Gemeente Huizen
max €115 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
21 mei 2025
21 mei 2026
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.
Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.
Fysiek domein
Binnen de gemeente Huizen bestaat het fysiek domein uit een tweetal afdelingen: afdeling Omgeving en afdeling Openbare werken. Het fysiek domein wordt de komende tijd toekomstbestendig gemaakt: de formatie en bedrijfsvoering worden op orde gebracht, evenals de dienstverlening, met daarbij aandacht voor een effectieve in- en externe samenwerking en resultaat- en opgavegericht werken.
Opdracht
Om aan de slag te kunnen met de verdere uitwerking van het Omgevingsplan is extra RO capaciteit nodig om lopende werkzaamheden uit te voeren. Als RO adviseur ben je naast voorzitter van de Omgevingstafel, ook inhoudelijk aan zet als RO-adviseur voor BOPA’s en fungeer je als vraagbaak voor de collega’s van team Vergunningen Toezicht en Handhaving. In sommige gevallen zal je ook kleinere bouwprojecten begeleiden waarbij je uiteraard kunt sparren met de collega’s van stedenbouw en projectmanagement.
Wat ga je o.a. doen:
- Je fungeert als voorzitter van de omgevingstafel.
- Je stelt voorschriften en de toelichting op van BOPA’s/projectbesluiten etc..
- Je begeleidt en coördineert de voortgang van integrale advisering van de meer complexe en omvangrijke bestemmingsplanherzieningen en concipieert het integrale beleidsadvies.
- Je coördineert de planontwikkeling van zgn. inbreidingsplannen binnen de gemeente en bewaakt de voortgang van en bevordert de beleidsontwikkeling m.b.t. overige stedelijke vernieuwingsprojecten.
- Waar nodig licht je ruimtelijke plannen toe in inspraakbijeenkomsten, verwerkt de reacties en begeleidt je de administratief juridische procedure.
- Je behandelt complexe bezwaar- en beroepschriften t.a.v. ruimtelijke en bestemmingsplanzaken alsook in het kader van de ABW.
- Belegt in dit kader hoorzittingen, voert het verweer, vertegenwoordigt de gemeente bij beroepszaken en adviseert op basis van einduitspraken over het instellen van hoger beroep.
Competenties
- Nauwkeurig;
- Verantwoordelijk;
- Analytische vermogen;
- Klant-, kwaliteits- én omgevingsgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox