Gemeente Amsterdam

Tijdelijke senior adviseur onderwijshuisvesting

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
In het kort:
• Zorg voor voldoende huisvesting voor scholen in het primair, voortgezet en (voortgezet) speciaal onderwijs;
• Zet je in voor toekomstbestendige schoolgebouwen;
• Werk samen met collega’s aan thema’s als de renovatieopgave in de stad, inclusief onderwijs en duurzaamheid.

De functie:
In de functie van senior adviseur onderwijshuisvesting ben je de schakel tussen de gemeente Amsterdam en de schoolbesturen voor primair en voortgezet (speciaal) onderwijs. Deze schoolbesturen kunnen bij jou terecht met subsidieaanvragen voor nieuwbouw, uitbreiding en renovatie van schoolgebouwen. Jij beoordeelt hun aanvragen op basis van de huisvestingsverordening. Daarnaast bewaak je de voortgang van de projecten vanaf het eerste overleg met schoolbesturen tot aan de afronding van het project inclusief alle .

Wat jouw werk zo uitdagend maakt? Bij onderwijshuisvesting zijn uiteenlopende partners betrokken. zoals schoolbestuurders, huisvestingsmedewerkers, buurtbewoners, ouders, collega’s van diverse gemeentelijke diensten en het college. En allemaal vinden ze er wat van. Jij hebt de rol om alle neuzen dezelfde kant uit te krijgen. Het is aan jou om duurzame oplossingen te bedenken binnen de kaders en het beschikbare budget.

Om tot een goed oordeel te komen, toets je bouwplannen en ga je in gesprek met de schoolbesturen. Hierdoor weet je wat er speelt en kun je met ze meedenken. Ook bezoek je regelmatig een schoolgebouw om meer inzicht te krijgen in een vraagstuk. Je informatie deel je met collega’s.

Werkzaamheden

  • Inhoudelijke verantwoordelijk voor OHP-aanvragen en spoedaanvragen;
  • Inhoudelijke verantwoordelijk voor bevoorschotten en vaststellen voorzieningen, incl. goedkeuren bouwplannen;
  • Bijdrage aan bestuurlijke advisering;
  • Contactpersoon voor schoolbesturen;
  • Zorgdragen voor bijhouden en registreren relevante informatie in Onderwijsloket;
  • Gebiedsaccounthouder Oost en Weesp: eerste aanspreekpunt voor gebieden, behouden overzicht, betrokken bij (overstijgende) vraagstukken, inhoudelijk betrokken bij politieke vragen en verantwoordelijk voor gebiedsplan(nen).


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Je gaat aan de slag bij de afdeling Onderwijshuisvesting, onderdeel van de directie Maatschappelijke Voorzieningen. In het hart van de stad – ons mooie stadhuis aan de Amstel – werk je samen met zo’n 20 bevlogen collega’s. Op dinsdag zijn we samen op kantoor; verder bepaal je zelf je agenda en verder krijg je de vrijheid om vorm te geven aan je rol. Daarbij staan collega’s voor je klaar met advies of hulp. Je krijgt de ruimte om je verder te ontwikkelen en we waarderen je ideeën die bijdragen aan de professionalisering van ons team. En de successen? Die vieren we natuurlijk ook graag samen!

De Eisen

  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma in de richting van bouwkunde, vastgoed, bestuurskunde of Algemene wet bestuursrecht. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring (opgedaan in de laatste tien (10) jaar) met (de ontwikkeling van) vastgoed en onderwijshuisvesting. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring (opgedaan in de laatste ien (10) jaar) als Adviseur bij een overheidsorganisatie waardoor hij/zij inzicht heeft in politieke/bestuurlijke besluitvorming. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Samenwerken: Gevorderd niveau
  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn: Gevorderd niveau
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid: Gevorderd niveau
  • Toetsing van de competentie: Initiatief: Gevorderd niveau
  • Toetsing van de competentie: Overtuigingskracht: Gevorderd niveau
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring Geef aan hoeveel jaren aantoonbare werkervaring de kandidaat heeft met projectmatig werken. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv. - Meer dan vijf (5) jaar - Tussen de vier (4) en vijf (5) jaar - Tussen de drie (3) en vier (4) jaar - Tussen de twee (2) en drie (3) jaar - Tussen de één (1) en twee (2) jaar - Geen ervaring
  • Wens - Ervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van de recente ontwikkelingen in Amsterdam Oost en Weesp, dit is aantoonbaar door ervaring of actieve betrokkenheid bij projecten in deze gebieden gedurende de afgelopen drie (3) jaar. Dit dient te blijken uit het cv en de motivatie.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal één (1) jaar (in de afgelopen drie (3) jaar) aantoonbare ervaring met het werken met data en zaakgericht werken, voor minimaal 24 uur per week. Dit dient te blijken uit het cv.
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 120,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 mei 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox