Gemeente Baarn

Jurist Grondzaken

Gemeente Baarn

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 16 uur per week

  • Juridisch
  • 13 maart 2023

  • 13 juli 2023

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we creatieve en resultaatgerichte mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend. Als gemeente werken wij aan onze zichtbaarheid als aantrekkelijk werkgever op de arbeidsmarkt.

Opdracht
Je bent een ervaren jurist grondzaken en hebt affiniteit met politiek-bestuurlijke belangen. Daarnaast houd je je als jurist grondzaken bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor de aankoop en verkoop van grond en vastgoed. Verder ben je verantwoordelijk voor de uitgifte in erfpacht en verlenging van erfpachtcontracten;
  • Je begeleidt de notariële afwikkeling van diverse aktes;
  • Adviseren over huurovereenkomsten;
  • Behandeling en advisering bij aanvragen koop/huur gemeentegrond (snippergroen-openbaar gebied e.d.);
  • Behandeling en advisering over verlenging en overname contracten, aangaan nieuwe contracten of opzegging contracten voor gemeentelijke panden-gronden;
  • Ondersteuning bij projecten en regelt grondtransacties;
  • Ondersteuning bij huurverhogingen gemeentelijke woningen en huuropzegging en nieuwe verhuur woning
  • Assisteren bij het verbeteren van het grondzaken proces; 
  • Overige diverse zaken die betrekking hebben op vastgoed, denk aan algemene vragen, advisering en bezwaren.

Competenties
-       Je bent flexibel, gedreven en gericht op een goed resultaat;
-       Je hebt goede contactuele eigenschappen en je kunt omgaan met tegenstellingen en werkdruk;
-       Je staat open voor praktische oplossingen en draagt bij aan het faciliteren daarvan.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist grondzaken bij een (semi-) publieke organisatie;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Beschikbaar uiterlijk per 20 maart 2023 voor ten minste 16 uur per week;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in juridische richting;
  • Aantoonbare werkervaring met onderhandelingen namens een gemeentelijke overheid met externe partijen zoals corporaties en ontwikkelaars;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de op het terrein van vastgoed, gebiedsontwikkeling of grondzaken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox