GVB

Interim microsoft (ms) teams en ms sharepoint specialist / informatiebeheerder

GVB

De opdracht­omschrijving

Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint specialist / informatiebeheerder

Als GVB RailInfrabedrijf zijn we verantwoordelijk voor het leveren van een veilig en betrouwbaar metro- en tramnetwerk in Amsterdam. GVB RailInfrabedrijf bestaat uit vier afdelingen t.w. Asset Management, Uitvoering, Projectbureau en SHEQ. Het Projectbureau zorgt voor de realisatie van projecten voor de aanleg, wijziging en/of vervanging van de tram- en metro infrastructuur. Wij zijn op zoek naar een gedreven interim Microsoft specialist / informatiebeheerder die het Railinfrabedrijf Projectbureau komt versterken.

Dit ga je doen
Binnen het GVB en RIB Projectbureau wordt momenteel overgestapt naar MS 365, en er wordt ook een verschuiving gemaakt van het gebruik van netwerkschijven naar het gebruik van Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint. Gedurende de migratie naar de MS 365 omgeving wordt MS Teams en MS SharePoint geïmplementeerd en in beheer genomen. Gebruikers zullen met deze nieuwe werkwijze gaan werken. Van jou wordt verwacht dat je deelneemt aan het migratieproject, waarbij jouw focus zal liggen op de inrichting en het opzetten van het reguliere beheer van MS Teams. Je zult gebruikersgroepen ondersteunen in workshops om de nieuwe werkwijze eigen te maken.

De migratie naar MS Teams wordt ondersteund door een adoptie consultant die een optimale overgang naar nieuwe digitale veranderingen en toepassingen begeleid. Van deze rol worden de volgende taken verwacht:

  • Vastleggen van procedures en processen (installatie, beheer, gebruikers).
  • Projectteam en teams begeleiden naar nieuwe manier van werken. 
  • Workshops en presentaties. 
  • Het aanmaken en configureren van samenwerkingsomgeving volgens richtlijnen voor
  • projectteams. 
  • Het aanmaken van SharePoint-sites volgens de vastgestelde richtlijnen en standaarden. 
  • Het configureren en beheren van SharePoint-machtigingen. 
  • Plan van aanpak opstellen samen met projectteams en implementatie (pro actief) coördineren en implementeren. 
  • Leveren van ‘after care’. 
  • Het uitvoeren van reguliere beheer van de huidige en vernieuwde digitale werkomgeving. Dit omvat monitoring, probleemoplossing en beleidsmatig inregelen van processen en hulpmiddelen om controle te behouden op gecreëerde samenwerkingsomgeving en onderliggende documenten.
  • In gesprek zijn met relevante stakeholders waar onder: gebruikers, ambassadeurs, projectteam, management.
  • Zorgdragen voor het inzetten relevantie communicatiemiddelen.
  • Beoordelen van de juiste toepassing van “tone of voice”, design en branding.
  • Training/ kennisoverdracht naar gebruikers.
  • Evalueren van de bestaande oplossing en bijbehorende procedures en op grond hiervan verbeteringen doorvoeren.
  • Bijhouden van relevante ontwikkelingen bij en kennisdeling met opdrachtgever en/of relevante stakeholders.

Competenties:

  • Vermogen om gebruikers te overtuigen, adviseren en te ondersteunen.
  • Proactief, zelfstandig en in staat om initiatief te nemen in het identificeren en realiseren van verbeteringen.
  • Plannen.
  • Organisatiesensitiviteit.
  • Klantgerichtheid.
  • Samenwerken.
  • Oordeelsvorming.
  • Stressbestendigheid.
  • Verantwoordelijkheid.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een HBO opleiding afgerond.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SharePoint en MS365 implementaties.
  • Functie eisen  Een afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau in de richting van ICT of Bedrijfskundige Informatica. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SharePoint en MS365 implementaties; Microsoft certificeringen op het gebied van SharePoint en Microsoft 365, zoals bijvoorbeeld MS-700 behaald in de afgelopen 10 jaar; Ervaring op het gebied van documentmanagement in projecten.

De Wensen

  • De kandidaat heeft een ICT of Bedrijfskundige Informatica opleiding afgerond.
  • De kandidaat heeft certificeringen behaald van Sharepoint en Microsoft 365 in de afgelopen 10 jaar.
  • De kandidaat heeft ervaring met (grootschalige) migratieprojecten.
  • De volgende competenties worden getoetst tijdens een gesprek: Vermogen om gebruikers te overtuigen, adviseren en te ondersteunen. Proactief, zelfstandig en in staat om initiatief te nemen in het identificeren en realiseren van verbeteringen. Plannen. Organisatiesensitiviteit. Klantgerichtheid. Samenwerken. Oordeelsvorming. Stressbestendigheid. Verantwoordelijkheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox