Gemeente Stichtse Vecht
max €105 per uur
Utrecht
32 uur per week
02 december 2024
01 juni 2025
De gemeente Stichtse Vecht zoekt tijdelijk een juridisch adviseur openbare orde en veiligheid /Bibob-coördinator
Duur: 6 maanden (december 2024 tot en met mei 2025)
Aantal uur per week: 32-36 uur
Wat ga je doen?
Je adviseert de burgemeester over juridische besluitvorming op het gebied van openbare orde en veiligheid. Denk daarbij bijvoorbeeld aan besluiten op grond van artikel 13b van de Opiumwet, Wet Victoria, Wet aanpak woonoverlast, Wet Tijdelijk Huisverbod, het toepassen van cameratoezicht en handhaving op grond van de Alcoholwet en APV. Je denkt op verschillende dossiers met je collega’s van het cluster openbare orde en veiligheid mee over mogelijke interventies vanuit jouw juridische expertise. Je stelt waarschuwingen, vooraankondigingen, lasten onder dwangsom/bestuursdwang op, maar je voert ook zienswijzegesprekken en vertegenwoordigt de burgemeester in bezwaar en (hoger) beroep. Verder ben je betrokken bij de ontwikkeling van lokale regelgeving (APV) en beleidsregels die raken aan de openbare orde en veiligheid.
Daarnaast coördineer je voor de hele gemeente de inzet van de Wet Bibob. Je bent een vraagbaak voor de Bibobonderzoekers, stelt werkprocessen op en voert zelf complexe Bibob-onderzoeken uit, staat in contact met het RIEC-MN en het LBB in lopende onderzoeken. Ook waarborg je dat bij de verlening van vergunningen en subsidies en bij het aangaan van vastgoedtransacties en overheidsopdrachten conform de Bibob-beleidsregel wordt gehandeld. Je staat daarom in nauw contact met andere afdelingen van de gemeente en zorgt dat de Bibob-toets in de verschillende processen een passende plek krijgt.
Ten slotte draai je mee in de OOV-piket poule, waarmee de burgemeester 24/7 van strategische advies wordt voorzien in geval van rampen, crises en OOV-incidenten.
Functie-eisen
Over het team
Openbare Orde en Veiligheid (OOV) is onderdeel van team Ontwikkeling Samenleving en Veiligheid en bestaat uit één strategisch adviseur, drie senior beleidsadviseurs, drie junior beleidsadviseurs en een jurist. OOV is een hecht team dat door de aard van het werk nauw met elkaar optrekt, elkaar collegiaal ondersteunt en vervangt waar nodig en draagt gezamenlijk zorg voor professionele advisering in de portefeuille OOV van de burgemeester. Als adviseur OOV zit je geregeld direct aan tafel bij de burgemeester.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox