Gemeente Amsterdam

Junior projectleider buurtgerichte armoede aanpak

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Armoede aanpak is een topprioriteit voor de gemeente Amsterdam. Op veel manieren wordt ingezet om armoedeproblematiek tegen te gaan. We zien vanuit de diverse maatschappelijke ontwikkelingen dat leven en opgroeien in armoede veel nadelige gevolgen met zich mee brengt. Armoede komt nooit alleen. Mensen in de laagste inkomenscategorie hebben meestal ook te maken met andere problemen zoals gezondheidsachterstanden, stress, laaggeletterdheid, afstand tot de arbeidsmarkt en eenzaamheid. Het voorkomen en bestrijden van armoede is daarom een multidisciplinaire aangelegenheid. Het stadsdeelbestuur heeft in 2023 een bestuursopdracht vastgesteld die de ambities van stadsdeel West op het gebied van armoede verwoord.

Bestuursopdracht Armoede

Hoewel er in West al veel gebeurt op het gebied van armoedebestrijding willen wij graag meer doen dan dat. Samenwerking tussen verschillende maatschappelijke actoren, bewoners, directies en stadsdeel is noodzakelijk. Wij kiezen daarom er voor om op programmatische wijze naar de armoedeproblematiek te kijken. Met een programmatische aanpak zorgen we ervoor dat er nog beter dan nu gezamenlijk en integraal inzet wordt gepleegd met de verschillende organisatieonderdelen van het stadsdeel, directies en externe partners. We pakken daarmee de complexe gestapelde problematiek aan die armoede met zich mee brengt.

Buurtgerichte armoede aanpak

Binnen de bestuursopdracht staat centraal de buurtgerichte armoede aanpak. Doel van de aanpak is om met de relevante partijen gezamenlijk concrete innovatieve interventies danwel acties op buurt & straatniveau op te zetten om bewoners te bereiken die te maken hebben met (langdurige) armoede en hen hierbij te ondersteunen. Om dit te bereiken benaderen we deze problematiek bottom up en integraal. We maken hierbij gebruik van creatieve en vernieuwende inzet. Door beter met elkaar samen te werken op wijk niveau (stadsdeel, formele en informele partijen) is een belangrijke voorwaarde voor het slagen van de interventies. Belangrijk bij deze aanpak is dat er wordt aangesloten bij bestaande structuren en netwerken om zo de krachten te kunnen bundelen en benutten. Door de aanpak methodisch vast te leggen, krijgen we meer inzicht in de problematiek van armoede in West. West sluit met haar buurtgerichte armoede aanpak aan bij de stedelijke schuldenvrije buurten.

Het resultaat van de bestuursopdracht en de buurtgerichte armoede aanpak is, naast het regulier aanbod, het neerzetten van een eventueel aanvullend aanbod dat beter aansluit op de behoefte van de mensen waar het om gaat. Hiermee willen we meer mensen bereiken dan momenteel gebeurt en uiteindelijk minder mensen in langdurige armoede belanden.

Junior projectleider Buurtgerichte armoede aanpak

In de functie van junior projectleider Buurtgerichte Armoede aanpak werk je nauw samen met de Projectleider Buurtgerichte armoede aanpak. Je denkt proactief mee over de beste manier om de doelen te realiseren en ondersteunt het de projectleider op organisatorisch en administratief vlak, waardoor je een onmisbare schakel bent in het succes van de buurtgerichte aanpak. Ook vind je het leuk om zelfstandig kleine deelprojecten uit te voeren.



Werkzaamheden

- Vastleggen van de afspraken die gemaakt worden binnen het projectteam, en het bewaken van de acties

- Het (laten) uitvoeren van eenvoudige projecten en voorbereidende werkzaamheden.

- Voorbereiden van bijeenkomsten en overleggen.

- Dit alles doe je in nauwe samenwerking en afstemming met de projectleider en betrokken partners. Je vervangt de projectleider bij afwezigheid.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De functie is gepositioneerd binnen het team Gebiedspool-flex, onderdeel van de Gebiedspool. De Gebiedspool levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programma’s en projecten in een stadsdeel. Vanuit de Gebiedspool werken Ambtelijk opdrachtgevers aan het realiseren van de projecten en programma’s in het stadsdeel. Programmamanagers Realisatie werken aan het realiseren van stedelijke beleidsdoelen in de gebieden en om de gebiedsinbreng in stedelijke afwegingen te borgen. Verder werken vanuit dit deel van de Gebiedspool de collega’s van allerlei directies die actief zijn voor West. Een zelfstandig onderdeel binnen de Gebiedspool wordt gevormd door het team ‘Sociale Basis’. Dit organisatieonderdeel is verantwoordelijk voor de beleidsrealisatie binnen het stadsdeel op het terrein van welzijn en zorg, van participatie en activering van burgers, van de voorzieningen voor jeugd en van kunst en cultuur.


 

De Eisen

  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.( KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar relevante werkervaring met project-, proces of planmatig werken Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden, zoals het voorbereiden van overleggen, notuleren, opstellen van rapportages en bewaken van actiepunten en je kunt eigenstandig deelprojecten uitvoeren Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

De Wensen

  • Wens - Kennis De aangeboden kandidaat heeft kennis van het Amsterdamse armoedebeleid Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met bestuurlijke processen Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 105 Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaten aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox