onze klanten? In het cluster vindt ook de toetsing en opdrachtverlening naar specialistische voorzieningen plaats.

Opdracht

  • Je beoordeelt aanvragen algemene en bijzondere bijstand (voor nuggers én bijstandsgerechtigden) en voert intakegesprekken met de cliënt. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt;
  • Je legt en onderhoudt contact met de ketenpartners en hebt een proactieve rol in het uitvoeren van je werkzaamheden;
  • Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende zaken, dit betekent ook dat je periodieke en incidentele heronderzoeken uitvoert;
  • Je werkt actief samen met klantmanager Inburgering & Werk
  • Je werkt aan het voorkomen en aanpakken van fraude door de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkeringen te beoordelen;
  • Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven.

Competenties

  • Plannen en Organiseren
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Goed kunnen samenwerken
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Vakgericht
  • Samenwerken

Benodigd aantal professionals 
1.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg).
Is hybride werken mogelijk: Minimaal 2 dagen op kantoor op de dinsdag en donderdag.

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:   
Is hybride werken mogelijk:   

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 16 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  

  

De Eisen

  • 6. Minimaal 1 referentie van eerdere opdrachtgever niet ouder dan 5 jaar toegevoegd aan het cv;
  • 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround klantmanager inkomen binnen een gemeente;
  • 4. Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;
  • 5. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: telefoon.

De Wensen

  • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanvragen levensonderhoud, heronderzoeken rechtmatigheid én aanvragen bijzondere bijstand voor uitkeringsgerechtigden én niet-uitkeringsgerechtigden, benoem in het CV waar dit is opgedaan;
  • 8. Aantoonbare kennis van SUITE van Centric. Benoem in het CV waar dit is opgedaan;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 januari 2026 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox