Het Kadaster

Jr Projectmanager Kadaster IT Aanbestedingen

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Voor meer informatie over het Kadaster zie www.kadaster.nl.

 

Opdrachtomschrijving
De junior projectmanager is in staat kleine (deel)projecten te organiseren, te managen en resultaten te leveren die de beoogde verandering moet realiseren. Hij/zij heeft de regie over alle activiteiten die nodig zijn om resultaten voor de geplande verandering te realiseren. De junior projectmanager legt verantwoording af aan de senior projectmanager.

 

Daarnaast is de junior projectmanager in zijn/haar rol als PMO een onmisbare schakel in het succes van complexe projecten en programma’s. De PMO ondersteunt de interne project/programma organisatie, om optimaal te kunnen sturen en grip te krijgen en te houden. Hierdoor heeft de projectmanager tijd en handen vrij om zich te richten op de externe omgeving en het bijbehorende stakeholdersmanagement. Een belangrijke taak van een PMO is om zorg te dragen voor de betrouwbaarheid, kwaliteit en toegankelijkheid van sturingsinformatie. Dat maakt het dé plek voor inzicht en overzicht. Met de juiste knowhow, tooling, templates en technieken, houdt de PMO de projectorganisatie op koers, zodat de organisatie de meest complexe projecten en programma’s gestructureerd kan sturen, ondersteunen en beheersen.

Een PMO kan worden ingezet op onderdelen als het opstellen van rapportages, bijhouden van het projectdossier, configuratiemanagement, bijhouden van diverse registraties (o.a. risicolog, issuelog). Hierbij wordt een eenduidige manier van werken gehanteerd waardoor efficiëntie bereikt wordt doordat o.a. dezelfde taal gesproken wordt (referentiekader).

 

Opdrachtomschrijving specifiek
De specifieke opdracht is het ondersteunen van de senior projectmanager bij het begeleiden en coördineren van diverse aanbestedingen m.b.t. het huidige rekencentrum diensten contract. Ook de ondersteuning bij het uitvoeren van de transitie en implementatie zoals vastgesteld in de aanbesteding behoort tot de opdracht. En ten slotte het zorgen dat alle benodigde documentatie t.b.v. het Adviescollege ICT conform richtlijnen opgeleverd wordt i.v.m. diverse audits.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden in de context van ondersteuning van de senior projectmanager voor een junior projectmanager zijn:

  • Het zelfstandig uitvoeren van kleine (deel)projecten.
  • Ondersteunen bij het bewaken van de voortgang van projecten en het tijdig signaleren van onverhoopte afwijkingen en waar mogelijk voorzien van oplossingen.
  • Het mede opzetten, realiseren en beheren van adequate documentatie/rapportages van de projecten.
  • Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures.
  • Assisteren van de senior projectmanager bij de werkzaamheden ten behoeve van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën).
  • Verzorgen en verbeteren van de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders.
  • Het begeleiden en ondersteunen van de projectmanager, waaronder het waar nodig oppakken van secretariële en organisatorische taken.
  • Als PMO maak je functioneel deel uit van het Projectteam. Je legt verantwoording af aan de projectmanager.

Specifieke taken voor de opdrachten:

  • Het ondersteunen van de senior projectmanager.
  • Het fungeren als sparringpartner voor de senior projectmanager.
  • Het uitvoeren van PMO taken.
  • Het zorgen dat alle benodigde documentatie t.b.v. het Adviescollege ICT conform richtlijnen opgeleverd wordt i.v.m. diverse audits.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is vanaf 6 maart 2023 inzetbaar tot en met 31 december 2024 voor 36-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als Projectmanager.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante ervaring als PMO.
  • Kennis van- en minimaal 1 jaar ervaring met PRINCE2 en Agile.
  • Aantoonbare relevante PMO ervaring binnen een multiproject-omgeving.
  • Aantoonbare relevante kennis van - en ervaring met projectadministraties en projectfinanciën c.q. – control.
  • P3O foundation -, IPMA-PMO - en/of IPMA-D certificaat, dan wel een soortgelijk certificaat.
  • Ervaring met Agile projectaanpak (mindset en methodieken zoals Scrum en Kanban, PTB en Jira).
  • Je bent communicatief vaardig en hebt een goede schrijfvaardigheid.
  • Je creëert op een natuurlijke manier draagvlak.
  • Ervaring met het verzorgen van alle benodigde documentatie t.b.v. het Adviescollege ICT conform richtlijnen opgeleverd wordt i.v.m. diverse audits.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Analytisch vermogen • Open • Mensgericht • Stressbestendig • Resultaatgericht • Plannen en Organiseren • Flexibel • Pragmatisch • Realistisch Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving (max. 400 woorden) van een project waaruit blijkt dat u ervaring hebt als junior projectmanager waarbij u zelfstandig een project hebt afgerond gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
  • U geeft een beschrijving (max. 400 woorden) van een project waaruit blijkt dat u ervaring hebt als PMO gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox