Gemeente Lelystad
geen max tarief
Flevoland
36 uur per week
01 september 2021
31 december 2021
Ben jij een ervaren enthousiaste klantmanager die het leuk vindt om aanvragen bijzondere bijstand en/of Wet Kinderopvang af te handelen en dit op een juridisch juiste en klantvriendelijke wijze te doen, binnen de afgesproken targets? Heb je daarnaast affiniteit met standaardisering en verdergaande digitalisering van processen? Kun je flexibel vanuit huis werken en omgaan met de veranderde werkwijzen i.v.m. de coronabeperkingen? Dan ben jij degene die we zoeken.
Het domein
Het sociaal domein draagt bij aan een zelfstandig bestaan van de inwoners van Lelystad. Binnen het domein maken we sociaal beleid en voeren wij een aantal wettelijke taken uit zoals de Participatiewet, de Leerplichtwet en de WMO, daarnaast zijn wij binnen de gemeente verantwoordelijk voor de uitvoering van het armoedebeleid
Het team
Team Aanvragen bestaat uit ongeveer 20 personen. Binnen het team behandelt één deel de aanvragen levensonderhoud en een ander deel de aanvragen bijzondere bijstand en Wet Kinderopvang. Enkele medewerkers flexen tussen deze opgaven. Het subteam Bijzondere Bijstand verdeelt het werk onderling, naar eenieders kennis en kwaliteiten. Het is een gezellig team waar klantvriendelijkheid, juridisch correct besluiten en binnen termijnen werken erg belangrijk zijn. Naast team aanvragen zijn er teams Mutaties, Handhaving, Financiën en juridisch medewerkers waar je nauw mee samen werkt.
Wat ga je doen
Als klantmanager bijzondere bijstand zorg jij ervoor dat de aanvragen voor bijzondere bijstand en/of wet kinderopvang opgeboekt worden en binnen de gestelde termijn en juridisch juist zijn afgehandeld. Er zijn op dit moment hoge werkvoorraden. Jij helpt het team die werkvoorraden in te lopen.
Jouw kracht
Je ben niet alleen juridisch goed onderlegd, maar je weet ook onder tijdsdruk ervoor te zorgen dat de afhandeling van de aanvragen van hoog kwaliteitsniveau blijft terwijl je ook oog blijft houden voor de klant.
Je bent zeer zelfstandig. Werkorganisatie en werkplanning gaan je soepel af, ook in drukke perioden. Je bent een communicatief sterke teamspeler. Als vanzelfsprekend ondersteun je je collega’s waar nodig en heb je oog voor teamaangelegenheden en het gezamenlijke teamresultaat. Je gedraagt je daarbij sociaal en proactief en je bent in staat de juiste feedback te geven én te ontvangen. Je teamleden kunnen op je rekenen en vertrouwen.
Verder beschik je over scherp inzicht in de werkprocessen van het team en ben je er voortdurend op gericht om deze open-minded te verbeteren met ideeën en voorstellen. Je beschikt daarnaast over de nodige organisatorische helicopterview die je in staat stelt effectief samen te werken met collega’s van andere disciplines. Je bent flexibel, breed inzetbaar en veranderingsgericht met een scherp oog voor ontwikkelingen en wat hier voor nodig is om deze te realiseren, om vervolgens je eigen bijdrage hieraan te leveren.
Dit verwachten we van je * je hebt een opleiding op MBO+ niveau * je hebt minimaal 2 jaar ervaring in het afhandelen van bijzondere bijstand en/of wet Kinderopvang; * je hebt gedegen kennis van de Participatiewet, de Algemene wet bestuursrecht en voorliggende voorzieningen; * je hebt kennis van en je kunt werken met GWS4all, Suwinet, key2burgerzaken en PKO; * je bent alert op fraude * je bent digitaal vaardig en kan goed omgaan met werken onder de corona-beperkingen
Daarnaast heb je de volgende competenties: * communicatief zeer vaardig; * stressbestendig; * onder tijdsdruk kunnen werken * juridisch juist en beknopt kunnen rapporteren * klantvriendelijk * flexibel * teamspeler * zelfstandig * kan goed omgaan met werken onder de corona-beperkingen |
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox